En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har min remiss kommit in till kvinnokliniken och vi kommer troligtvis bli kallade i slutet av november... Utredningen är ju klar hos privat gyn så vi väntar på att få se om vi får göra ivf nu eller måste vänta till våren eller hösten 2019 pga två års policy i detta landsting. Så mycket väntan för så lite info... Har dock inga förhoppningar alls eller innerst inne har man väl alltid det.
 
Hej på er, jag har inte skrivit här på ett tag.

Inga plus här inte, väntar på tid hos kvinnokliniken men dom är inte särskilt snabba, kanske dags att vända sig till nån privat?

I vilket fall så strular det mest här, mensen är minst sagt oregelbunden, ynka 5 gånger på 10 månader, ibland 4 dagar lång, ibland 3 veckor... ägglossningen den lyser med sin frånvaro. Försöker tappert tänka positivt men det är rätt så svårt ibland.
Hade jag varit du hade jag nog bokat tid hos en privat gyn så länge :) du behöver ju inte köra hela utredningen om du bara har privata gyn i närheten som tar mycket betalt (finns de med landstingsavtal så det kostar dom vanligt läkarbesök), att bara få hjälp med ägglossningen borde ju gå rätt snabbt :)
 
Men oj stort grattis!!! ❤️ Har hängt med dåligt i tråden, har detta alltså skett naturligt?

Tack! :love: Har ätit letrozol för stimulerad ÄL. Sen om det tog sig på den senaste sådana igångstartade ÄL eller om jag bara råkade "spontant ägglossa" fyra veckor senare utan att ha mens i mellan (BM gissar på det för att grav-test inte gett utslag förrns nu, jag vill gärna tro att hon har fel :o) återstår att se :nailbiting:
 
Var ett tag sen jag skrev härinne. Grattis till alla plus! :D

Har ca 5 dagar kvar till mens och har ordentlig molvärk på högra sidan sen ett par dagar tillbaka. Känner mig lite "off". Tog ett testa tidigt från rfsu idag och såg ett svagt streck inom tiden, men när det torkat var det helt negativt. Ska ta ett nytt i morgon (annat märke) och se om jag blir någe klokare eller inte. :confused:
 
Okej, det här med ägglossningstester.. Lägger in en bild på mina senaste dagar, texten är ovanför respektive test. Hur många dagar "ska" man egentligen se en stegring innan det minskar igen? Igår (dag 18) tycker jag att strecket är nästan lika starkt som teststrecket, men det är ju fortfarande ganska starkt och jag hade väl trott att det skulle minska mer idag än vad det gjort.. Ser det normalt ut tycker ni? :)

DSC_1668.JPG
 
Okej, det här med ägglossningstester.. Lägger in en bild på mina senaste dagar, texten är ovanför respektive test. Hur många dagar "ska" man egentligen se en stegring innan det minskar igen? Igår (dag 18) tycker jag att strecket är nästan lika starkt som teststrecket, men det är ju fortfarande ganska starkt och jag hade väl trott att det skulle minska mer idag än vad det gjort.. Ser det normalt ut tycker ni? :)

Visa bifogad fil 19362
Det ska inte stegra enligt någon viss modell. Vissa har blankt alla dagar utom en, vissa har streck hela tiden, vissa har tydlig stegring tills klart positivt. Vissa har stegring men aldrig positivt osv i all oändlighet.
 
Koll med UL idag visade 2 äggblåsor på ena äggstocken och 5 på andra. Den med endometrios hade flest. (Egentligen 6 st men den sista låg bakom endometriosen, så den kommer de inte åt.) Ingen var större än 10 mm så jag ska byta till Bemfola 450 IE och göra ny koll på måndag.
 
Andra kollen med UL idag, samma antal äggblåsor men de hade växt till sig bättre. Planerat äggplock på torsdag. 😮😀 Fick tyvärr inte den tidigaste tiden, hur ska jag klara att vara fastande utan att svälta ihjäl, jag som brukar vakna hungrig...🤔
 
Andra kollen med UL idag, samma antal äggblåsor men de hade växt till sig bättre. Planerat äggplock på torsdag. 😮😀 Fick tyvärr inte den tidigaste tiden, hur ska jag klara att vara fastande utan att svälta ihjäl, jag som brukar vakna hungrig...🤔
Fastande? Varför? Mig har dom varje gång rekommenderat att äta lite ett par timmar före för att inte må så dåligt.
 
Det vet jag inte, jag tänkte att det var vanligt och ifrågasatte inte. Jag fick inte äta efter kl 24 dagen innan, bara dricka.
Men gud så dumt. De har alltså på två olika kliniker sammanlagt 5 gånger sagt åt mig att det är viktigt att äta ett par timmar innan plock just för att man ska hållas så stabil som möjligt.
 
Snart har vi nått gränsen för 3-månader som rökfri och får sätta oss i kön till att påbörja ivf.

Jag har däremot lyckats bli uppsagd från min provanställning efter att ha legat sjuk i 1,5 vecka. Chefen säger att det inte var pga sjukdomen, men hade heller inget bra svar på varför de sa upp mig.. eventuellt har jag redan nytt jobb på G, får svar på torsdag.

Pendlar mellan att vilja avvakta med ivf till jag vet hur det blir med jobb, till att vilja köra på som planerat.
Har sedan förra veckan när jag blev uppsagd dessutom rökt typ en hel ask cigaretter och är fantastiskt arg på mig själv och känner mig lite extra värdelös och uppgiven pga det... suck.
 
Vad är orsaken? Man blir ju inte sövd eller så.
För att man kan bli rejält illamående av morfinet och man inte ska ha nåt i magen att kräkas upp? Jag fick inte heller äta innan äp. De kan använda olika metoder och preparat på olika kliniker (och länder). Så bara för att det varit ok för en att äta fram till äp kan det vara annorlunda för någon annan. Det är väl läkarens ord man bör lyssna på och inte någon på ett internetforum...? Läkaren är väl den enda med helhetsbild...
 
För att man kan bli rejält illamående av morfinet och man inte ska ha nåt i magen att kräkas upp? Jag fick inte heller äta innan äp. De kan använda olika metoder och preparat på olika kliniker (och länder). Så bara för att det varit ok för en att äta fram till äp kan det vara annorlunda för någon annan. Det är väl läkarens ord man bör lyssna på och inte någon på ett internetforum...? Läkaren är väl den enda med helhetsbild...
Det skiljer sig mellan olika kliniker. Jag fick order att äta en lätt frukost, lite yoghurt och nån macka (fick bara i mig lite yoghurt dock).
 
För att man kan bli rejält illamående av morfinet och man inte ska ha nåt i magen att kräkas upp? Jag fick inte heller äta innan äp. De kan använda olika metoder och preparat på olika kliniker (och länder). Så bara för att det varit ok för en att äta fram till äp kan det vara annorlunda för någon annan. Det är väl läkarens ord man bör lyssna på och inte någon på ett internetforum...? Läkaren är väl den enda med helhetsbild...
Men jag har väl inte sagt att hon ska trotsa klinikens råd? Varför skriver du ens så? Jag undrade varför.
 
Snart har vi nått gränsen för 3-månader som rökfri och får sätta oss i kön till att påbörja ivf.

Jag har däremot lyckats bli uppsagd från min provanställning efter att ha legat sjuk i 1,5 vecka. Chefen säger att det inte var pga sjukdomen, men hade heller inget bra svar på varför de sa upp mig.. eventuellt har jag redan nytt jobb på G, får svar på torsdag.

Pendlar mellan att vilja avvakta med ivf till jag vet hur det blir med jobb, till att vilja köra på som planerat.
Har sedan förra veckan när jag blev uppsagd dessutom rökt typ en hel ask cigaretter och är fantastiskt arg på mig själv och känner mig lite extra värdelös och uppgiven pga det... suck.
Usch vad trist med jobbet, och att de inte kan ge någon ordentlig motivering :down:

Jag skulle fortsatt med ivf-planerna. Man vet aldrig hur lång tid det tar och vad som händer i livet för övrigt, så då skulle jag inte låta saker som jobb påverka när det är dags att börja. Även om jag förstår att man gärna vill ha ”allt” på plats innan. Det är kanske det som behövs också för att motivera dig att inte röka? Att du snart är uppe i 3 mån rökfri är ju jättebra, även med ett bakslag. Ett litet återfall kanske var det som behövdes för att du ska få energi och motivation att fortsätta? :)
 
Men jag har väl inte sagt att hon ska trotsa klinikens råd? Varför skriver du ens så? Jag undrade varför.
Jag påstår inte att du uppmanat någon att strunta i läkarens råd. Det var bara en vidare fundering i resonemanget från min sida.

Om man som du ifrågasätter de instruktioner folk fått från sina läkare finns säkert någon som skulle kunna tänka sig att göra som du istället. Men det var inte det jag menade, eftersom det i mina ögon är helt orimligt att lita på någon i ett internetforum som inte vet något om det specifika fallet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 818
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
186 456
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 415
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 264
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp