engelsksadel Thorowgood flatback

T

tirnanog

Jag har en thorowgood sadel, en flatback i syntet. Den följde med hästen (rider mest i w-sadel annars). Den uppgavs ha kostat ca 500:- (låter billigt, men eng.sadlar är väl billigare än western överlag?) men sen är det ju syntet med.

Den är helt ok att rida i och jag hörde thorowgood nämnas här på buke ngnstans, så därför undrar jag lite om det märket. Om det är klassat som bra, dåligt, välkänt o dyl.
 
Från Thorowgood kommer bl a Griffin, Maxam och Sigma. På Hööks säljer de för övrigt sadlar från Thorowgood.

Själv har jag haft två Thorowgoodsadlar i min ägo, en äldre allround mot dressyr samt en Griffin Dressyr. Har även erfarenhet av Supra, äldre Griffinsadlar, samt några textilsadlar (Thorowgood) från tidernas begynnelse :)

Dessa sadlar är helt underbara enligt mej. Billiga men mycket bra. Andrahandsvärdet är ofta inte mer än 1000-1500 när det gäller äldre syntetsadlar (gäller märken överlag).

Annars finns det en hel del gamla trådar om kanske inte just Thorowgood (märket) utan mer om sadlarna.
 
tack för hjälpen, ska kolla på sidorna!

Jag är också helnöjd med min =)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har svarat på en annons om en medryttarhäst. Hästen verkar jättefin och jag är sugen på att rida den. Man betalar en peng för att...
Svar
17
· Visningar
2 636
Utrustning Häromdagen testade jag stallkompisens Thorowgood T4 allround, och var väldigt imponerad över den enormt breda kanalen (en full...
Svar
8
· Visningar
1 491
Senast: mooi
·
Hästmänniskan Stöter allt oftare på sk curling morsor på tävlingar. Morsan kör dit dotter och häst, plockar ut hästen, sadlar och tränsar och fixar...
2
Svar
36
· Visningar
5 669
Senast: cirkus
·
T
Utrustning Jag ska antagligen köpa dressyrsadel och letar efter en billig och bra begagnad... Har hittat tre som jag tycker kan passa, nån som har...
Svar
6
· Visningar
1 040
Senast: Tican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp