Bukefalos 28 år!

En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Utedass och brunn är ganska pittoreskt om du frågar mig. Det har vårt lantställe och jag älskar det. Sambon lär väl hålla sig hela helgen dock!

:devil:
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Men kommer ni till Örebro blir ni ju lite uppassade i varje fall. Jag har ju, dumt nog, lovat att sköta markservicen, hehe.

Klart vi kommer. Jag ska testa räddningsinkallning över liggande personer och behöver en tio-tolv liggande figuranter!!:devil:
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jag håller med din sambo. Men det fanns ju el till plattången i varje fall.;) Bäst att packa spegel också.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jag är imponerad av att ni ens tältar. Själv får jag panik av att ens titta på en luftmadrass.

Men kommer ni till Örebro blir ni ju lite uppassade i varje fall. Jag har ju, dumt nog, lovat att sköta markservicen, hehe.

Vart hade ni tänkt hålla till? Någonstans det går att ta sig med kollektivtrafik? Jag kan tänka mig dyka upp med nån eller båda hundar. Jag kan tälta om det finns en gräsmatta någonstans. Kan även ta med mitt stormkök :D Men just att ta sig tilll var vi ska vara kan vara ett problem. Jag mutar gärna någon örebroare som kan tänka sig ge oss lift från station dit vi ska vara. Önskas pengar eller muffins?!

Frågan är om jag vågar visa mig med oupfostrade rottis för att inte tala om min totalt rabiata knähund:o. Det är rent ut sagt pinsamt! Rottisen håller lydigt käft vid hundmöten men den lilla far runt som tasimansk djävul....
 
Senast ändrad:
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jag har en hel Volvo för mig själv så plats finns i den, men jag har ingen bur till hunden som passar i den bilen. Fast det är klart. Jag borde kunna fälla upp utställningsburen i baksätet och så får någon hund åka där. Dock är jag tveksam till om min hund kan sova med en annan hund i bilen. Hon har faktiskt aldrig sovit i bilen alls så bara det lär bli en prövning.

Men skjuts ut till lägerplatsen kan jag ordna.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jag har en hel Volvo för mig själv så plats finns i den, men jag har ingen bur till hunden som passar i den bilen. Fast det är klart. Jag borde kunna fälla upp utställningsburen i baksätet och så får någon hund åka där. Dock är jag tveksam till om min hund kan sova med en annan hund i bilen. Hon har faktiskt aldrig sovit i bilen alls så bara det lär bli en prövning.

Men skjuts ut till lägerplatsen kan jag ordna.

Äsch alltså jag sover givetvis med hundarna i tältet,bara jag kommer dit ut! Ingen av dem har sovit i en bil och mitt lilla odjur skulle ge alla hundar akut tinnitus inom 7 minuter...
Kan jag boka en tågbiljett till fredagen v.29 då?Eller börjar vi på lördagmorgon? Och hem söndageftermiddag?
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Och bara för att förtydliga - jag har ALDRIG någonsin påstått att mina hundar är lydiga och väluppfostrade eller att jag är duktig på att träna hund. Snarare det motsatta, speciellet de senaste åren så har jag bara blivit sämre och sämre (Minnet, koordinationen och tajmingen är helt satta ur spel...)

Men det ska bli kul! Behöver fila på lydnaden och spårning på bägge och hundmöten med den lilla.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Vi börjar på fredagen är det tänkt, men vi måste vänta på okej från Piru om det tilltänkta stället innan någon bokar resa.

Vi snackade lite om maten idag också och tänkte att det här var ett bra förslag:
Fredag: Gemensam kvällsmat efter att alla kommit och installerat sig.
Lördag: Gemensam frukost och lunch. På kvällen grillar vi. Var och en tar med det som ska grillas och tillbehören är för gemensamt bruk.
Söndag: Gemensam frukost och eventuellt lunch (beroende på när vi åker hem)

Jag står för tillagning och inköp av det gemensamma, men frukosten får ni nog plocka fram själva. Jag är äckligt morgontrött. Dryck till grillkvällen (alkohol eller inte) tar man med själv och är det något speciellt man vill äta tar man med det också. Vegetarianer måste säga till, annars får ni kött.

Men, det här är som sagt bara preliminärt.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Förresten, kan du få in båda i utställningsbur modell större eller du kanske kan ha den lilla i knät under färden?

Bumsan är ju inte alltid vänlig mot andra hundar så det är bäst att hålla dem isär.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Lina och sambo är vegetarianer, äter mjölkprodukter men inte kött, fisk eller fågel. Ägg vet jag faktiskt inte.

Jag är fd vegetarian som nu äter fisk och fågel, dock ej rött fyrbent kött.

Lätt va? :D
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Den lilla kan jag ha i knät/vid fötterna. Har åkt med den stora vid fötterna vid framsätet och den lilla i knät samtidigt.Det går, men det är inte optimalt ur säkerhetssynpunkt.

Tar jag med mig kött att grilla på lördagen så kan jag kanske överlämna det i din vård (läs frys) för det kan bli tufft att hålla det kallt i tältet.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Ok. Vi kommer v 29. Då har vi tältat i två veckor. Jag har en misstanke om att vi lär vara rätt nöjda vid det laget.

Men det finns en risk att vi kommer direkt från norrland då, tänkte på Skogstrollets skjuts där. Om vi tröttnar tidigare och åker hem till Stockholm innan så går det bra dock!

Tack för att du tänker på mig! :)

Fan vad kul att så många kommer, nu får jag ju träffa nästan alla hundbukefalister. :bump:

Eventuellt har jag lyckats locka med mig pojkvännen som är intresserad av hund men inte så erfaren = villig figurant vid behov. I så fall löser det sig med skjuts åt mig.
Han ville smälta det lite först bara... :D

Som någon annan skrev, jag har heller aldrig påstått mig vara något ess på hund och Lokas repertoar sträcker sig till sitt, ligg, vacker tass, sitt fint och apport. :angel: Så det här ska bli SPÄNNANDE!!
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Tack för att du tänker på mig! :)

Fan vad kul att så många kommer, nu får jag ju träffa nästan alla hundbukefalister. :bump:

Eventuellt har jag lyckats locka med mig pojkvännen som är intresserad av hund men inte så erfaren = villig figurant vid behov. I så fall löser det sig med skjuts åt mig.
Han ville smälta det lite först bara... :D

Som någon annan skrev, jag har heller aldrig påstått mig vara något ess på hund och Lokas repertoar sträcker sig till sitt, ligg, vacker tass, sitt fint och apport. :angel: Så det här ska bli SPÄNNANDE!!

*s* Brutus kan inte apport men han kan "dansa" (sitta vackert!)
Eller ja i hans värld betyder "apport" = kasta sig fram och greppa apporten och spotta ut den lika fort. Han har sug på apporten men att behålla den i munnen kan väl aldrig vara meningen?!

Min lilla hund kan egentligen inget annat än att skälla. Han är mycket mycket bra på att skälla. Faktum med att jag mött få hundar som är så duktiga på just det momentet. Tyvärr har jag inte hittat någon avstängningsknapp. Men jag har bara haft honom 1½månad - det kanske växer ut en?
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Äh, jag har redan en meny i huvudet. Så krångliga var ni inte. Men ni får inte vara kräsna. Det blir vanlig husmanskost till självkostnadspris.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Men tycker Krasux kan bli med också då fick ju skogstrollet skjuts med henne.

I morgon förmiddag får jag besked om planen jag tänkt på.
Var på rekognoseringsuppdrag där idag såg riktigt fint ut.
det är världsklass på stället helt fridfullt med fin plan och ett torp med Lada som var inredd. det som är lite negativit är att det är ute dass o inge rinnande vatten. Men det är ju bagatell i fråga. det kan vara 3km från en statoil mack om nåt saknas 10km till hallsbergs centrum. Sen grillplats o badplats intill. Skogen är fin tallskog bra för sök o spår träning för dom som vill.

Det skulle ju vara jätteroligt att få träffa lite hundfolk och träna. Men som sagt så har jag ju inte jättemkt att träna med i schäfern och Glimma är ju rättså liten än. Men jag är väldigt sugen på att vara med ändå för det låter superkul!

Skogstrollet vad säger du, ska vi åka ihop?
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Kom att tänka på en sak när jag såg din citering av Pirus inlägg. Sök var det ja....man kanske skulle släppa med sig rullen och tjänstetecknet och köra några skick. Det var ju år och dar sedan vi körde, men lite kommer vi nog ihåg.

Så kan Gabbi demonstrera räddningssöket med vindande och jag kan tala om bruksarnas alla möjliga konstiga metoder som pop-up:er, ljudretning och annat kul. Själv har jag testat båda delarna och jag tror klart att vindande är bästa sättet att lära hunden, men svårast för oss människor. Pop-up och övrig synretning gör det enkelt för oss, men krånglar till det lite för hunden. Men nu går jag händelserna i förväg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp