En liten presentation av oss

Shark

Trådstartare
Hej allihopa! Jag har varit här och kikat lite förr men har inte riktigt haft tid till hundlivet förräns nu pga jobb, häst och sambo.
Nu har jag blivit av med alla tre och har maaassor tid med min hund och hundlivet :p

Jag är 21 år och har alltid varit tokig i djur. Startade hundkarriären för snart 7 år sedan med en sheltiehane som jag hade stooora ambitioner för.
Duktiga blev vi på både lydnad och agility men jag vågade aldrig tävla. Ett år efter jag skaffade den första sheltien skaffade jag en till (har man en vill man ha två säger ofta sheltiefolk). Denna hunden var dock oerhört mesig, feg och rädd för att göra fel så han njöt bäst av att bara vara familjehund.
Sedan började jag gymnasiet och min mor vägrade släppa hundarna så dom är kvar där och lever gott.
För ett år sedan skaffade jag och mitt ex en 6 mån. schäferhane ihop. Vi har inte kommit så långt i träningen om man tänker tävlingsmässigt. Har först och främs inriktat mig på att han ska vara en hund man kan ta med över allt. Men lydnaden är det inget fel på heller, han kan vara lös i alla situationer. Men nu ska jag ta tag i träningen och komma tillbaka till hundlivet!

Min hund är alltså en schäferhane på 1 ½ år. Otroligt lugn och harmonisk och finner sig i allt. Tyvärr har han inte riktigt så stor arbetslust som jag vill ha, men vi får jobba med det som finns! Han är fortfarande väldigt valpig och framför allt klumpig pga sin storlek han inte riktigt växt i sig än. Har inte mätt honom men han vägde 43 kg för ett par månader sen och då var han rent ut sagt mager fortfarande. (Han kom tillbaka till uppfödaren vid 5 månader mager som ett benrangel) Så han blir nog en stor pojk när han breddat klart.

Här kommer lite kort på fjanten!

Skriv gärna något om er och era hundar =)

Sv: En liten presentation av oss

Kul att du hittat hit! Måste säga att det var fantastiska bilder på din schäfer också. Han verkar bli skitsnygg med höstfärger :D

Jag är en vinthundsfrälst person som har en saluki"valp" på 9 månader. Periodvis har jag även hennes mor hemma, en fantastisk tik som jag älskar över allt annat och då och då bor jag på en kennel som föder upp just saluki. För tillfället pluggar jag hund och när jag är "klar" kommer jag ha gått SKKs uppfödarutbildning och vara ringsekreterare. Troligtvis tar det inte slut där, men längre än så har jag inte planerat. Med min saluki tränar jag främst lydnad och ställer ut någon gång ibland. Nuvarande målet är att ha debuterat i lydnadsklass I innan årets slut. Förhoppningsvis kommer vi kunna starta klass III innan vi ger upp :p

Utöver hundintresset brinner jag för fotografering, musik och dricka te :angel: Så mycket mer kommer jag väl inte på att säga just nu.

Jag är ingen schäfermänniska, men den där... *dregglar*

Speciellt sista bilden. Wa wa whom... :d

Själv är jag 28 och inne på min tredje hund (har haft lite otur med hälsa på de tidigare) som är en rätt mesig jaktgoldentik på snart fyra år.
Har tränat lite apportering och viltspår med henne, är själv sugen på att träna seriöst men vovvsan håller inte riktigt. :) Hon är mer intresserad av att ligga i soffan och käka praliner tyvärr eller jönsa runt med kottar i skogen. Dock är hon ruskigt lätt och trevlig att ha med överallt, alla gillar henne. Hon är också stensäker i hundspråk och väldigt lyhörd runt människor så jag leker med tanken på att träna henne till terapihund eller liknande. Den som lever får se!

En liten bild:

Senast ändrad:

Tack, jag gillar att fota så han får ofta vara linslus :D
Häftigt att du kör lydnad med en saluki! Det måste vara en rejäl utmaning!

Åh, tack :o Inte bara jag som tycker han är väldigt fin alltså :D

Vad tråkigt att ni inte kommer så mkt längre, men man älskar ju dom ändå, tävlingsresultat är ju inte allt. Men gillar man att träna så är det ju lite tråkigt.
söt var hon iaf =)

Haha, jo, det är en utmaning - men det är därför jag gillar det. Med valpen jag har nu så har jag kämpat från att hon var 4-5 veckor, så tidigt var det bara att få henne att gilla alla typer av belöning. Vi leker fram precis allt och vinthundar ÄR smarta hundar, så hittar man bara rätt knappar att trycka på så går det galant :D

Justeja, glömde bild.

dsc_7294-copy1_22968746.jpg

dsc_3444-copy_19338038.jpg

dsc_2187-copy_18272594.jpg

dsc_0388-copy_25598495.jpg
Zala, valpens fantastiska mor.

25 år, har min första egna hund sen 4 år tillbaka. Det är en lagotto romagnolo tik. Tillsammans tränar vi det mesta för att ha kul ihop och vi tävlar även lydnad. Målet är även att snart tävla freestyle och spår också.
Agility kör vi endast för skojs skull, likaså sök.
Rapportering är nåt jag blivit intresserad av på sistone, så jag har börjat spana på hur det faktiskt går till på tävling.

Har nyligen (oktober) blivit av med familjens gamla hund, så det är fortfarande en omställning i att försöka förstå att hon faktiskt inte kommer tillbaka.

Vi har roligt tillsammans, det är det viktigaste. Jag har aldrig tränat hund egentligen förut, de jag växt upp med hos föräldrarna har "bara varit".

Har haft (fortfarande...) en del bekymmer med min lilla tös med jaktinstinkt och rädslor, men nu fungerar hon bra i samhället. Detta har dock lett till att vår tävlingskarriär inte varit på uppgång direkt, men vi kämpar på för att vi trivs. Om vi vinner eller ej är inte viktigt för oss. Eller för mig, snarare, för min hund är glad bara matte är glad.

Hon är en aktiv tös, min vovve. Alltid på språng efter något bus.

23156305.jpg

24824348.jpg

Slänger in en bild på vår saknade älskling också
19937902.jpg

Jag har min 4:e dvärgpinscherhanne. Han är snart 8½ år. De tidigare har blivit 15½, 14½ och knappt 10 år (fick en elak tumör i gommen).

Nr 1 var född 1960 och blev aldrig lydnadstränad eller utställd
Nr 2 blev LP SLCH plus uppflyttad från Appellklass i spår, godkänt bevaknings- och karaktärsprov, CK på utställning
Nr 3 var nr 2 pappa till. Kunde inte tävla eftersom han blev överfallen på platsliggning och sen aldrig vågade ligga plats tillsammans med andra hundar igen. Fick en 2 på utställning, var för stor. Godkänt Karaktärsprov.
Nr 4 är lite släkt till nr 2 och 3. Har gått MH och har titeln Korad. Omplaceringshund som har fått Cert och Cacib på utställning. Vi tränar lydnad, agility, viltspår, personspår och rallylydnad. Bild på honom se avataren.
Nr 1 och 2 var black and tan, nr 3 var och nr 4 är röda.

Härliga hundar alla 4, var och en på sitt sätt. Jag trivs verkligen med rasen, stor hund i liten förpackning. Glada trevliga hundar som gärna hälsar på alla människor, stora som små, permobil eller rollator spelar ingen roll. Bilder på alla 4 finns på web siten på kontaktsidan.

Det ser ut som om du har en glad, pigg och trevlig schäfer.

22 år, har en kooikerhondje på 2 år (han fyller år imorgon :))
Även om jag inte skriver jätteofta i trådarna är jag inne på Hund-forumet varje dag och läser dom flesta trådarna som läggs ut, så man skulle kunna säga att jag är aktiv här :)
Min vovve tränas i "lite av varje". Vi har provat viltspår, personspår, lydnad, agility och freestyle. Till våren ska jag gå kurs i freestyle och agility, vi får se vad framtiden bär med sej. Jag är mest sugen på att träna lydnad, men vovven håller inte med så jag har gått med på att kompromissa och satsa lite mer på freestyle, då han tycker detta är oerhört kul (matte rör på sig, wooooohooo!!)

Här är min pärla:
080.JPG

Senast ändrad:

Nja, lite längre kommer vi nog och jag har aldrig siktat på eliten. Jag önskar bara att hunden tyckte att samma saker var roligt som jag gör. :)

Åh vilken snygging till schäfer!

Lite om oss ja, jag är 20år är inne på min första vovve som jag köpte om omplacering för snart 2 år sedan. En Flatcoated Retriever som heter Greta-Garbo, hon fyller 3 år i februari. Kommer att bli mammahund för första gången nu i vår också, ska bli otroligt kul! Kommer även att ha kvar en valp av henne då.
Annars så har vi hållt på med lite utställning och försökt på att träna trix vilken vovve inte riktigt tycker är kul. Sen så kör vi lite viltspår o sådant på hemmaplan. Ska så småningom gå någon jaktkurs när jag känner att hon är mogen för det.
Det Greta älskar mest av allt är snö! hon kan rulla runt hur mkt som helst o hoppa o busa, hon verkligen älskar snön!
Några bilder på Gretagrisan också
gret-1.jpg

Sandig-1.jpg

grisen.jpg

IMG_0081.jpg

Själv är jag 37år. Är uppvuxen med jakt (finnspets, gordonsetter, golden retriever), brukshundar (rottweiler, schäfer,dobermann) och blandraser.

Idag föder jag upp Irländsk röd setter. Har 5 st hemma varav 2 egna uppfödningar. Jag har haft även en chinese crested powder puff som jag återlämnade till uppfödaren för omplacering i höstas.

Utöver dessa hundar har jag själv haft schäfer och blandraser med mycket jakt i sig,
Jag jobbade på hunddagis på 90-talet och lärde mig en hel del där om hundars beteende. Idag är jag egen företagare och är dipl. hundfrisör. Jag har gått delar av skk:s uppfödarutbildning och kommer att avsluta kursen under 2009. Har 2 böcker kvar att gå kurs på.

Jag tränar regelbundet mina hundar med vardagslydnad, apportträning på ungdomarna, spår och sök.

Jag ställer ut mina hundar och planer finns för jakt, men det ska vara rätt i tiden.
Hundar jag har idag
tikar
Enya-huvud.jpg
Enya
hedda_ligg.jpg
Hedda
329.JPG
Settra

hanar
Arthur_nara.jpg
Arthur
Picture465.jpg
Kim

lite bilder från förr...

japp.jpg
Japp
Jesper.jpg
´Jesper
DSC00100-1.jpg
HS Gittan

Många hundar har det varit genom åren och det här är bara en del av hundarna som jag har haft.

WIHO vilken sötnos! Hoppas det kommer gå bra för er!

Själv är jag 20 år och har en BC tik på 14 månader.
Vi tränar sök och nu även rapport och jag hade väl tänkt debutera till våren i Apell, i vilken gren beror på hur jag har det med figuranter!
Är intresserad av Räddningshundsutbildningen, vi får se hur tiden tar oss an ;)

Annars skall hon bli GK vallhund och är en jobbar kompis även på mitt "vanliga, tråkiga" jobb och inte bara i skogen!

sl-lger_13203316.jpg

cimg5420_12885593.jpg

cimg5443_12663206.jpg

Med stora syskonen, hon till hö.
img_1659_25640465.jpg

Vilken fin kille du har. Vilken kennel kommer han ifrån?

Själv har jag två schäferkillar, Jason är 4,5 år och Freddy är 9 månader. Jason tränas mest på hobbynivå i lydnad och spår men Freddy tränar jag för tävling med. Jag hoppas att jag och Freddy ska komma ut och tävla så småningom :).

Jag är 26 år gammal och har förutom mina två hundar sambon och en häst. Tiden bråkar jag jämt med för att hinna med allt, ibland är det svårt :(.

En ganska knäpp bild på dom båda två tillsammans ;).
http://www.freewebs.com/myshepherds/apps/photos/photo.jsp?photoID=21730794&prev=1

Jättevacker hund! Gillade verkligen teckningen :) Lycka till med honom!

Jag är 22 och är inne på tredje hunden nu som jag fick hem för 6 månader sen. Utöver henne har jag en terrierhane på 13 år som följt mig genom livet. :)
Dessförinnan hade jag en strävhårig dvärgtax som fick tas bort för två år sedan pga akut diskbråck.

Jag tränar BSL/IPO med schäfertiken och hoppas på att kunna starta ettan i år med henne. Dock ska hon göra BH prov och så vill jag hinna kora henne innan det är försent :)

Med terriern har jag tränat mycket lydnad och trix, men har nästan helt gått över i spår vilket han tycker är absolut roligast och faktiskt är fantastisk i. Är även insatt i rasen och drömmen är att starta kennel i framtiden med dessa hundar:)

Taxen var också trix o lydnadshund, jag har dock aldrig tävlat någon av dom små då jag aldrig lyckats motivera dom tillräckligt mycket för att hålla igång under ett helt lydnadsprogram, dessutom började jag träna dom relativt sent.

Här är vovvarna:

Harley, west highland white terrier hane 13 år

harley_grustag2.jpg

Grima, schäfertik 3 år

grrima_raset.jpg

och så Douglas som vi tog bort för två år sedan
http://www.tldjurfoto.se/douglas.htm

Det var ju ett bra tag sedan jag bytte.
Till alla: Jätte roligt o läsa om er och hundarna och se bilder :D

linafina: Han kommer från Wildblomman, en ny kennel. Hans föräldrar är från Beathalandets.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 674
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 519
Senast: fixi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 264
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka