Energigräs

pastejja

Trådstartare
Kom i kontakt med energigräs när det handlade om en pelletsfabrik, och jag har funderat lite p ådetta med energigräs men inte hittat något näringsinnehåll. Tydligen ska "rörflen" vara en av sorterna. Skulle detta kunna användas som hästfoder? Varför/Varför inte?
/U

Sv: Energigräs

Jag har en bekant som har odlat rörflen. Han använder det som strö i ligghallen till sina kor. Till hästarna vill han inte använda det eftersom han tycker att det dammar så mycket, dit köper han vanlig halm. Att det skulle kunna funka som foder har jag inte hört ett ord om.

Sv: Energigräs

Det enda jag kan säga är att värdena (utom TS) ser ut nästan som analysen på hösilaget vi fodrat med över vintern :angel:
Med undantag för Ca och K

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 966
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 363
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka