En liten fråga om medryttare bara...

C

Connemara_Lover

Hej! :banana:
Jag har en Connemaraponny som heter Vic´s Pontus. Han är 10 år och har gått upp till FEI och startat fälttävlan, jätte duktig! Tävlar just nu mycket med honom oxå. Tränar ganska ofta... Han är en jätte trevlig ponny som gör allt som man vill, och hittar aldrig på något dumt ute i naturen! Han är en ponny som alla älskar helt enkelt! han har oxå en väldigt fin stamtavla.
Våran stallhyra är 2500 i månaden.

Frågan är... Hur mycket skulle ni kunna tänka er att betala som medryttare för honom? :confused:

Tacksam för svar
//Anna
 
ja som du bor i sthlm så kan du säkert hitta någon som pröjsar 1000 - 1500 för att hjälpa dig ca två dagar i veckan..
 
Här i skåne är det ovanligt att man betalar för att vara medryttare. Det är ju mer att man avlastar ägaren några dagar i veckan.Men det är kanske skillnad med tävlingshästar... fast vår stallhyra är förstås mycket mindre 600:-
Fluff
 
Med en så välutbildad häst som ryttaren kan få ut så mkt kunskap på att rida, skulle jag kunna betala hans "faktiska kostnad".

Med det menar jag att om du slår ut vad han kostar på 30 dagar (en månad), alltså i ditt fall 2500:-, och jag skulle rida 2 dagar/vecka, så skulle jag glatt betala de 83 kronorna det blir/gång jag rider.

Men då skulle jag vilja göra annat än att bara rida i skogen!
Jag skulle även vilja rida för instruktör, och rida hästen på alla sätt, i både hopp, dressyr och skogspromenader.
Att jag skulle ta hand om "marktjänsten" såsom mockning, rykt och annat du själv gör med din häst, anser jag som en självklarhet.

Kan hästen pga hög kapacitet eller hög utbildning tillföra ryttaren ngt, anser jag det ok att ta betalt av medryttaren.
Om medryttaren utbildar hästen, anser jag inte att den ska betala.
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 370
Senast: Fille
·
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 188
Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 460
Senast: Kalasbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp