en vill köpa ut den andre

L

lei

Jag deläger en åring med uppfödaren, vi är båda uppfödare men inga papper är skrivna om vad som ska göras om den
ene vill köpa ut den andra. Vad har jag för rättigheter och vart kan man vända sig för att få hästen bedömd. Vi har betalat hälften var ända sedan han låg i stoets mage.
´tacksam för hjälp.... :confused: :confused:
 
Du kan bara köpa ut den andre OM den vill sälja sin del. Annars går det inte.Man kan inte tvinga någon annan att sälja sin del av en häst. Om ni kommer överens om att du ska få köpa resterande del av hästen så bör du kunna få råd av rasföreningen om vad hästen ca är värd. Men det är inget som säger att ni inte bara kan komma överens om att du betalar alla utlägg som den andre har haft och det är värdet av halva hästen. :smirk:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 415
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 214
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 202
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 216
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp