Bukefalos 28 år!

En seger för akvariefiskarna?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland när vi rensar hemma och vill göra oss av med gamla prylar brukar jag tänka att ”det där kanske är någon som vill ha”, och så sätter vi ut en annons. Och jag är himla glad för att jag inte jobbar inom marknadsanalys eller nåt liknande, för jag har verkligen ingen koll alls på vad som är gångbart och inte. Saker som jag tänker att ”det där är nog ingen som vill ha” säljs på en gång, medans andra saker som jag trodde skulle vara populära inte alls genererar något intresse.

Vi har nu försökt att göra oss av med ett stort akvarium på ca 270 liter, men intresset är helt dött. Min man tänkte åka till tippen med det på en gång, men jag tyckte att vi skulle lägga ut det på annons för jag var övertygad om att det borde finnas någon som vill ha ett stort akvarium (är inte såna ganska dyra?). Men ack så fel jag hade. Akvariet är kvar, och maken hotar nu med att åka till tippen med det i alla fall, bara för att ”bli av med skiten”.
Konstigt!
Ska det verkligen inte finnas någon som vill ha ett stort akvarium?

Jag ska väl inte påstå att jag är sådär jätteinsatt i akvariefiskområdet (inte insatt alls om jag ska vara ärlig), och det kanske är så att det har blivit helt ute med akvarier och att ingen har såna längre.
Om det är så att det bristande intresset beror på det så kan jag ju inte låta bli att bli att bli lite glad ändå. :) För fiskarnas skull. Jag är inte helt förtjust i den här idén människor har med att stänga in djur i diverse förvaringskärl...

Men vad gör man egentligen med ett gammalt akvarium nu för tiden? Är det verkligen bara tippen som gäller?...
Funderade ett tag på om man kunde lämna det till typ Myrornas, men då måste vi ju göra rent det ordentligt först, och det orkar vi inte.
Så vi kanske helt enkelt åker till tippen med det, och firar att akvariefiskarna har tappat i popularitet och kanske kan få leva kvar i sina hemvatten istället!... ;)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 356
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
863
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp