En liten fråga om: Dna typning!!!

T

Tickan

När jag skaffade pass tillmitt hbl och chipp märkte henne samtidigt så skickade jag ju inn hårrötter från svansen samtidig som papprena, måste jag dna typa och skicka inn nya strån från mitt sto till SLU ändå? för alla ston som man ska ha i aveln måste visst vara Dna typade ficka jag reda på idag.
 
Har aldrig hört talas om att alla ston som är i aveln måste vara DNA-typade!

Mitt är betäckt, och det var ingen som andades ett ord om DNA-typning på hingststationen.
 
Jasså för jag ringde och pratede med dom på Labrtoriet på SLU och hon sa att vill du ta föl på ditt sto så måste hon vara dna typad i framtiden jag vet iofs inte i vilken framtid hon menade!!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 632
Senast: kma
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: WSLPZF
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 111
Senast: EmmaW
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 596
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp