Bukefalos 28 år!

Engelska boggverktyg/bloggar

MaddeBus

Trådstartare
Jag ska nu sätta igång med att göra en ny blogg. Har tidigare bloggat på svenska på blogg.se men vill nu börja skriva på engelska så att jag kan få läsare över hela världen.

Jag var ganska nöjd med blogg.se men problemet är att de är svenska (svårt att nå ut till engelska läsare?) och deras bloggverktyg är ofta segt och krånglar.

Bloggen kommer att innehålla en hel del bilder och även videoklipp.


Funderade på wordpress.com men insåg snabbt att de tar betalt för att använda CSSkoder och deras verktyg för det verkar inte vara det bästa. De tar även 600 kr per år för möjligheten att lägga upp videoklipp... Tycker ni detta är skitpengar så kan jag svara med att jag är student. Vet inte om de tar betalt för att lägga upp youtubeklipp men eftersom man inte kan koda själv så verkar det så.

Eftersom jag tycker om att koda själv och en del av bloggen blir just videoklipp så fungerar inte dessa.


blogger.se har jag kollat på men det verkar oseriöst eller jag kanske bara inbillar mig?



Så nu är frågan, vart bloggar alla engelska bloggare (gärna exempel på deras sidor via PM) och vilket bloggverktyg är bäst?
 
Sv: Engelska boggverktyg/bloggar

Blogger(.com) är Googles bloggar, så oseriöst tror jag väl inte att de är. Sedan kan du väl utan problem skriva på engelska även på en svensk blogg. Själv har jag min blogg på en egen server, förut använde jag Blogger, idag använder jag Wordpress (och eftersom det är min egna server kostar det inget att ha css eller video etc).
 
Sv: Engelska boggverktyg/bloggar

Tack för svaret!

Är det möjligt att föra över sin bloggerblogg till wordpress om man känner att man vill uppgradera sig?
 
Sv: Engelska boggverktyg/bloggar

Är det möjligt att föra över sin bloggerblogg till wordpress om man känner att man vill uppgradera sig?

Du kanske bör dubbelkolla om det är lika enkelt att föra över en bloggerblogg till wordpress.com, som det är att föra över till en WordPress-installation på egen server. Vet inte riktigt hur wordpress.com fungerar.... till en egen installation är det dock plättlätt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 676
Senast: Shoreline
·
C
Hästmänniskan jag har min häst inackorderad i ett stall. den har stått där i ca 2 månader och det är också så länge jag har ägt hästen. i början...
2
Svar
35
· Visningar
3 993
Senast: Ganesco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp