Bukefalos 28 år!

Engelska boggverktyg/bloggar

MaddeBus

Trådstartare
Jag ska nu sätta igång med att göra en ny blogg. Har tidigare bloggat på svenska på blogg.se men vill nu börja skriva på engelska så att jag kan få läsare över hela världen.

Jag var ganska nöjd med blogg.se men problemet är att de är svenska (svårt att nå ut till engelska läsare?) och deras bloggverktyg är ofta segt och krånglar.

Bloggen kommer att innehålla en hel del bilder och även videoklipp.


Funderade på wordpress.com men insåg snabbt att de tar betalt för att använda CSSkoder och deras verktyg för det verkar inte vara det bästa. De tar även 600 kr per år för möjligheten att lägga upp videoklipp... Tycker ni detta är skitpengar så kan jag svara med att jag är student. Vet inte om de tar betalt för att lägga upp youtubeklipp men eftersom man inte kan koda själv så verkar det så.

Eftersom jag tycker om att koda själv och en del av bloggen blir just videoklipp så fungerar inte dessa.


blogger.se har jag kollat på men det verkar oseriöst eller jag kanske bara inbillar mig?



Så nu är frågan, vart bloggar alla engelska bloggare (gärna exempel på deras sidor via PM) och vilket bloggverktyg är bäst?
 
Sv: Engelska boggverktyg/bloggar

Blogger(.com) är Googles bloggar, så oseriöst tror jag väl inte att de är. Sedan kan du väl utan problem skriva på engelska även på en svensk blogg. Själv har jag min blogg på en egen server, förut använde jag Blogger, idag använder jag Wordpress (och eftersom det är min egna server kostar det inget att ha css eller video etc).
 
Sv: Engelska boggverktyg/bloggar

Tack för svaret!

Är det möjligt att föra över sin bloggerblogg till wordpress om man känner att man vill uppgradera sig?
 
Sv: Engelska boggverktyg/bloggar

Är det möjligt att föra över sin bloggerblogg till wordpress om man känner att man vill uppgradera sig?