Haha @Petruska NEJ, man blir helt alkoholiserad där och tappar livslusten.
Och så blir man asbra konstnär och gifter sig med levnadsglad man från Brasilien! Startar museeum i Karlstad!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha @Petruska NEJ, man blir helt alkoholiserad där och tappar livslusten.
Nä man hinner hoppa i en fjord först och frysa ihjäl..Och så blir man asbra konstnär och gifter sig med levnadsglad man från Brasilien! Startar museeum i Karlstad!
Nä man hinner hoppa i en fjord först och frysa ihjäl..
Jag kom dit i maj och åkte hem i slutet av augusti och både de första veckorna och de sista var TUFFA. Det är ganska grått och framförallt kallt som satan. Sommaren är fantastisk och säkert vintern också men kan tänka mig att resten: not so much.I oktober också? Jag har allltid velat bo där en liten stund. Där, och Dovrefjället i Norge. En månad är nog lagom.
Jag kom dit i maj och åkte hem i slutet av augusti och både de första veckorna och de sista var TUFFA. Det är ganska grått och framförallt kallt som satan. Sommaren är fantastisk och säkert vintern också men kan tänka mig att resten: not so much.
Oktober skulle jag inte sätta min fot där.
Men vackert är det ju såklart!
Fann mig själv!Åh! Vad gjorde du där? Rensade fisk? Målade akvareller och drack vlin?
Kuba är jättespännande, men på en månad så hinner man få till lite vardag i det hela, tänker jag?Spännande! Jag har alltid drömt om Havanna, men aldrig varit där.
Jag tänker att Cuba kanske är lite för spännande och intressant, och därmed ger lite mer av kulturchock för att jag ska kunna koncentrera mig?
Jag sökte ett jobb i Havanna för många år sedan, men jag fick aldrig ihop det med familjen så det blev inget med det.
I oktober också? Jag har allltid velat bo där en liten stund. Där, och Dovrefjället i Norge. En månad är nog lagom.
Fann mig själv!
Nä, jobbade på en hotell där en sommar för att dra ihop pengar. Bodde i en liten röd stuga, gick på tur på helgerna och drack enorma mängder vin med mina polska vänner där.
Visa bifogad fil 12993
![]()
Jag har varit i Italien året runt, jag har jobbat där i många år, är halvitalienare samt träffade min exmake, tillika barnens far där, så jag anser att jag har relativt god insyn på Italien och dess turism. Bodde i San Gimignano i flera år och återkommer ofta då vi har släkten kvar där.Jag menar också Taormina stad ;-). Men det finns en liten stad ovanför också. Ja uppenbarligen har vi olika erfarenheter. Antingen var det fler som tog bilen (turistbussen) till Taormina när vi var där, eller så upplever vi samma folkmängd olika ;-). Juli (som väl du var där?) är ju också en bra tid att semestra i Italien om man vill ha det lite lugnare före högsäsongen. Men i slutet av september brukar det ha lugnat ner sig, vilket dock inte stämde den dag vi var i Taormina. Trots nästan helt nedstängda badorter runt om.
Jamen, det är ju när rymt från Lofoten och fått kontroll på sitt pillertrillande. Jag börjar bli för gammal för så långsiktiga planer, för att inte tala om.levnadsglada brasilianer.Och så blir man asbra konstnär och gifter sig med levnadsglad man från Brasilien! Startar museeum i Karlstad!
Jamen, det är ju när rymt från Lofoten och fått kontroll på sitt pillertrillande. Jag börjar bli för gammal för så långsiktiga planer, för att inte tala om.levnadsglada brasilianer.
Ett muntert plagg!Köpa en hawaiiskjorta till partnern kanske räcker?
Sen blir man ju inte alltid nöjd ändå, mvh prallan som tyckte gnocchin smakade gammal pepparkaksdegFör att spinna vidare på mat och Italien, så är maten väldigt regionell. Varje region har sina specialiteter som är sjukt goda på plats men möjligtvis inget speciellt i grannregionen. Det kan således vara bra att läsa på lite innan vad man ska passa på att äta när man är i ett specifikt område. Pesto i Genova, pasta med köttfärssås i Bologna ("min" stad), cotoletta milanese, dvs schnitzel i Milano, gnocchi i Torino och auberginrätter på Sicilien för att nämna några få klassiker.