En liten historia..

M

maboroshi

I september 2002 hjälpte jag min vän att packa upp i hennes nya lägenhet och vi gick ner för att slänga tomkartonger i återvinningen. När vi släppte ner kartongerna i containern hörde vi konstiga ljud och blev fundersamma. Vi började då rota runt för att chockat hitta en liten stängd kartong osm jamade tyst. Vi lyfte upp den och öppnade den. I den trängdes tre små kattungar!! De var tunna och olyckliga, frös och var jätterädda och de hade inte ens gjort sina behov i lådan och vem vet hur länge de legat där. Vi bar upp den till kompisens lägenhet och stängde in hennes katt och ställde lådan brevid kattlådan och en skål med vatten och direkt kom alla tre r kartongen och satte sig på lådan och gjorde sina bestyr. De såg så oroligt på oss som om de var rädda att vi skulle skälla på dem. De drack vatten och lite kattmjölk och vil kelade på dem. De var så söta. Det var en liten flicka som var helt svart med bara en liten vit tuss på magen, en svart vit hane och en lurvig svart hane. Vi döpte de tre till Systeryster, Lillstrumpa och Trasselsudd (som den barnprogramsälskare som jag är). Efter dock en vecka visade sig inte Lillstrumpa gilla de andra två och det slutade med att jag tog Systeryster och Trasselsudd hem till mig där de fick bo. De fick all min kärlek och mat och allt jag kunde ge dem och än idag är de mina små älsklingar. Och idag är de jättefina, hanen är stor och rund och flickan är späd som en häxkatt och båda är de välgödda och kärleksfulla och inte alls skygga och rädda mer. De bor dock hos mamma då jag nu för tillfället tar hand om två nya hemlösa katter tills de fått hem.. då tar jag hem mina egna svartisar :)
 
Tyckte det behövdes en liten glad historia ibland alla dessa om katter som fått avlivas mm.. Mina två har aldrig varit friska och hade vi inte hittat dom hade jag aldrig fått så mycket kärlek som jag idag får :) Vem fan behöver pojkvän. Jag har katter :D
 
Bra gjort! :bow:
Hur kan en människa lämna tre små kattungar så där? :mad:
 
Jag vet inte.. de kanske inte fick de sålda eller något eller fick för många i kullen :/ De var bara några veckor gamla och fortfarande mammasjuka så att säga :(

men de var så söta och underbara och mitt hjärta bankar när jag idag ser på dem :) de är mina bebisar
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 713
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 980
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp