En till vilken ras passar-oss tråd...

Jag tycker pälsvård är ganska tråkigt och den pälsvård vår hund kräver är verkligen max för mig 😄 Öronen flyger och flänger och de blir blöta och kladdiga och kräver omsorg för att inte tova ihop sig. Vi åker regelbundet och klipper/trimmar (har aldrig förstått den rätta benämningen) enligt rasstandard.

Vi är väldigt förtjusta i henne och uppskattar hennes entusiasm när vi ska göra något, och hon ligger alltid nära oss i soffan på kvällarna och myser 😍
Ja dom kräver faktiskt en del pälsvård. Jag har skaffat en egen trimmer och rycker och klipper med effileringssax regelbundet för att hålla pälsen fin. Tar lite tid men man tjänar lite på det ekonomiskt iallafall att göra det själv.
 
En liten uppdatering för den som är road:
Efter många funderingar, för- och nackdelslistor och besök hos ett gäng olika uppfödare landade vi till slut i en mellanpudelvalp! Mamman är assistanshund för ångest så förutsättningarna för att leva med oss bör vara bra.
Det som avgjorde det till slut, och det hängde på HÅRET mellan whippet och pudel, var att jag tycker hundträning är kul och vill ha en hund som med högre sannolikhet gillar det. Det känns helt rätt och vi är så glada för vår lilla piraya-valp, kommer bli en kanonhund!
 
En liten uppdatering för den som är road:
Efter många funderingar, för- och nackdelslistor och besök hos ett gäng olika uppfödare landade vi till slut i en mellanpudelvalp! Mamman är assistanshund för ångest så förutsättningarna för att leva med oss bör vara bra.
Det som avgjorde det till slut, och det hängde på HÅRET mellan whippet och pudel, var att jag tycker hundträning är kul och vill ha en hund som med högre sannolikhet gillar det. Det känns helt rätt och vi är så glada för vår lilla piraya-valp, kommer bli en kanonhund!
Grattis till nytillskottet!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 711
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 351
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Hej! Vilka hundraser hade ni övervägt om ni haft följande önskemål: * hög sannolikhet att hunden ska ha vad som krävs för att kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 224
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Hej! Jag har länge varit otroligt sugen på en katt nu. Haft det hela livet fram tills för några år sedan. Jag bor litet, 25 kvm. Men har...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp