En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråkigt med jobbet... Är det lätt att få nytt jobb inom ditt område?

Det är ju trist att behöva vänta nu när ni ändå kommit såhär långt, men det tar ju en del kraft och energi att orka med hela processen, så har full förståelse för om ni väljer att lägga det på is ett tag.

Jag har mått oförskämt bra faktiskt. Minns inte ett skvatt från själva äggplocket, och det enda som har märkts efteråt är lätt "mensvärk". Första dagen låg jag i soffan hela dagen, annars har jag jobbat och rört mig som vanligt, dock inte tränat. De första dagarna mådde jag lite illa tillsammans med värken och kände mig uppblåst (bara lite lite synligt, svullen), men det har gett sig. Igår sprang jag 20 meter till bussen, det kändes inte så bekvämt, men annars mår jag fint. En vecka kvar till testdag och jag går och väntar mig blod varje gång jag går på toa nu... 😮

Både ja och nej, jag är relativt nyutbildad men har väldigt bra erfarenhet redan. Föll på målsnöret för ett jobb igår. De sa att jag verkade lite dålig på kompromisser enligt rekryteraren, jag flinade lite och sa att jag var hästtjej och bestämdheten kan misstas för att vara fyrkantig. Hälften av jobbet går ut på kompromisser, de har fått fel uppfattning tyvärr..
Skulle vi påbörja behandling nu och lyckad direkt är jag rädd att det dröjer något år innan jag är ”anställningsbar” igen.

Vad härligt att höra att du mått så bra och fått en fin upplevelse av allt. Håller tummarna hårt för dig och hoppas på plus nästa vecka!:love:
 
Var hos kvinnokliniken igår. PCOS. Inte helt oväntat och kanske ett utav de minst dåliga alternativen men lite uppgiven känner man sig ändå.

Ska börja äta metaformin nu fram tills december (om magen pallar det) och så återkoppling på telefon. Om inget händer så ska vi efter årsskiftet börja med fertilitetsundersökning på oss båda.
 
Länge sedan jag skrev nu, har känt mig lite trött och nere att det inte vill ta sig. Min mens blir bara mer och mer oregelbunden, förra månaden var cykeln över 35 dagar, den här månaden inte ens 28. Därmed började jag med ägglossningstest för sent för att upptäcka den.
Vi har försökt i 6 månader nu. När tycker ni att man ska söka hjälp? Vill bli gravid så mycket att det gör ont, men har en känsla som säger mig att jag aldrig kommer bli det :(.
 
Länge sedan jag skrev nu, har känt mig lite trött och nere att det inte vill ta sig. Min mens blir bara mer och mer oregelbunden, förra månaden var cykeln över 35 dagar, den här månaden inte ens 28. Därmed började jag med ägglossningstest för sent för att upptäcka den.
Vi har försökt i 6 månader nu. När tycker ni att man ska söka hjälp? Vill bli gravid så mycket att det gör ont, men har en känsla som säger mig att jag aldrig kommer bli det :(.
Har du testat progesteronkräm? Min mens var ganska oregelbunden innan jag blev gravid men när jag började med den så blev den mer regelbunden plus att jag blev gravid direkt. Värt att testa iaf :)
 
Länge sedan jag skrev nu, har känt mig lite trött och nere att det inte vill ta sig. Min mens blir bara mer och mer oregelbunden, förra månaden var cykeln över 35 dagar, den här månaden inte ens 28. Därmed började jag med ägglossningstest för sent för att upptäcka den.
Vi har försökt i 6 månader nu. När tycker ni att man ska söka hjälp? Vill bli gravid så mycket att det gör ont, men har en känsla som säger mig att jag aldrig kommer bli det :(.

Förstår dina känslor helt...
För att få hjälp i Skåne krävs att man försökt ett år på egen hand, vet inte om det skiljer sig mellan landsting. Regeln om ett år är bra, för par under 35 år är det inom det normala att det faktiskt tar upp till ett år att bli gravida.
Hur gamla är ni?

Jag och min man står inför att få påbörja ivf nu under hösten pga manlig faktor och jag hade så gärna sluppit det, hela den här utredningen har tagit på mina krafter. Nu är det förvisso skönt att veta varför vi inte är gravida, men det har ändå varit påfrestande.

Köp hem ett lass ägglossningstest och börja testa tidigt nästa cykel, jag har en app som jag matar in alla mina data i och den hjälper mig hålla koll på när det är dags. P Tracker heter appen.

Edit: har din mens alltid varit oregelbunden och krånglat kan du ju kontakta din gynekolog redan nu för det, svaret i varför din cykel är oregelbunden kanske hänger ihop med varför ni inte är gravida?
Oavsett om man vill försöka bli gravid eller inte vill man ju att cykeln är som den ska så att säga.
 
Förstår dina känslor helt...
För att få hjälp i Skåne krävs att man försökt ett år på egen hand, vet inte om det skiljer sig mellan landsting. Regeln om ett år är bra, för par under 35 år är det inom det normala att det faktiskt tar upp till ett år att bli gravida.
Hur gamla är ni?

Jag och min man står inför att få påbörja ivf nu under hösten pga manlig faktor och jag hade så gärna sluppit det, hela den här utredningen har tagit på mina krafter. Nu är det förvisso skönt att veta varför vi inte är gravida, men det har ändå varit påfrestande.

Köp hem ett lass ägglossningstest och börja testa tidigt nästa cykel, jag har en app som jag matar in alla mina data i och den hjälper mig hålla koll på när det är dags. P Tracker heter appen.

Edit: har din mens alltid varit oregelbunden och krånglat kan du ju kontakta din gynekolog redan nu för det, svaret i varför din cykel är oregelbunden kanske hänger ihop med varför ni inte är gravida?
Oavsett om man vill försöka bli gravid eller inte vill man ju att cykeln är som den ska så att säga.

Skönt att ni fått ett svar på varför och skönt att ni ska få hjälp!

Jag är 29 och min sambo 32 så vi har förhoppningsvis några år på oss. Men mina kompisar blir gravida en efter en på första försöket och jag märker att min sambo blir besviken varje gång mensen kommer även om han försöker att inte visa det för mig :(.

Jag ska beställa hem massor test och köra tidigt. Har haft långvarig och oregelbunden mens sedan jag började med hormonellt preventivmedel för 10 år sedan. Har varit hormonfri i flera år nu men den har bara blivit värre. Jag pratade med min gynekolog om det när jag tog ut min kopparspiral, hon gjorde ultraljud på äggstockarna och sa att det inte var pcos. Jag frågade om progesteronbrist, och hon sa att det var krångligt att testa för.
 
Skönt att ni fått ett svar på varför och skönt att ni ska få hjälp!

Jag är 29 och min sambo 32 så vi har förhoppningsvis några år på oss. Men mina kompisar blir gravida en efter en på första försöket och jag märker att min sambo blir besviken varje gång mensen kommer även om han försöker att inte visa det för mig :(.

Jag ska beställa hem massor test och köra tidigt. Har haft långvarig och oregelbunden mens sedan jag började med hormonellt preventivmedel för 10 år sedan. Har varit hormonfri i flera år nu men den har bara blivit värre. Jag pratade med min gynekolog om det när jag tog ut min kopparspiral, hon gjorde ultraljud på äggstockarna och sa att det inte var pcos. Jag frågade om progesteronbrist, och hon sa att det var krångligt att testa för.
Det är inte alls svårt att testa hormonvärden. Och det är enkelt att fixa också. Oftast.
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Skönt att ni fått ett svar på varför och skönt att ni ska få hjälp!

Jag är 29 och min sambo 32 så vi har förhoppningsvis några år på oss. Men mina kompisar blir gravida en efter en på första försöket och jag märker att min sambo blir besviken varje gång mensen kommer även om han försöker att inte visa det för mig :(.

Jag ska beställa hem massor test och köra tidigt. Har haft långvarig och oregelbunden mens sedan jag började med hormonellt preventivmedel för 10 år sedan. Har varit hormonfri i flera år nu men den har bara blivit värre. Jag pratade med min gynekolog om det när jag tog ut min kopparspiral, hon gjorde ultraljud på äggstockarna och sa att det inte var pcos. Jag frågade om progesteronbrist, och hon sa att det var krångligt att testa för.

Skönt med svar på varför, men det lämnar ju inga garantier om barn ändå..
Jag är 31 och min man 38, han har varit gift och gjort ivf tidigare utan lyckade försök så det ligger lite och skapar oro hos oss.
De flesta runt omkring oss har barn redan, det gör emellanåt ganska ont att se deras lycka även om jag såklart unnar dem det också.

Tycker du ska byta gynekolog, är hen så oförstående och säger att det är krångligt (!) hade jag inte lagt tid och energi på att söka svar därifrån.
 
Länge sedan jag skrev nu, har känt mig lite trött och nere att det inte vill ta sig. Min mens blir bara mer och mer oregelbunden, förra månaden var cykeln över 35 dagar, den här månaden inte ens 28. Därmed började jag med ägglossningstest för sent för att upptäcka den.
Vi har försökt i 6 månader nu. När tycker ni att man ska söka hjälp? Vill bli gravid så mycket att det gör ont, men har en känsla som säger mig att jag aldrig kommer bli det :(.


Håller med dig om att viljan att bli välsignad med en gravivitet är otroligt stark. Och nedstämdheten är som ett djupt hål varje månad mensen kommer. Jag förstår dig helt..
Styrkekram till dig
 
Det är inte alls svårt att testa hormonvärden. Och det är enkelt att fixa också. Oftast.

Jaså? Hon sa att jag behövde komma in flera gånger under cykeln och ta blodprov och att det var krångligt.


@kmt nr så förstår jag, jobbig situation. Har ni tänkt göra ivf med spermiedonation eller med din mans spermier?
Jag vill helst inte byta gyn då jag har problem med cellförändringar och hon har hjälpt mig bra med det och jag känner mig trygg hos henne. Jag ska dit om någon månad på återbesök så tänkte ta upp barnlösheten igen då!

@Harmonie1234 åh styrkekram tillbaka ❤
 
Jaså? Hon sa att jag behövde komma in flera gånger under cykeln och ta blodprov och att det var krångligt.


@kmt nr så förstår jag, jobbig situation. Har ni tänkt göra ivf med spermiedonation eller med din mans spermier?
Jag vill helst inte byta gyn då jag har problem med cellförändringar och hon har hjälpt mig bra med det och jag känner mig trygg hos henne. Jag ska dit om någon månad på återbesök så tänkte ta upp barnlösheten igen då!

@Harmonie1234 åh styrkekram tillbaka ❤

Jag fick lämna två blodprov på olika dagar i cykeln. Fick remisser med mig hem, sen gick jag på drop-in de tider som passade mig.
Supersmidigt! Stå på dig att du vill göra det!


Vi kommer göra med min mans sperma, han har bristningar på dna-strängarna i spermierna, och enligt rmc goda chanser att vi ska lyckas via icsi.
För oss är det viktigt med ett barn som är hälften av oss båda, vi kommer inte försöka med något annat. Rmc och läkarna där har inte ens lyft andra alternativ med oss så jag tror på dem när de säger att chanserna är bra :)
 
Jag fick lämna två blodprov på olika dagar i cykeln. Fick remisser med mig hem, sen gick jag på drop-in de tider som passade mig.
Supersmidigt! Stå på dig att du vill göra det!


Vi kommer göra med min mans sperma, han har bristningar på dna-strängarna i spermierna, och enligt rmc goda chanser att vi ska lyckas via icsi.
För oss är det viktigt med ett barn som är hälften av oss båda, vi kommer inte försöka med något annat. Rmc och läkarna där har inte ens lyft andra alternativ med oss så jag tror på dem när de säger att chanserna är bra :)

Ska stå på mig när jag är där nästa gång :).

Håller tummarna för er!!
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Hej allihopa! Det var ett tag sen jag var här nu sen senaste missfallet/MA.

Är idag på cd 29 och har mensvärk. Tog precis ett cb som visar positivt trots att jag gjorde fel och höll stickan i urinen i 5 sekunder i stället för 20. Men jag blev lite förvirrad över att det blev ett plus istället för ett streck, som det ska vara. Kan ni slänga en kik och säga vad ni tror?

20181001_124915.jpg
 
Hej allihopa! Det var ett tag sen jag var här nu sen senaste missfallet/MA.

Är idag på cd 29 och har mensvärk. Tog precis ett cb som visar positivt trots att jag gjorde fel och höll stickan i urinen i 5 sekunder i stället för 20. Men jag blev lite förvirrad över att det blev ett plus istället för ett streck, som det ska vara. Kan ni slänga en kik och säga vad ni tror?

Visa bifogad fil 19952

Jag ser ett plus!
 
Jag ser ett plus!

Ja ett lodrätt streck är det ingen tvekan om, syns tydligare i verkligheten. Det som gör mig förbryllad är att det även är ett horisontellt streck.. men det kanske inte betyder något. Ska boka tid för VUL och hoppas att tredje gången gillt gäller, vill inte ha ett till missfall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 356
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp