english toyterrier

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Jezz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 170
J

Jezz

Ngn som vet ngt om denna ras?
Väldigt lik dvärgpinschern... himla fin altså! :love:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: english toyterrier

Enda skillnaden på utseendet är tassarna...
Manchester terriern (English Toy Terrier) har svarta prickar på varje tå medan dvärgpinchern inte har det...
Mentalt sett vet jag inte vad det är för skillnad :confused: känner bara en Dvärgpincher

Hej Mårran!!
Jag är sugen på en liten ''bäbis'', och har kollat runt lite... skulle vilja ha en liten hund denna gång.
Har förälskat mej i chihuahua & dvärgpinscher.
Men så såg jag ''toyen'' och blev helt betagen i dess skönhet! :love:
Har mailat lite med en uppfödare som har valpar nu, skall ringa henne ikväll.

har mailat lite med en uppfödare av ''toyen''... och toyen är smäckrare än pinschern...

Jag är också förälskad i rasen! :love:
Fast sen skulle jag inte vilja byta min dvärgpinscherflicka mot något annat i världen, men om det nån gång blir en till ska jag helt klart överväga en English Toy Terrier.
Annars rekomenderar jag dvärgpinscher starkt, häftigare hund har jag aldrig stött på. :love:

Julie24.jpg

Julie17.jpg

Julie18.jpg

Eftersom jag nu rekomenderar rasen kan du ju få bli lite betagen av min flickas skönhet. ;) :D

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 141
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 209
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 460
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 519
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka