En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När vi gjorde ivf 2017 frågade de inte ens om lugnande på den kliniken. Kände heller inget behov av det.
Fick också börja med två alvedon, sen satte de pvk.
Fick smärtlindring i blodet och så lokalbedövning (som jag inte ens märkte när de la). Behövde be de fylla på intravenöst en gång.
Blev överstimulerad så var betydligt ömmare efteråt, men även det hanterbart (behövde aldrig till sjukhus tex, men blev också satt på behandlingen mot det direkt på kliniken).

Vad jobbigt med överstimulering. Vad det är för behandling de gav mot det direkt på kliniken?

Inväntar mens, är på dag 30 vilket är en lång cykel för mig. Känner mig noll gravid, fick till ett ligg och aldrig fast gubbe senaste cykeln. Utan enbart blinkande i en jävla massa dagar.
Antog att jag inte hade någon ägglossning men mensen borde la dra igång i normal tid ändå?😅
Nåja, får ju testa imorn om det inte kommit igång.

Inväntar mens, är på dag 30 vilket är en lång cykel för mig. Känner mig noll gravid, fick till ett ligg och aldrig fast gubbe senaste cykeln. Utan enbart blinkande i en jävla massa dagar.
Antog att jag inte hade någon ägglossning men mensen borde la dra igång i normal tid ändå?😅
Nåja, får ju testa imorn om det inte kommit igång.

Klurigt det där när man inte får ordentligt utslag! Tempar du nåt? Håller tummarna i alla fall!

Inte gravid, så förmodligen utebliven ägglossning som gör att mensen spökar.
Det har verkligen aldrig strulat förr så är väl åldern kanske. Eller en tillfällighet.
Sjukt störigt iaf.
Får hoppas mensen drar igång så vi kan "se fram" emot nästa försök. 😅

Nope, det gör jag inte. Kanske borde. Samtidigt har jag tyckt att det räcker med ägglossningstesterna 😅🙈

Ja, jag fattar, brukar man få utslag så känner man kanske inte att man behöver ytterligare en metod att hålla koll. Så tråkigt med negativt gravidtest. Men hur vet du att du är tillräckligt många dagar efter ÄL om du inte vet när ÄL var? Eftersom du inte fått mens heller...

Och jag mår så himla illa hela tiden sen igår förmiddags. Blä! Jag har inte magsmärtor så jag tror väl inte det är överstimuleringssymtom, kanske bara någon reaktion på alla hormoner, jag vet inte. Men ändå himla jobbigt med illamående. Men blir man gravid brukar ju detta tillstånd också infinna sig ganska länge 😅

Ja, jag fattar, brukar man få utslag så känner man kanske inte att man behöver ytterligare en metod att hålla koll. Så tråkigt med negativt gravidtest. Men hur vet du att du är tillräckligt många dagar efter ÄL om du inte vet när ÄL var? Eftersom du inte fått mens heller...

Nej rent krasst vet jag ju egentligen inte det. Började få blinkande glad gubbe ungefär som planerat men sen blev den aldrig fast. Så nivåerna steg ju men aldrig till ägglossningsnivåer, därav antar jag att den helt uteblev. Vilket såklart ställer till det med mensen.

Jag utgick ju från när jag borde fått mens i en normal cykel, eftersom det här aldrig hänt mig förr. 😅

Usch, jag mår riktigt pissigt! Konstant illamående, nu lite lös i magen också, väldigt rapig. Obehagskänslor i magen, men ingen smärta. Misstänker att jag nog blivit lite lätt överstimulerad ändå 😔 Ringde gynakuten nyss, men så länge jag inte har ont i magen tyckte de att jag skulle avvakta. Tänker att jag ringer kliniken imorgon också och hör efter, är det inför återföringen som känns sådär om jag redan nu ev har milda symtom på överstimulering... Men jag antar att de kollar mängden vätska osv i buken vid återföringen.

Får du mycket progesteron? Tycker det låter lite som mina första 13 veckor på graviditeter och har förstått att det beror på progestoronet. Det är väldigt otrevligt att må så :( hoppas du slipper överstimulering. Känns som du haft nog med elände. Men det känns också som att du har goda chanser att bli gravid med IVF. För visst har ditt problem varit utomkvedes?

@Gunnels det låter exakt som min första graviditet. Aldrig positivt på ägglosdngstestet. Negativa graviditetstest trots mensen en vecka sen. Kommer inte mensen hade jag testat om tre dagar igen :)

Själv har jag tillslut accepterat att jag faktiskt är gravid. Hade två blödningar i tidig graviditet som gjorde mig helt inställd på missfall. Har haft svårt att tro på den här graviditeten men nu är jag i vecka 13 och fick ett bra resultat på KUB.

Får du mycket progesteron? Tycker det låter lite som mina första 13 veckor på graviditeter och har förstått att det beror på progestoronet. Det är väldigt otrevligt att må så :( hoppas du slipper överstimulering. Känns som du haft nog med elände. Men det känns också som att du har goda chanser att bli gravid med IVF. För visst har ditt problem varit utomkvedes?

Nej, jag började inte ta progresteron förrän sent igår kväll så det dåliga måendet började innan dess... Har också tagit samma progresteronpreparat i samma dos tidigare (pga lite kort lutealfas) och ej mått såhär av dem. Så progresteronet är det inte, tyvärr.

Ja, jag tror jag har goda chanser till graviditet med IVF, även kliniken tror ju det. De godkände mig för paketpris osv trots BMI en bra bit över gränsen för det. Det stämmer att problemen nog mest varit utomkveds - jag har haft ett konstaterat som krävde operation och två sannolika, men som bara följdes tätt och som kroppen själv t
tog hand om. Så ja, befruktningen har ju gått bra, egentligen över snittet för min ålder tänker jag...

Hoppas inte heller jag blir dålig pga överstimulering. Är så himla trött på att fara in och ut på gynakuten 🤯

Så himla skönt med positivt KUB-test och att kunna känna lite ro i att ha kommit så långt i graviditeten 🧡 Stort grattis!

@Gunnels det låter exakt som min första graviditet. Aldrig positivt på ägglosdngstestet. Negativa graviditetstest trots mensen en vecka sen. Kommer inte mensen hade jag testat om tre dagar igen :)

Själv har jag tillslut accepterat att jag faktiskt är gravid. Hade två blödningar i tidig graviditet som gjorde mig helt inställd på missfall. Har haft svårt att tro på den här graviditeten men nu är jag i vecka 13 och fick ett bra resultat på KUB.

Nej än lyser mensen med sin frånvaro, så jag vet inte vad jag ska tro. Den brukar vara punktlig.
Känner mig ogravid, men ska göra som du säger och testa igen i övermorgon som du skrev. Beställt hem lite billigare tester 😅

Hur långt efter BIM fick du positivt test?

Nej, jag började inte ta progresteron förrän sent igår kväll så det dåliga måendet började innan dess... Har också tagit samma progresteronpreparat i samma dos tidigare (pga lite kort lutealfas) och ej mått såhär av dem. Så progresteronet är det inte, tyvärr.

Ja, jag tror jag har goda chanser till graviditet med IVF, även kliniken tror ju det. De godkände mig för paketpris osv trots BMI en bra bit över gränsen för det. Det stämmer att problemen nog mest varit utomkveds - jag har haft ett konstaterat som krävde operation och två sannolika, men som bara följdes tätt och som kroppen själv t
tog hand om. Så ja, befruktningen har ju gått bra, egentligen över snittet för min ålder tänker jag...

Hoppas inte heller jag blir dålig pga överstimulering. Är så himla trött på att fara in och ut på gynakuten 🤯

Så himla skönt med positivt KUB-test och att kunna känna lite ro i att ha kommit så långt i graviditeten 🧡 Stort grattis!

Hur mår du idag? ❤️

Hur mår du idag? ❤️

Vad snällt att du frågar 🧡 Mått bättre under fm, men illamående och risig i magen igen nu under eftermiddagen. Kliniken trodde inte det berodde på överstimulering, så det var skönt. Tycker kanske också mest att det liknar ganska ordentlig magkatarr, kanske nåt jag ätit.

Imorgon är det återföring, hoppas bara nått ägg levt tills dess!

Så spännande med din mens! Men, om det var så att du tex inte hade ägglossning denna månad, så brukar också mensen bli lite senare (iaf för mig, de månader ägglossningen hoppas över). Håller såklart tummarna för att det är nåt annat dock!

Vad snällt att du frågar 🧡 Mått bättre under fm, men illamående och risig i magen igen nu under eftermiddagen. Kliniken trodde inte det berodde på överstimulering, så det var skönt. Tycker kanske också mest att det liknar ganska ordentlig magkatarr, kanske nåt jag ätit.

Imorgon är det återföring, hoppas bara nått ägg levt tills dess!

Så spännande med din mens! Men, om det var så att du tex inte hade ägglossning denna månad, så brukar också mensen bli lite senare (iaf för mig, de månader ägglossningen hoppas över). Håller såklart tummarna för att det är nåt annat dock!

Håller tummarna för att du är helt pigg Imorgon och att ett helt gäng utvecklat sig som de ska! ✊️

Ja jag vet ju inte hur det ligger till med ägglossning eller ej. Det återstår att se 😆
Störig väntan iaf, och aldrig varit med om liknande innan.

Här väntar jag också på mens. Dag 31 idag.
Tror inte jag hade ägglossning, testade med stickor några gånger men fick inget eller bara svaga streck. Missade dock att testa 1-2 dagar där jag skulle kunnat haft ägglossning.
Men tror snarare att det kanske hoppades över med tanke på att mensen är lite sen.
Eller sen och sen, jag har ingen koll alls på vad som är normalt för mig då jag ätit p-piller sedan jag var 15 år och hoppat över mensen sedan jag var 22 år.

Min mens kommer att komma idag. Det innebär åtminstone att jag kommer att kunna skicka iväg prover för analys till Grekland under närmaste dagarna, för att kolla efter bakterier/virus i livmodern.

Kanske får man äntligen lite svar på varför det inte fungerar. ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar