En sådan jobbig natt!

Sv: En sådan jobbig natt!

Fast det är inte så mycket enklare att vara f-ledig än att jobba. Man behöver sömn för att klara av båda två.

Vi anser oxå att den som jobbar bör få sova mest, och att den som är f-ledig ska ta nattvaken. Men vid förkylning (eller när barnet av andra anledningar knappt sover alls) delar vi ändå.

Pappan gick och la sig lite tidigare än vanligt. Då fick han ändå sova ganska länge, trots att han avlöste mig framåt morgonen. Jag hade ett längre nattpass än honom, men kunde ju å andra sidan sova igen under dagen.

Min sambo är hemma ca 6 på eftermiddagen. Då har jag haft Loke i ungefär 11 timmar. Han brukar somna vid 8. Min sambo får ta honom hela kvällen. Oj, hela 2 timmar :crazy:. ...

Skulle Loke vakna på natten, så går jag upp och matar osv.

När sambon vaknar kl 6 på morran så brukar han ta Loke tills runt 7 tiden,(jag passar på att sova lite) då han åker hemifrån. Ibland somnar Loke om igen efter att hans pappa har matat honom och då får jag sova lite extra.

Men visst, att vara föräldraledig är jobbigt. Att ensam ta hand om disk, tvätt, hushåll, middag och allt annat som ska/måste göras + en livlig baby. Det blir slitigt. Särskilt nu när han kommer åt nästan allting, sliter sönder det, rycker ner det där, stoppar in det i munnen osv osv. Och ändå är han bara snart 7 månader. Och kan inte krypa...( jefla gåstol :p)
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Hur går det för Loke??
Miranda är också jätteförkyld, vi kämpar på :(

Han sover mycket bättre då efter att vi höjde huvudändan på sängen plus att vi nu använder Nezeril när han ska sova!

Läste att c vitamin skulle vara bra, så han får extra genom juice och extra mycket frukt.
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
566
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 826
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
732
  • Artikel
Dagbok Jag orkar inte mer. Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra. Jag har ont, foglossning som gör att...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
24 604
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp