En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag känner mig lite nedslagen. Inser att jag inte bör hoppas på att hinna ett till försök innan sommarledigheten, då mensen alltid verkar förskjutas ganska mycket i cykeln efter IVF-försök. Och det verkar stämma för mig då jag ännu inte har de vabliga symtomen på att ägglossning börjas byggas upp (vilket jag annars har denna tidpunkten i cykeln).

Vi får såklart försöka naturligt under sommaren, men det känns ju ganska hopplöst och man blir stressad över tiden som tickar 😔 Lite extra ledsen senaste dagarna över hela situationen. Kan känna en sorg när jag ser små bebisar, som jag inte känt förut...

Dag 18 och min app tror att jag har ÄL idag. Ägglossningstestet imorse tror inte det... Det känns inte som ÄL i kroppen heller, så även denna cykel verkar bli längre än vanligt :down:

Vad störigt! Har det bara varit de senaste som varit så eller tidigare också?

Jag är för övrigt också på dag 18 idag 😊

Bara förra cykeln, så jag hoppas verkligen inte att det här ska bli en vana nu :confused:

Inget omslag på äl-testet idag heller, men väldigt tydligt sekret igår så jag missade kanske höjningen antar jag.. Fortsättning följer!

(Ligger gör vi såklart ändå, men jag undrar om jag verkligen har ägglossning när det blir såhär oregelbundet - därav tester)

Cykeldag 18 idag.
Sen jag skaffade Apple Watch har jag börjat tempa igen. (Har tidigare tempat både med basaltermometer och tempdrop i omgångar)
Kroppen verkar ha svårt att få igenom ägglossning denna cykeln. Brukar ägglossa på dag 16.
Om två veckor får vi svar på fertilitetsutredningen.

Jag kan ha ägglossning allt från dag 15-27 typ (bekräftats med både ÄL-test, sekret och temp). Så förhoppningsvis är ÄL bara lite förskjuten för er som inte spottat den än... Men såklart störande om man annars alltid brukar ha ÄL vid samms tidpunkt.

Jag är på cykeldag 15 idag och tycker kanske sekretet börjar ändra karaktär mot mer fertilt. Hoppas således att ÄL kan ske inom närmsta 7-10 dagarna.

Jag började kolla lite med ägglossningsstickor förra och denna cykeln men jag upp. Egentligen spelar det ju noll roll för oss också eftersom vi ändå ska göra IVF och inte kan få barn via sex 😅 Så jag tror jag struntar i att testa.

Jag började kolla lite med ägglossningsstickor förra och denna cykeln men jag upp. Egentligen spelar det ju noll roll för oss också eftersom vi ändå ska göra IVF och inte kan få barn via sex 😅 Så jag tror jag struntar i att testa.

Haha, ja, det känns ju lite ovärt då 😁 Men förstår också om man bara vill få koll lite på att allt fungerar osv.

Dag 23 idag, typ ÄL +8-9 nånting. Tycker mig ha en del symtom men det kan också vara inbillning 🙃

Hur tidigt kan man känna av något? Har haft ett par grejer nu i två tre dagar som jag tänker kan vara tecken men det känns också så himla tidigt…

Dag 23 idag, typ ÄL +8-9 nånting. Tycker mig ha en del symtom men det kan också vara inbillning 🙃

Hur tidigt kan man känna av något? Har haft ett par grejer nu i två tre dagar som jag tänker kan vara tecken men det känns också så himla tidigt…

Spännande 🥰.

När jag blev gravid kände jag av lite ilande värk i magen som jag inte kände igen kvällen innan mensen skulle komma. Kom heller inga små mensdroppar typ som det ändå kan göra innan den drar igång, så då började jag hoppas.
Kände ingenting innan dess vad jag minns.

Jag märkte ganska snabbt (även om det inte klickade varför jag mådde annorlunda förrän lite senare) men mår väldigt psykiskt dåligt utan p-piller så hörde liksom ihop med det :)
Kroppsligt hade jag inte några tidiga tecken förutom utebliven mens sen.

Jag blödde från tandköttet när jag borstade tänderna under två dagar, någon dag innan BIM, när jag var gravid. Märkligt tecken på graviditet men mycket är märkligt när det kommer till graviditet 😄

Vilka spännande symtom ni alla haft, tack för att ni delar 😊 själv går jag och rapar typ hela tiden vilket inte alls är likt mig 😅 och dessutom ganska irriterande. Hållit på i tre dagar nu oberoende av vad jag ätit och tid på dygnet. Min sambo har reagerat också haha så jag inbillar mig inte helt även om det såklart inte är ett säkert tecken. Men googlade ju såklart på det som man gör och det verkar vara ett ganska vanligt symtom ändå, även om det kanske inte brukar starta såhär tidigt i så fall…

@Gunnels på typ söndag eller måndag är min gissning. Brukar få spottings någon dag innan också så borde börja märka tecken på fredag kanske.

Vilka spännande symtom ni alla haft, tack för att ni delar 😊 själv går jag och rapar typ hela tiden vilket inte alls är likt mig 😅 och dessutom ganska irriterande. Hållit på i tre dagar nu oberoende av vad jag ätit och tid på dygnet. Min sambo har reagerat också haha så jag inbillar mig inte helt även om det såklart inte är ett säkert tecken. Men googlade ju såklart på det som man gör och det verkar vara ett ganska vanligt symtom ändå, även om det kanske inte brukar starta såhär tidigt i så fall...

Åh, ja det låter tidigt, men jag blev hemskt rapig lite längre fram i graviditeten, hua. Så kanske? Håller tummarna 🥰

Vilka spännande symtom ni alla haft, tack för att ni delar 😊 själv går jag och rapar typ hela tiden vilket inte alls är likt mig 😅 och dessutom ganska irriterande. Hållit på i tre dagar nu oberoende av vad jag ätit och tid på dygnet. Min sambo har reagerat också haha så jag inbillar mig inte helt även om det såklart inte är ett säkert tecken. Men googlade ju såklart på det som man gör och det verkar vara ett ganska vanligt symtom ändå, även om det kanske inte brukar starta såhär tidigt i så fall…

@Gunnels på typ söndag eller måndag är min gissning. Brukar få spottings någon dag innan också så borde börja märka tecken på fredag kanske.
Jag fick en väldig halsbränna minns jag, så rapningar känns ju inte så långsökt heller 😊

Jag hade oerhört med "magkatarrssymtom" bland tidiga gravtecken, dvs väldigt rapig, uppblåst, sug i magen osv. Men jag skulle sluta plågan och testa istället. Om gravhormonerna är så pass höga att de skulle ge symtom så är de också tillräckligt höga för att avläsas på ett gravtest ☺️ Håller tummarna!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka