Engelska mått

Lottiz

Trådstartare
Sitter och tittar på sadelgjordar på lite engleska sidor.. men har ingen aning om måtten, står 40" 42" osv.. vad motsvarar det i våra svenska cm:confused:

Sv: Engelska mått

en '' = 2,54 cm

40'' = 101,6 cm
42'' = 106,68 cm

Antar att det är dressyrgjordar du tittar på?

Kolla upp var måttet är taget! Är spännena inräknade eller inte?

Här i Sverige mäter vi ju t.ex. täckenas rygglängd, medan man i andra länder mäter hela täckets utlagda längd, från bogen och ända bak. Räknar man då bara om tummåttet till cm så får man en täckesstorlek på över 2 meter, vilket ju inte stämmer. ;)

hmm hittar ingenstans där det står..
Men bett å så då?.. 5" är ju 12.7.. är de = 12.5 i svenska eller 13..?? Jag blir galen haha blir nog smidigare och köpa i sverige ändå.. dock betydligt mycket dyrare.. :p

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 224
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
421
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Trött på bete