Engelsk setter

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Karamella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 243
K

Karamella

Vad har du för erfarenhet av den rasen? Söker en hind att träna och tävla lydnad samt ev lite utställning. Kan rasen passa mig?

Sv: Engelsk setter

Ställa ut kan du göra. Men jag tror inte att det är nått ess på lydnad... Men det beror ju också på vad du har för ambitioner. Det är en handfull hundar som startat LKL 1 under 2000-talet och en hund som gått LKL 3 med 0 pris (hund född 1994 f.ö.)

Det känns som att du kanske ska kika på något annat än en jakthund för det behov av hund som du har.

De settrar jag träffat på tycker inte att dressyr är världens roligaste sak...
Kollat på Engelsk springer spaniel? De gillar att vara till lags i alla lägen och ställer glatt upp på allt du som förare hittar på bara de får vara med.
Lite lika settern är de också;)

Eng stter är ju den av settrarna som är mest av en jakthund! De avlas ju fortfarande på jakt! De har somsagt heller inte riktigt den will to please som en bra lydnadshund bör ha!
Sant att springern har det men det är oxo en jakthund!
En kelpie kanske om du vill jobba ganska mkt med din hund??
En cocker kanske kan va ngt??
Eller om du vill ha setterns lite vintlika utseende så salukin kanske men det är nog inte så lätta hundar å inte så bra för lydnad men bättre än en ren jakthund som eng setter....

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 917
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 147
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 260
Senast: Sedna
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 269
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka