En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Tack så mycket, allihopa. ❤️ Jag hoppas SÅ att det här pyret vill stanna hos oss. Gjorde KUB i förra veckan och allt såg bra ut, så man hoppas ju verkligen. Känns läskigt att berätta för folk och familj nu, men det syns liksom ändå... :p
 
Alltså... egentligen vet jag inte om jag vågar säga nåt, men å andra sidan har alla ni på buke varit ett stort stöd under alla år med misslyckade ivf:er - och det är ju mycket roligare att dela glädjen med någon - så jag tror ändå att jag vågar mig på att berätta att jag nog kanske också är gravid. :o
Jag blir så otroligt glad för din skull!
 
Tack så mycket, allihopa. ❤️ Jag hoppas SÅ att det här pyret vill stanna hos oss. Gjorde KUB i förra veckan och allt såg bra ut, så man hoppas ju verkligen. Känns läskigt att berätta för folk och familj nu, men det syns liksom ändå... :p

Måste också bara skriva och gratulera! Stort stort grattis, blev jätteglad när jag läste att du var gravid!
 
Tack! Det märkliga i kråksången är att det är en spontan graviditet, efter alla våra misslyckade ivf:er... Och typ nån vecka efter att jag fått positivt gravtest så ringer kliniken och undrar om vi är redo att dra igång behandling med äggdonation. Jag bara: njaaee, liksom... Jag har typ blivit gravid ändå... :p
Men WOW!! Grattis!! :love:
 
Tack så mycket, allihopa. ❤️ Jag hoppas SÅ att det här pyret vill stanna hos oss. Gjorde KUB i förra veckan och allt såg bra ut, så man hoppas ju verkligen. Känns läskigt att berätta för folk och familj nu, men det syns liksom ändå... :p
Stort grattis till er! Följt er i tystnad länge och är så otroligt glad för er skull. Skönt att höra att du är en bit in i graviditeten. Hoppas du vågar njuta ❤️
 
Stort grattis till er! Följt er i tystnad länge och är så otroligt glad för er skull. Skönt att höra att du är en bit in i graviditeten. Hoppas du vågar njuta ❤️

Tack! Det känns fortfarande helt overkligt, och nu när det är mer än 5 veckor sen förra ultraljudet, så börjar oroskänslorna smyga sig på igen. Men det är bara 11 dagar kvar tills nästa ul, så jag försöker tänka positivt. 🙂
 
Tack! Det känns fortfarande helt overkligt, och nu när det är mer än 5 veckor sen förra ultraljudet, så börjar oroskänslorna smyga sig på igen. Men det är bara 11 dagar kvar tills nästa ul, så jag försöker tänka positivt. 🙂
Det är den starkaste lilla bebisen där inne, så du behöver inte vara orolig ❤️
 
Ni som gjort IVF och rider/har egen häst, vad har ni fått för förhållningsregler ang. ridning under stimuleringen och/eller 1-2 veckor efter äggplock?
 
Ni som gjort IVF och rider/har egen häst, vad har ni fått för förhållningsregler ang. ridning under stimuleringen och/eller 1-2 veckor efter äggplock?

Att lyssna på kroppen. Det ska inte göra ont, då skulle jag pausa. Men så länge allt kändes bra var ridning ok. Skulle va extra försiktig dagarna efter äggplock men blev överstimulerad och mådde inte toppen så kände själv att ridning var en dålig idé då.
 
Att lyssna på kroppen. Det ska inte göra ont, då skulle jag pausa. Men så länge allt kändes bra var ridning ok. Skulle va extra försiktig dagarna efter äggplock men blev överstimulerad och mådde inte toppen så kände själv att ridning var en dålig idé då.
Min läkare sa till vad jag fick och inte fick varje gång beroende på hur många och stora äggblåsor jag hade. Liksom inte hoppa jämfota dagen före äggplock. Sängvila en vecka efteråt pga överstimulering (nästan varje gång).
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 842
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp