Engagera sig i ridklubb

tthereseA

Trådstartare
Hej! Jag pluggar i Skåne och det är väldigt lite häst i mitt liv för tillfället. Jag är därför sugen på att engagera mig i en ridklubb för att få lite häst i livet igen. Jag har precis påbörjat utbildningen till hoppdomare och ett led i det är att arbeta som funktionär i ett domartorn så det är av intresse, men jag är också sugen på att kanske engagera mig i en klubbs styrelse, jag vet ju att det brukar vara svårt att få medlemmarna att engagera sig så tänker att det borde vara välkommet? Är det någon av er som är med i en ridklubb i Malmö-trakten? Tror ni det hade funnits plats för någon som mig? Är lite vilsen, vet inte hur jag liksom ska få in foten någonstans. Känner ju att jag behöver få en kontakt med någon ansvarig men vet inte hur jag ska bära mig åt riktigt.

En annan fråga: Är det någon som är hoppdomare/är ansvarig för att anordna tävlingar som har någon uppfattning om det finns ett behov av hoppdomare? Framför allt i Skånetrakten och i Småland.
 
Ideellt arbetande medlemmar brukar vara välkomna överallt. Sen kan jag tänka mig att det är en bra idé att klubbens ledning och medlemmar får lära känna dig under en period innan du kan vara aktuell för styrelseplatser. Men man måste ju börja någonstans, så det är väl bara att besöka några klubbar för att hitta någon som känns rätt för dig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
636
Skola & Jobb Skulle vara jättetacksam om någon orkar läsa (med reservation för att jag låter som en bortskämd skitunge) och kanske bolla lite med...
Svar
5
· Visningar
1 397
Senast: Grettir
·
Skola & Jobb Tillhör egentligen ungdom, men skriver här för att jag hoppas att jag kommer få mer förslag och inputs av de med mer...
Svar
6
· Visningar
2 088
Senast: Mabuse
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp