Bukefalos 28 år!

En tupp i halsen?

Sv: En tupp i halsen?

Min tjej far innatvanda nysningar da och da... jag fick tipset att halla for nosen sa hon oppnar munnen for att andas i stallet. Det upphor omedelbart och hon upprepar inte sina "nysningar" efter att jag gjort det.

Så kan svärföräldrarna vara tvungna att göra på sin rottistik ibland.
Ser ut som att hon helt plötsligt inte får luft ur nosen, och har glömt att hon faktiskt kan andas genom munnen.
Oftast kan det dock räcka med att man bara klappar lite lugnande på henne, så går det över.
 
Sv: En tupp i halsen?

Rottisar är väl inte heller helt okända vad gäller "nosproblem"? De är väl ganska trånga i näsan de med även om de är liiite större än vavvorna?
 
Sv: En tupp i halsen?

Jag har en hund som oxå låter så där ibland. Det är nästan som han får någon slags kramp i näsa/ svalg. Min mamma sa att våran tax som vi hade när jag var barn oxå lät så ibland. Jag vet tyvärr inte vad det är men nästa gång när jag åker o vaccinerar ska jag fråga vet. Det är i alla fall inget främmande föremål som sitter och det kanske händer några ggr om året.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 319
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 879
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Jag börjar med att säga att jag inte är en anhängare av Cesar och hans metoder, men jag tittar på programmen på Youtube ibland för...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 325
Senast: Jissa
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 008
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp