En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis till alla som fått plus!

KL

Den här tråden är så informativ! Jag har själv vätska i brösten och har alltid haft, sen jag var 15 eller så iaf, kanske borde kollas upp egentligen... Har försökt googla lite men hittar ingen info om detta, har någon här mer koll?
 
Puh! 3 stackars embryon skärpte till sig och förvaras nu nedfrysta! En jäkla tur!

Jag mådde verkligen skitbra igår, och var knappt svullen alls. Vikten var typ normal, så jag tänkte att jag nog har typ noll vätska kvar i buken.

Tog sista sprutan igår enligt instruktion (motsvarar pregnylen, ges i engångsdos för att hjälpa embryot att fastna). Idag är jag svullen och har ont, vikten har gått upp och jag kräktes idag.

Antagligen reagerar jag alltså på hormonet i kombination med att jag inte tog det tillräckligt lugnt igår. Nu får jag betala genom att ligga på soffan hela dagen... Jag hoppas innerligt att jag inte sväller mer än såhär, för då måste jag nog lägga in mig på sjukhuset. Det är ett gränsfall just nu.

Detta är skit man får ta för att ha lyckats producera 30 äggblåsor.

Samtidigt tänker jag att det är fan värt det. Oavsett om vi lyckas eller ej.
 
Puh! 3 stackars embryon skärpte till sig och förvaras nu nedfrysta! En jäkla tur!

Jag mådde verkligen skitbra igår, och var knappt svullen alls. Vikten var typ normal, så jag tänkte att jag nog har typ noll vätska kvar i buken.

Tog sista sprutan igår enligt instruktion (motsvarar pregnylen, ges i engångsdos för att hjälpa embryot att fastna). Idag är jag svullen och har ont, vikten har gått upp och jag kräktes idag.

Antagligen reagerar jag alltså på hormonet i kombination med att jag inte tog det tillräckligt lugnt igår. Nu får jag betala genom att ligga på soffan hela dagen... Jag hoppas innerligt att jag inte sväller mer än såhär, för då måste jag nog lägga in mig på sjukhuset. Det är ett gränsfall just nu.

Detta är skit man får ta för att ha lyckats producera 30 äggblåsor.

Samtidigt tänker jag att det är fan värt det. Oavsett om vi lyckas eller ej.

Hejar på dig!!! :banana:
 
Det är så spännande att följa dig @em-pirre :banana:

Själv tror jag att jag har mens? Tror min cykel jävlas med mig. :cool:

Igår när jag fick en liten blödning på ÄL+7 tänkte jag ju direkt "aha, tänk om det är en nidblödning! :eek::nailbiting:" Igår var det liksom en ganska liten blödning, funkade med trosskydd bara. Men nu idag är det lika kraftigt flöde som mens. Så jag fick nog bara en väldigt tidig mens. :(
 
Det är så spännande att följa dig @em-pirre :banana:

Själv tror jag att jag har mens? Tror min cykel jävlas med mig. :cool:

Igår när jag fick en liten blödning på ÄL+7 tänkte jag ju direkt "aha, tänk om det är en nidblödning! :eek::nailbiting:" Igår var det liksom en ganska liten blödning, funkade med trosskydd bara. Men nu idag är det lika kraftigt flöde som mens. Så jag fick nog bara en väldigt tidig mens. :(
Men äsch då :(
 
Puh! 3 stackars embryon skärpte till sig och förvaras nu nedfrysta! En jäkla tur!

Jag mådde verkligen skitbra igår, och var knappt svullen alls. Vikten var typ normal, så jag tänkte att jag nog har typ noll vätska kvar i buken.

Tog sista sprutan igår enligt instruktion (motsvarar pregnylen, ges i engångsdos för att hjälpa embryot att fastna). Idag är jag svullen och har ont, vikten har gått upp och jag kräktes idag.

Antagligen reagerar jag alltså på hormonet i kombination med att jag inte tog det tillräckligt lugnt igår. Nu får jag betala genom att ligga på soffan hela dagen... Jag hoppas innerligt att jag inte sväller mer än såhär, för då måste jag nog lägga in mig på sjukhuset. Det är ett gränsfall just nu.

Detta är skit man får ta för att ha lyckats producera 30 äggblåsor.

Samtidigt tänker jag att det är fan värt det. Oavsett om vi lyckas eller ej.
Åh vad jag håller tummarna för dej!

Är det överstimulering som händer eller varför mår du som du gör?

Mvh Miks
 
Åh vad jag håller tummarna för dej!

Är det överstimulering som händer eller varför mår du som du gör?

Mvh Miks
Nja, det är väldigt vanligt att man samlar lite vätska och är svullen och öm. Allt hänger egentligen på hur mycket stryk äggledarna tar. Så i tisdags var det fortfarande inte hyperstimulering, men det kan lätt bli.

Det brukar bli värre några dagar efter transfer, och speciellt efter sprutan. Sen kan det bli värre igen ifall embryot fäster.

Jag hade ju så väldigt många blåsor, som nu fylls med vätska igen (vilket är normalt). Så att jag sväller är inget konstigt egentligen. Jag har knappt ont i äggstockarna alls nu, det är själva buken som spänner. Därför är jag inte så jätteorolig ännu. Hinkar vatten och kissar om vartannat. Så länge kisseriet funkar är det bra.
 
Det är så spännande att följa dig @em-pirre :banana:

Själv tror jag att jag har mens? Tror min cykel jävlas med mig. :cool:

Igår när jag fick en liten blödning på ÄL+7 tänkte jag ju direkt "aha, tänk om det är en nidblödning! :eek::nailbiting:" Igår var det liksom en ganska liten blödning, funkade med trosskydd bara. Men nu idag är det lika kraftigt flöde som mens. Så jag fick nog bara en väldigt tidig mens. :(
:( Det som verkade så lovande.
 
Varit hos Gun idag och kollat med ett VUL, BM ville ha en datering av fostret. Gun sa och visade ett foster på ca 6 mm med ett bultande hjärta. Hon ville dock inte sätta någon datering. Men 6 mm innebär väl ca v 7 (6+0 - 6+6) Så det borde ju varit en ägglossning första dagarna i juni. Då tog det 6 veckor från p-pillerstopp till ägglossning. Och beräknat datum borde bli runt 25 februari.

Det blir lite extra spännande det här när man inte vet exakta datum :) Men jag är ju jätteglad över att få se ett foster som sitter på rätt plats, med ett hjärta som slår:love:
 
Nja, det är väldigt vanligt att man samlar lite vätska och är svullen och öm. Allt hänger egentligen på hur mycket stryk äggledarna tar. Så i tisdags var det fortfarande inte hyperstimulering, men det kan lätt bli.

Det brukar bli värre några dagar efter transfer, och speciellt efter sprutan. Sen kan det bli värre igen ifall embryot fäster.

Jag hade ju så väldigt många blåsor, som nu fylls med vätska igen (vilket är normalt). Så att jag sväller är inget konstigt egentligen. Jag har knappt ont i äggstockarna alls nu, det är själva buken som spänner. Därför är jag inte så jätteorolig ännu. Hinkar vatten och kissar om vartannat. Så länge kisseriet funkar är det bra.
Vad skönt ändå! Då mår du ju liksom som du "ska". Även om det är piss att kräkas och må kymigt och samla vätska!

Och vad skönt att det var några som klarade sig till frysen! Det betyder ju att iaf några fortsätter att utvecklas som de ska! Nu håller vi tummarna för att den där lilla i magen gör som den bör :love:

Mvh Miks
 
Vad skönt ändå! Då mår du ju liksom som du "ska". Även om det är piss att kräkas och må kymigt och samla vätska!

Och vad skönt att det var några som klarade sig till frysen! Det betyder ju att iaf några fortsätter att utvecklas som de ska! Nu håller vi tummarna för att den där lilla i magen gör som den bör :love:

Mvh Miks
Nja, jag mår lite sämre än vad jag borde, men vården på sjukhuset är samma som här hemma så...

Vi håller tummarna
 
Mer ont (fast inte full mensvärk där man behöver tablett) på dagen idag. Och efter lite illamående idag (kan bero på vätskebrist) försvann molvärken nu. Gissa om nojjan slagit till.
 
Senast ändrad:
Grattis till alla som fått plus!

KL

Den här tråden är så informativ! Jag har själv vätska i brösten och har alltid haft, sen jag var 15 eller så iaf, kanske borde kollas upp egentligen... Har försökt googla lite men hittar ingen info om detta, har någon här mer koll?

Jag har en kompis som det är på samma sätt med, och hon har en "liten hormonrubbning" och någon slags lurgrej med hypofysen (?). (Hon är dessutom superfertil, vilket har varit till en hel del besvär, främst när hon var yngre och innan hon blev utredd.)
 
Jag har en kompis som det är på samma sätt med, och hon har en "liten hormonrubbning" och någon slags lurgrej med hypofysen (?). (Hon är dessutom superfertil, vilket har varit till en hel del besvär, främst när hon var yngre och innan hon blev utredd.)

En godartad tumör på hypofysen kan orsaka högt Prolaktin, är det det du menar kanske?
 
Mer ont (fast inte full mensvärk där man behöver tablett) på dagen idag. Och efter lite illamående idag (kan bero på vätskebrist) försvann molvärken nu. Gissa om nojjan slagit till.

Precis som det ska vara då, med andra ord är det normalt :D ;)

Jag förväntade mig ju mens vilken dag som helst och hade trosskydd och molande värk, och samtidigt ett hemskt illamående som jag trodde var diabetes ett tag innan jag testade mig :p
Jag hade ju så bra koll på att det var just gravid jag var att jag var på väg till min vc för att be dom ta prover på mig för att hitta orsaken till mitt illamående, men först tänkte jag gradera mig med att göra ett test innan jag gick dit för dom skulle säkert fråga om det så jag tänkte förekomma dom och testa innan och då få ett negativt svar. Så jag fick veta att jag var gravid inne på espresso house toalett i stan, och jag gick inte till min vc sen :p
Sen gick det upp ett ljus i huvudet med alla symtom jag hade :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 076
Senast: orkide
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
96 97 98
Svar
1 955
· Visningar
104 905
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 504
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 032
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp