English bulldog vs Olde english bulldog

MrsScabtree

Trådstartare
Hittade en sida på nätet där an listade alla bulltyper..Däribland listades english bulldogg och olde english bulldog! Intressant då "olde" typen såg trevlig ut i jämförelse med kusinen och tydligen inte alls hade lika mycket hälsoproblem. Är olde english bulldogg en typ som är godkänd i sverige? Någon som kan berätta mer om rasen och skillnaderna? Jag blir bara nyfiken.:bump:
 
Sv: English bulldog vs Olde english bulldog

Den är inte godkänd utan är en korsning, jag kan inte berätta mer om den då den inte intresserar mig det minsta.
 
Sv: English bulldog vs Olde english bulldog

Den är inte godkänd utan är en korsning, jag kan inte berätta mer om den då den inte intresserar mig det minsta.
Men i sitt ursprungsland är den godkänd? Eller är det en bulldogtyp man har framställt för att efterlikna hur bulldoggen såg ut i sitt "orginalskrud"?

För övrigt intresserar den inte mig heller på så vis att jag vill ha en. Det var enbart frågor av ren nyfikenhet.
 
Sv: English bulldog vs Olde english bulldog

Valparna registreras i Usa, enligt en svensk uppfödares hemsida.
 
Sv: English bulldog vs Olde english bulldog

Jag tyckte den såg trevlig ut. Tänk om de kunde se till så den engelska fick lite längre nos och längre ben.
 
Sv: English bulldog vs Olde english bulldog

Den är inte godkänd utan är en korsning, jag kan inte berätta mer om den då den inte intresserar mig det minsta.

Att den inte är FCI godkänd innebär inte med automatik att det är en korsning.
Det kan mycket väl vara en ras, beroende på stamböcker och homogenitet.
 
Sv: English bulldog vs Olde english bulldog

Hm.
Jag brukar tycka att amerikanska bulldoggar kan vara ganska snygga, men såg inte den där lite underlig ut?
Huvudet ser så himla litet ut till resten av kroppen, eller? :o
 
Sv: English bulldog vs Olde english bulldog

Hm.
Jag brukar tycka att amerikanska bulldoggar kan vara ganska snygga, men såg inte den där lite underlig ut?
Huvudet ser så himla litet ut till resten av kroppen, eller? :o

Det är en "old" english bulldogg, den är alltså engelsk..:)
 
Sv: English bulldog vs Olde english bulldog

jo... den har nog lite liten panna mot vad de brukar ha. Första bästa googel bild bara:)
 
Sv: English bulldog vs Olde english bulldog

Det är en "old" english bulldogg, den är alltså engelsk..:)

Mja, fast jag menade bilden på den amerikanska, som diajkhsgkjhdfg? :angel: visade i ett annat inlägg! Tyckte den såg lite... preparerad ut, liksom :o

Fast den Gamle engelska var rätt snygg, faktiskt!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 750
Senast: Asko
·
Övr. Hund Vad vet ni om den här rasen? Ni kanske minns att jag skapade en tråd för en tid sedan om jycke till mina päron. Jag undrade lite över...
Svar
17
· Visningar
4 313
Senast: Syrsa
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 316
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp