En sadel som Kieffer

Milley

Trådstartare
Hej!

Måste bara fråga om det är ngn som vet om det finns ett annat sadelmärke som Kieffer som passar hästar med manke.

Eg letar jag efter en Kieffer hopp med normalbom men jag skulle gärna vilja veta om det finns ngt annat tips från er då jag tycker att en del Kieffersadlar är hårda.

Sv: En sadel som Kieffer

Är dom inte?

Provade en Europe modell och den var skit hård. Vad har du för Kieffersadel?

Jag har ingen alls då det inte passar min häst är dock stormförtjust i ulla salzgeber rusty och kür :love:

Jag köpte precis en Jeremy Rudge Flight som är special för hästar med hög manke (rak profil). Kanonskön att sitta i - mjuk. Går att få med olika kåpor och stöd beroende av önskemål.

Kentaur:bump:
Jättesköna att rida i och passar hästar med raka ryggar och mankar!

Hejsan jag har haft ett sto med enorm manke o till henne använde jag en jacson sadel som kostade bara 7500kr med garanti o omstoppning efter 3månader o sen efter 6månader. kanon tyckte jag.
lycka till fr mig

De är ju både hårda och har sisådär mankfrihet, då har ju kieffer bättre (speciellt om det gäller hoppsadel).

TS jag skulle leta efter en nyare Kieffer, de är mjukare

Jag har 3 st Kieffer:D

En 98 Kieffer Inn AT
En 99 Kieffer Action
En 02 Kieffer Action

Alla 3 är supersköna & så länge Kieffer passar mina hästar tänker jag inte byta märke.
Kanon kvalitet, hade min första kieffer (münchen) i över 12 år :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka