En höstmånad i södra Europa!

Jag tror det faktiskt. Jag vill till ett ställe med minimalt shoppingutbud.
Då kan du välja vilket litet ställe i Grekland som helst. Det enda att köpa utöver massproducerade souvenirer är örter, olivolja och honung. På större ställen finns det märkesbutiker där allt är dyrare än hemma, inte minst pga av att euron är asdyr just nu.

Då kan du välja vilket litet ställe i Grekland som helst. Det enda att köpa utöver massproducerade souvenirer är örter, olivolja och honung. På större ställen finns det märkesbutiker där allt är dyrare än hemma, inte minst pga av att euron är asdyr just nu.

Helst inga souvenirer heller... BARNET är i en Dålig-Smak-fas.

Bifogade filer

• 66C8FA74-64F5-4EAE-BF69-40460CC3EFA5.webp
    66C8FA74-64F5-4EAE-BF69-40460CC3EFA5.webp
    238,7 KB · Visningar: 74
Naupaktos! Trevligt och inte pyttelitet men mycket tystare efter sommaren när alla atenare har återvänt till sina jobb.

Nauplion är också trevligt men Naupaktos har en borg som heter duga och du är nära Thermon, Pleuron, Delphi, och en enorm mängd trevliga arkeologiska platser. Det är du visserligen i Nauplion också men har man varit i Argos en gång så behöver man inte åka dit igen (sorry, Argos).

Det är nog mer vad man gillar? Jag tycker italiensk mat är rätt trist, framförallt i norra Italien. Södra italien är lite bättre. Portugisisk mat däremot är utmärkt, om du frågar mig.
.
I norra Italien äter man österrikisk/centraleuropeisk mat (som också är good! men lite "stabbigare" kanske) :sneaky:.
Som jag har förstått det är fastlandsportugisisk mat och Madeiramat inte riktigt samma sak? Jag har ätit helt fantastisk mat på Madeira (värt att resa dit för), men då till en kostnad som man kanske inte lägger på middag varje dag. I övrigt så var maten ok om man höll sig till standardköttskiva med pommes typ. Men om man med en dåres envishet försökte få god fisk så gick man nästan bet. Den där djuphavsfisken var svår att uppskatta. Min erfarenhet begränsar sig dock till utbudet på restauranter i och kring Funchal. Hemma hos folk gissar jag att maten kan vara något annat.
(Det blev mycket mat i den här tråden :d)

Men jag är lite i chock över den ringa mängden grekiska tips.

Hur är Tessaloniki?

Trevligt men rätt ocharmigt (var längesen jag var där, dock) . Hela staden är modern eftersom den förstördes i en jordbävning för hundra år sen. Nafplion, däremot, är en gammal, charmig stad. Och inte så stor. Båda ligger vid havet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka