En till solskenshistoria

Prosit

Trådstartare
Jag har oxå en solskenshistoria om en katthemskatt jag vill berätta.....


Jag är en sån där som gärna kärar ner mig i "omöjliga" katter, som ingen annan vill ha. Jag hittade en, men till min kusin den här gången. Hon var ute efter en katt, och är liksom jag helt ointresserad av ev handikapp, utseendemissar, ålder och sånt.
Jag sprang på en katt utan svans. Hon var utanför, hon klarade inte av att kommunicera med de andra katterna på katthemmet utan svansen och mobbades. Hon bodde därför i katthemmets kök.

Hon hade bott på hemmet i över 6 månader. Ingen ville ha den lilla svanslösa tjejen. Alla tittade på henne, sa: fin katt, och gick vidare.

Men den här tjejen fångade mitt hjärta. Jag ringde kusinen i Örebro, hon kom med tåget två dagar efter.
Hon gick in i köket, och så hör man ett: ÅHHHHH!!!! Tittade in och där satt hon på golvet med katten i knät och ögonen lös på dem båda!

Hon bestämde sig på en gång, betalade och sen lastade vi den helt obekymrade kissen i bilen och åkte till Örebro. Jag körde dem, så hon inte skulle behöva åka tåg.
Hon satt och höll min kusin i handen med tassen hela vägen.

Väl framme i lägenheten gick hon ur buren med svansen högt och sa: Det här är min lägenhet, och ni kan få bo hos mig om ni håller min låda ren, och ger mig mat.

Hon BODDE där på en gång.
De är idag, drygt ett år senare lika kära i varandra, och den där förlorade svansen, ja, det är bara charmigt!!!!!
 
Jag har oxå en katthemskatt som ingen ville ha... Hon hade vart länge på katthemmet
och anledningen till att hon inte fick något nytt hem var att hon var lite asocial...
Hon var den första kissen jag såg när jag kom in på katthemmet och sa bara
-Henne ska jag ha! Min pojkvän tyckte att vi skulle titta runt lite först och visst
sa jag, men det är henne jag vill ha. Vi hade turen att hon inte var bokad...
Att hon var skygg och otrygg på katthemmet gjorde ingenting, utan vi
hoppades att det skulle bli bättre när hon fick komma hem. När hon kom hem
vart hon först väldigt skygg och rädd men gjorde snabbt stora framsteg. Nu kräver
hon morgonkel VARJE morgon, det som knappt gick att klappa henne innan... Vi har
haft henne i 1½ år nu och ska skaffa en kattkompis till henne nu när hon är
mer säker i sig själv.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 440
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 488
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 861
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 345
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp