En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Klubbarna är ju tyvärr många gånger små tillhör för klubben för inbördes beundran, men vissa ställen är ju värre än andra och en del är riktigt bra. En gång i tiden hade vi faktiskt riktigt kul på min gamla klubb. Vi hade nyårsfester, midsommarfester, tränade på dagarna och drack vin på terrassen på kvällarna. Körde sök och spår och lydnad tillsammans och ville någon nybörjare hänga på (det var jag i det här fallet) så var man välkommen. Den tiden är däremot förbi.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Det är ju det som är så tråkigt. Känner man ingen på klubben så är det svårt att komma in. Håller man dessutom som jag på med en udda gren så är det ännu svårare. Ändå är jag igentligen ingen blyg tillbakadragen typ men just vad det gäller hundbiten så är det svårt.
Jag brukar åka förbi klubben ibland. Är ingen eller få där kan jag stanna annars åker jag vadare.
Sorgligt men sant.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Men,varför har det blivit så?
Är folk så tävlings inriktade så att dom är rädda för konkurrens?
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Självklart bara o bli med. Det är ju bara en hund så klart jag kan kolla på det...

Vi planerar en hel helg strax utanför Örebro

Jag o det träningsgänget sen Gabbi o Mrs_scabtree kanske kunde bli med då?

Jättehyggligt! :)

Tyvärr måste jag dock vänta 2-3 veckor till innan jag med rent samvete kan haka på en sån här grej, Loka är under hudutredning och ohyra är ännu inte helt uteslutet (trots att varken jag eller vet misstänker det och hon varit behandlad ett par veckor).

Bara vi får grönt ljus på det så är jag med!
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Klubbarna är ju tyvärr många gånger små tillhör för klubben för inbördes beundran, men vissa ställen är ju värre än andra och en del är riktigt bra. En gång i tiden hade vi faktiskt riktigt kul på min gamla klubb. Vi hade nyårsfester, midsommarfester, tränade på dagarna och drack vin på terrassen på kvällarna. Körde sök och spår och lydnad tillsammans och ville någon nybörjare hänga på (det var jag i det här fallet) så var man välkommen. Den tiden är däremot förbi.

*knapplån men det här inlägget får illustrera*

Alltså har jag missuppfattat något när det gäller bk? Man anmäler väl sig till en kurs i lydnad eller vad det nu är, då brukar väl ingå att man är välkommen till denna kurs som man betalt för samt att man får instruktioner? Tar inte instruktören initiativ till sådant?

Nu går jag inte på bk själv men det här verkar vara rätt vanligt. Mycket märkligt.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Det är skillnad på kursverksamhet och träning.

BK-medlemmar har ju tillgång till område och material och ofta bildas (bildades?) träningsgrupper som gick utanför kurserna.
Så var det också på min gamla BK, saknar det idag. Nu är det precis som du säger, man betalar och går sin kurs och sen är det "hej då". För var det en samlingspunkt där man träffades, tränade och lärde sig av varandra.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jag fundera på helgen v30 det är ju några veckor framåt o jag får chansen o boka plats o lite sånt ni som vill kan väl kolla upp datumet om det kan passa inom en snart framtid.

PM mig snarast om ni som vill o kan v30 eller helgen 29 kan passa också.
Så som mat det lägger man väl en summa eller så fixar man sitt eget det är vilket som sen nån kr för stugan.

Så kör vi ihop ett gäng som tränar vi kan ju göra allt igentligen jag vill främst lägga tid på spår o lydighet då jag hela v30 ska träna skydd.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Himmel va kul det ser ut, jag vill också prova på Skydd med min Beauceron, han skulle bli salig!! :devil: Varför bor ni så långt bort?!?! Kan ni inte dra er neråt Skåne nån gång?
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Himmel va kul det ser ut, jag vill också prova på Skydd med min Beauceron, han skulle bli salig!! :devil: Varför bor ni så långt bort?!?! Kan ni inte dra er neråt Skåne nån gång?

Jo men åker förbi bara :devil:

när jag ska på BSP i sept.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jag kan helgen v. 30. Det är bara att kludda dit "ledig" i schemat på jobbet!:D
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Här kanske jag vill vara med, hoppas även på att J slutat löpa då.
Men jag måste kolla med sambo först så jag inte dubbelbokar mig som jag brukar.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Hade varit kul att åka upp, helgen v30 är jag på bröllop dock. :) Om utbölingar utan schäfer är välkomna :D
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jag kan stå för marktjänst om det behövs, men då får det bli v.29 för det är enda lediga i helgen i juli för mig. Lite går det väl att träna med knashund fortfarande och det kan vara intressant att se vad man behöver göra med en hund som inte fungerar normalt.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

V.29 funkar för mig, inte hela helgen men en av dagarna. (Nu måste jag skynda mig och gå en lydnadskurs först... :D:angel:)

Dock undrar jag om det går att samåka med ngn från Stockholm då jag saknar bil/körkort?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp