Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Kilauea

Trådstartare
Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg.

Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
 
IMG_6341.jpeg

Spelar så kallad ”tennis-king out” med mycket oklara regler 😂
 
Jag är så trött på att ha ont i kroppen, går till naprapat, gör övningar hemma osv. I tisdags var jag på mammaträning, upplevde att tränaren förstod mig och gjorde anpassade övningar för mig. Och jag tror absolut inte att instruktören på något sätt gjorde fel, men min kropp tog det väldigt fel… Så efter att träningsvärken försvunnit kom det smärta istället. Inte helt smidigt att ha ont med två aktiva ettåringar, det tar en del på energin när man har ont 🫣
 
När min yngsta var ungefär 18 månader ledsnade jag på att inte kunna ha med honom till affären utan att han skulle köra in i saker och folk med sin lilla kundvagn. Jag deklarerade för min man att ”Nu är A portad från Ica minst tills han fyller två!”

Jag har undvikit att ta med honom så långt det bara går, de gånger jag ändå gjort det har det varit kaos. Nu fyller han två om ett par veckor och han har fått följa med två gånger den senaste veckan när vi varit båda föräldrar, då har maken fått sköta handlingen medan jag har ägnat 100 % av min uppmärksamhet åt att springa efter A och stoppa honom från att ställa till med något. Han rusar omkring med kundvagnen och så fort jag gör minsta ansats att stoppa honom (typ bromsa så han inte krockar med någon) så skriker han och ruskar kundvagnen ilsket så att jag ska släppa…

Så nu är portningen förlängd minst ett halvår till :meh: :crazy:
 
När min yngsta var ungefär 18 månader ledsnade jag på att inte kunna ha med honom till affären utan att han skulle köra in i saker och folk med sin lilla kundvagn. Jag deklarerade för min man att ”Nu är A portad från Ica minst tills han fyller två!”

Jag har undvikit att ta med honom så långt det bara går, de gånger jag ändå gjort det har det varit kaos. Nu fyller han två om ett par veckor och han har fått följa med två gånger den senaste veckan när vi varit båda föräldrar, då har maken fått sköta handlingen medan jag har ägnat 100 % av min uppmärksamhet åt att springa efter A och stoppa honom från att ställa till med något. Han rusar omkring med kundvagnen och så fort jag gör minsta ansats att stoppa honom (typ bromsa så han inte krockar med någon) så skriker han och ruskar kundvagnen ilsket så att jag ska släppa…

Så nu är portningen förlängd minst ett halvår till :meh: :crazy:

E , som är typ lika gammal får sitta i kundvagnen. Skulle aldrig få klart en handling annars :crazy:
 
Nää, vi som har haft en så bra helg, dottern har haft lite dålig aptit men varit glad och pigg. Så på eftermiddagen började hon bli seg och vi såg några blåsor i munnen. Sen kom febern snabbt och nu har hon plötsligt hög feber och så ont i halsen att hon inte vill dricka och inte ens svälja sin egen saliv :( Kräktes gjorde hon också och skakade av feberfrossa. Vi har bara flytande Alvedon och det vägrade hon, sen somnade hon tvärt i min famn.

Stackars lilla älskling :( Funderar på om det kan vara halsfluss.
 
Nää, vi som har haft en så bra helg, dottern har haft lite dålig aptit men varit glad och pigg. Så på eftermiddagen började hon bli seg och vi såg några blåsor i munnen. Sen kom febern snabbt och nu har hon plötsligt hög feber och så ont i halsen att hon inte vill dricka och inte ens svälja sin egen saliv :( Kräktes gjorde hon också och skakade av feberfrossa. Vi har bara flytande Alvedon och det vägrade hon, sen somnade hon tvärt i min famn.

Stackars lilla älskling :( Funderar på om det kan vara halsfluss.
Kanske höstblåsor? Hoppas att hon kryar på sig snabbt!
 
När min yngsta var ungefär 18 månader ledsnade jag på att inte kunna ha med honom till affären utan att han skulle köra in i saker och folk med sin lilla kundvagn. Jag deklarerade för min man att ”Nu är A portad från Ica minst tills han fyller två!”

Jag har undvikit att ta med honom så långt det bara går, de gånger jag ändå gjort det har det varit kaos. Nu fyller han två om ett par veckor och han har fått följa med två gånger den senaste veckan när vi varit båda föräldrar, då har maken fått sköta handlingen medan jag har ägnat 100 % av min uppmärksamhet åt att springa efter A och stoppa honom från att ställa till med något. Han rusar omkring med kundvagnen och så fort jag gör minsta ansats att stoppa honom (typ bromsa så han inte krockar med någon) så skriker han och ruskar kundvagnen ilsket så att jag ska släppa…

Så nu är portningen förlängd minst ett halvår till :meh: :crazy:
Önskar jag kunde porta lilla E från Ica också 🙈 men lyckas inte alltid handla när barnen är hos sin pappa.. 😁 Igår fick jag för mig att det var en bra ide att ha henne med när vi skulle köpa lördagsgodis, tänk er en tvååring som först försöker plocka allt direkt ur lösgodislådorna (ni kan vara lugna, det enda hon nuddade köpte vi :p ) och sen såklart bryter ihop för att hon inte får äta godiset direkt utan att det måste BETALAS först :laugh: :cautious:

Lilla E vägrar att sitta i kundvagnens sits, och stora korgen försöker hon klättra ur. Det är kaos och jag är extremt tacksam över att femåringen är så skötsam :heart
 
Önskar jag kunde porta lilla E från Ica också 🙈 men lyckas inte alltid handla när barnen är hos sin pappa.. 😁 Igår fick jag för mig att det var en bra ide att ha henne med när vi skulle köpa lördagsgodis, tänk er en tvååring som först försöker plocka allt direkt ur lösgodislådorna (ni kan vara lugna, det enda hon nuddade köpte vi :p ) och sen såklart bryter ihop för att hon inte får äta godiset direkt utan att det måste BETALAS först :laugh: :cautious:

Lilla E vägrar att sitta i kundvagnens sits, och stora korgen försöker hon klättra ur. Det är kaos och jag är extremt tacksam över att femåringen är så skötsam :heart
Nej måste man så måste man! Men jag förstår precis situationen med godiset 😅 Min stora är också väldigt enkel att ha med sig (hon fyller strax 4) så det är väldigt hjälpsamt.
 
Nej måste man så måste man! Men jag förstår precis situationen med godiset 😅 Min stora är också väldigt enkel att ha med sig (hon fyller strax 4) så det är väldigt hjälpsamt.
Jag undrar ibland hur jag hade överlevt om inte stora blivit så förståndig. Tänk om jag hade fått barnen tätare? Mardröm 🙈
Men det ger mig hopp också, stora var hopplös runt 3-3,5, nu är han så klok :heart
 
+ @FeatherCloud ni har inte möjlighet att internetbeställa maten?
Jo det skulle jag kunna. :) Men oftast handlar jag som sagt när jag inte har barnen, så när de är med är det mest komplettering av typ... mjölk, frukt och lördagsgodis 😁
Tvååringen är kaosig men det är egentligen skrivet lite med glimten i ögat, jag vill inte begränsa vad jag gör i vardagen pga barnen om jag inte absolut måste :)
 
Min stora stannar hemma från förskolan idag då han är rädd att han ska göra illa fingret. Han leker och är som vanligt men väldigt rädd att stöta i fingret för då gör det väldigt ont (han blev ju av med hela ena nageln i förra veckan). Och klart på förskolan är det ju fler barn och ja han är rädd att göra sig illa helt enkelt :(
Men det blir en mysig hemmadag så vill han säkert tillbaks snart ❤️
 
Dottern mår mycket bättre idag, hon fick sova bra och har ätit och druckit nu på morgonen. Jätteskönt för vi var lite oroliga igår ifall att hon inte skulle få i sig vätska. Men hon verkar hyfsat pigg.

Vab idag i alla fall, lär väl bli film och isglass typ. Hoppas vi kommer ut en stund men det beror på hur alla mår.
 
Nu ska vi ta igen oss från morgonens panik då lilleman bestämde sig för sovmorgon till 9.30 :eek:. Hunden som inte rastats sedan igår kväll var väldigt angelägen om att komma ut när vi väl vaknat. Nödkiss i trädgården, snabbfrulle för samtliga sedan ut ut UT. Så nu pustar vi efter en timmas promenad och en kort lydnadsträning. Redan lunch, hjälp.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 014
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 197
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 804
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp