En sista resa, inspirerad av bucket list.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag pratade med min son igår kväll, han nämnde inomhusluften i mitt hus kanske bidragit till min sjukdom., kan man månne få ut något på försäkringen för detta?

En sista resa för upplevelser lockar mycket, hittade denna o började drömma.
https://www.albatros.se/resor/khmerernas-rike-thailand-kambodja-och-vietnam?i=THRTR06U|20191001

Har tidigare drömt om Hurtigrutten, eller en mat o vinresa längst Frankrikes floder, eller kryssning till Karibien eller Yttre Hebriderna, finns mycket man kan göra.
Vet ju inte om jag kommer att kunna flyga när dom börjat stråla.

Jag har ju redan sett så mycket av världen, fast det känns som om det vore i ett annat liv.
 

Jag pratade med min son igår kväll, han nämnde inomhusluften i mitt hus kanske bidragit till min sjukdom., kan man månne få ut något på försäkringen för detta?

En sista resa för upplevelser lockar mycket, hittade denna o började drömma.
https://www.albatros.se/resor/khmerernas-rike-thailand-kambodja-och-vietnam?i=THRTR06U|20191001

Har tidigare drömt om Hurtigrutten, eller en mat o vinresa längst Frankrikes floder, eller kryssning till Karibien eller Yttre Hebriderna, finns mycket man kan göra.
Vet ju inte om jag kommer att kunna flyga när dom börjat stråla.

Jag har ju redan sett så mycket av världen, fast det känns som om det vore i ett annat liv.

Det beror väl på vad som var fel med luften. Sen gör nog rökning att det är kört oavsett, det är ingen bra faktor i sammanhanget. Orkar du resa? Eller skulle ni resa ihop?
 
Får undersöka om luften kan innehålla något hälsovådlig, jag tror faktiskt det, typ mögel. Ja rökningen ligger inte på plussidan direkt, har dock skurit ner kraftigt sedan december ungefär. Ca 2 paket tobak per 4 veckor istället för fem, får inhandla nicorett eller plåster för att sänka ytterligare.
Resan tänker jag mig själv, mitt liv, mitt avslut.
 
Får undersöka om luften kan innehålla något hälsovådlig, jag tror faktiskt det, typ mögel. Ja rökningen ligger inte på plussidan direkt, har dock skurit ner kraftigt sedan december ungefär. Ca 2 paket tobak per 4 veckor istället för fem, får inhandla nicorett eller plåster för att sänka ytterligare.
Resan tänker jag mig själv, mitt liv, mitt avslut.

Fast mögel är nog ingen vanlig orsak till kol, även om det kan orsaka problem. Fick ju själv ett dräll av kollapsade lungblåsor pga svartmögel på jobbet för några år sen.

Känner du att du kan och vill resa, så res. Men vänta tills behandling är avklarad och tills du vet mer om prognosen. Oavsett resultat och svar, så är det ju alltid "enklare" när man vet :)
 
KOL har jag inte, däremot astma.
Ja, jag har behov av att få veta, jag har inga problem med att ev dö, men jag är paniskt rädd för smärta.
 
KOL har jag inte, däremot astma.
Ja, jag har behov av att få veta, jag har inga problem med att ev dö, men jag är paniskt rädd för smärta.
Du får ta nån spännande flygresa ut i världen, glöm inte silvertejpen bara. :p

h6BC5C9AB
 
Det låter jättemysigt med en resa! Det behöver ju dock inte alls bli din sista, tänk inte så :heart. Det vet du inget om här och nu.

Du kommer förhoppningsvis kunna göra flera resor framöver (om du vill alltså) varav det här är en av dem.

Det behöver inte bli något avslut , det här med din resa. Vet inte hur nära du och sonen står varandra men hade det inte varit härligt att resa ihop? Eller kanske inte :D.

Bara en tanke.
 
Får undersöka om luften kan innehålla något hälsovådlig, jag tror faktiskt det, typ mögel. Ja rökningen ligger inte på plussidan direkt, har dock skurit ner kraftigt sedan december ungefär. Ca 2 paket tobak per 4 veckor istället för fem, får inhandla nicorett eller plåster för att sänka ytterligare.
Resan tänker jag mig själv, mitt liv, mitt avslut.

Mögel år inte bra, men du ägde väl ditt hus? Har du inte haft ut Anticimex eller liknande tror jag du får strunta i det. Och rökningen är ett aber, oavsett mögel kommer den sätta käppar i hjulet.

Varför inte en lugn skön vecka i Spanien, Frankrike eller Grekland?
 
Jag pratade med min son igår kväll, han nämnde inomhusluften i mitt hus kanske bidragit till min sjukdom., kan man månne få ut något på försäkringen för detta?

En sista resa för upplevelser lockar mycket, hittade denna o började drömma.
https://www.albatros.se/resor/khmerernas-rike-thailand-kambodja-och-vietnam?i=THRTR06U|20191001

Har tidigare drömt om Hurtigrutten, eller en mat o vinresa längst Frankrikes floder, eller kryssning till Karibien eller Yttre Hebriderna, finns mycket man kan göra.
Vet ju inte om jag kommer att kunna flyga när dom börjat stråla.

Jag har ju redan sett så mycket av världen, fast det känns som om det vore i ett annat liv.

Hörrö du du, hur var det vi sa om det där med att "kasta in handduken"?

Kör gärna med bucketlist o resor... men lova mig att du stryker det där med "sista". Att stryka det ordet och sikta så långt fram du kan, gör att du orkar kämpa mer. Jag lovar.

Stora bamsekramar från Örebro, där "näsan i vädret" och "träfracken" blivit lurad ett antal gånger... :heart
 
Precis som de andra säger, res gärna, men tänk bort ordet "sista". :heart

Nu är jag verkligen inte sjukvårdsutbildad själv, och även om köerna för cancervård sägs ha ökat på senare år; Hade det varit något väldigt aggressivt, med liten överlevnadschans på få år hade hela processen gått väldigt mycket snabbare. Du kommer säkerligen att leva många år till Vallis :heart
 
Jag skulle släppa tanken på att försöka bevisa att luften bidragit. Tyvärr. Det krävs att man kan bevisa orsakssamband som är jättesvåra att säkerställa och du har konkurrerande faktorer. Få luften fixad och njut av en resa istället. Inte den sista utan en av flera framtida!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp