Enkelt trick tack 😁

Takire

TrÄdstartare
Herr hund visar med all önskvÀrd tydlighet att det Àr dags att trÀna lite med klickern. Men jag kommer bara pÄ trick han redan kan.... Skulle vara roligare för bÄda med nÄgot nytt.

NÄgon som har trickstips pÄ lut?

Jag Ă€r inte sĂ€rskilt duktig men hunden Ă€r det sĂ„ det kan nog lösa sig Ă€ndĂ„ 😅 Ă€ven om det inte Ă€r SUPERenkelt.
 
Kan han markera fĂ€rger? PĂ„ en berikningskurs fick vi testa ha tvĂ„ lika föremĂ„l men olika fĂ€rg, grön och blĂ„ (vissa fĂ€rger, som röd, ser tydligen hundar som grön sĂ„ viktigt att det Ă€r olika fĂ€rger i deras ögon) sĂ„na rullar med presentsnören. Sen trĂ€nade vi pĂ„ att hunden skulle Dutta pĂ„ en av dom och vi sa fĂ€rgen vid dutten, sen se om hundarna fattade genom att hĂ„lla fram bĂ„da tvĂ„ och sĂ€ga en av fĂ€rgerna :) lite förenklat förklarat men hoppas du fattade 😅 lite kul "partytrick". Viktigt Ă€r att det Ă€r samma föremĂ„l sĂ„ dom inte lĂ€r in "grön" pĂ„ banan och "blĂ„" pĂ„ pĂ€ron typ :)
 
Kan han markera fĂ€rger? PĂ„ en berikningskurs fick vi testa ha tvĂ„ lika föremĂ„l men olika fĂ€rg, grön och blĂ„ (vissa fĂ€rger, som röd, ser tydligen hundar som grön sĂ„ viktigt att det Ă€r olika fĂ€rger i deras ögon) sĂ„na rullar med presentsnören. Sen trĂ€nade vi pĂ„ att hunden skulle Dutta pĂ„ en av dom och vi sa fĂ€rgen vid dutten, sen se om hundarna fattade genom att hĂ„lla fram bĂ„da tvĂ„ och sĂ€ga en av fĂ€rgerna :) lite förenklat förklarat men hoppas du fattade 😅 lite kul "partytrick". Viktigt Ă€r att det Ă€r samma föremĂ„l sĂ„ dom inte lĂ€r in "grön" pĂ„ banan och "blĂ„" pĂ„ pĂ€ron typ :)
Åh, kul! Eventuellt behöver jag skaffa lite rekvisita till detta, vet inte om jag har nĂ„gra precis likadana föremĂ„l i olika fĂ€rger.

Hittade pĂ„ en annan liten uppgift ikvĂ€ll. Peta med nosen pĂ„ vĂ€nster baktass (liggandes). Mycket meningsfull uppgift Ă€ndĂ„ för Ă€ndamĂ„let 😁.

Tar med mig tipset hur som helst, till en annan kvÀll med behov av aktivitet!
 
Vet ju inte vad ni redan kan, men nÄgra förslag:
- Vacker tass, men gör skillnad pÄ höger och vÀnster tass
- Plocka upp föremÄl och lÀgga i lÄda
- Sitta still med litet föremÄl eller godisbit pÄ nosen/huvudet
- Runda föremÄl
- GĂ„ slalom mellan dina ben
- Buga
 
Åh, kul! Eventuellt behöver jag skaffa lite rekvisita till detta, vet inte om jag har nĂ„gra precis likadana föremĂ„l i olika fĂ€rger.

Hittade pĂ„ en annan liten uppgift ikvĂ€ll. Peta med nosen pĂ„ vĂ€nster baktass (liggandes). Mycket meningsfull uppgift Ă€ndĂ„ för Ă€ndamĂ„let 😁.

Tar med mig tipset hur som helst, till en annan kvÀll med behov av aktivitet!
Jag har anvĂ€nt rullar med sytrĂ„d, det var vad jag kom pĂ„ att jag hade i olika fĂ€rger men dom ser lika ut 😅
 
Åh, kul! Eventuellt behöver jag skaffa lite rekvisita till detta, vet inte om jag har nĂ„gra precis likadana föremĂ„l i olika fĂ€rger.

Hittade pĂ„ en annan liten uppgift ikvĂ€ll. Peta med nosen pĂ„ vĂ€nster baktass (liggandes). Mycket meningsfull uppgift Ă€ndĂ„ för Ă€ndamĂ„let 😁.

Tar med mig tipset hur som helst, till en annan kvÀll med behov av aktivitet!
Strumpor kanske? :)
 
- Sitta still med litet föremÄl eller godisbit pÄ nosen/huvudet
Den hĂ€r övningen hatar han 😅 jag tycker den Ă€r rolig men jag brukar skona honom frĂ„n den för det mesta. Vet inte varför han ogillar den sĂ„ mycket. Fast ska prova med ett föremĂ„l igen. Kommer inte ihĂ„g om han tycker det Ă€r lika illa som med godis 🙈.

Tack för tipsen 😊
 
Den hĂ€r övningen hatar han 😅 jag tycker den Ă€r rolig men jag brukar skona honom frĂ„n den för det mesta. Vet inte varför han ogillar den sĂ„ mycket. Fast ska prova med ett föremĂ„l igen. Kommer inte ihĂ„g om han tycker det Ă€r lika illa som med godis 🙈.

Tack för tipsen 😊
Min hund Àr inte heller överförtjust och ser elÀndig ut, men stÄr ut för belöningen.
 
Min dotter har lÀrt sin hund;
-spela död (hon sÀger "pang" och han rullar över pÄ rygg)
-snurra (han snurrar runt sig sjÀlv)
-runt (han gÄr runt henne)
-buga
-hopp (han hoppar rakt upp i luften)
-backa
-puss

Sen kan man lÀra in skall, high five, krypa etc.
 
Min förra hund slickade sig pĂ„ nosen nĂ€r jag sade ”tvĂ€tta dig”. Det var ett bra partytrick. Backa och skaka sig Ă€r sĂ„dant som Ă€r kul men som ocksĂ„ kan vara anvĂ€ndbart i vardagen.
 
Min ena kompis har lÀrt sin hund

"Bamse"

DĂ„ sitter den pĂ„ rumpan med framtassarna i luften, jag Ă€r super dĂ„lig pĂ„ att förklara men som en surikat typ 😅 himla gulligt iaf đŸ„°
 
Herr hund visar med all önskvÀrd tydlighet att det Àr dags att trÀna lite med klickern. Men jag kommer bara pÄ trick han redan kan.... Skulle vara roligare för bÄda med nÄgot nytt.

NÄgon som har trickstips pÄ lut?

Jag Ă€r inte sĂ€rskilt duktig men hunden Ă€r det sĂ„ det kan nog lösa sig Ă€ndĂ„ 😅 Ă€ven om det inte Ă€r SUPERenkelt.
Flytta boll frĂ„n en skĂ„l/hink till en annan. GĂ„ slalom mellan benen. Tre muggar upp och ner med godis under en och sen leta upp den. StĂ€nga dörrar och luckor, men det ska man bara göra om man har ett slitet kök, vĂ„r ena lĂ€rde dig det som valp, hon stĂ€nger fortfarande allt som Ă€r öppet och ska ha godis
lite repigt har det blivit đŸ«Ł
 
MĂ„nga av de upprĂ€knade tricken Ă€r sĂ„dana vi/han kan redan :D. TyvĂ€rr har jag inte varit smart nog att hitta pĂ„ roligare kommandon för dem utan lĂ€gga tass i hand Ă€r "tass" och slicka nosen "slick" och sĂ„ vidare. Men det Ă€r kanske en övning i sig att byta namn pĂ„ tricksen? 😅

Kan rĂ€kna upp de han kan för inspiration Ă„t nĂ„gon fler. Men mĂ„nga tricks Ă€r redan nĂ€mnda som sagt 😊

Buga
RĂ€cka tassen
Sitta kanin
Vinka
Dubbelvinka (sitt kanin och vinka med bÄda tassarna)
Titta Ät höger (försökte lÀra honom att skaka pÄ huvudet men lyckades inte)
LÀgga föremÄl i bytta
Flytta saker frÄn en bytta till en annan
Krafsa
High five
LĂ€gg dig (ligg)
Ligg sida
Rulla (kan han bara ute? 😅)
Fnys! (OcksĂ„ bara ute 😅)
Skall
Snurra
GÄ runt (som U) föremÄl
HÀmta saker (Àr ej bra pÄ ordförstÄelse nÀr det gÀller föremÄl dock)
Nos i kopp
Alla fyra tassar i en bunke
Alla fyra tassar pÄ liten yta, t.ex. liten bok
Bit - (matte i handen/armen, i föremĂ„l eller nĂ„gons tĂ„r. Biter egentligen inte, gapar bara runt det han "biter", ibland med morr 😄)
Vifta pÄ svansen... dock Äker tungan lÀtt ut i en slick pÄ nosen hÀr ocksÄ.
Morra
 
MĂ„nga av de upprĂ€knade tricken Ă€r sĂ„dana vi/han kan redan :D. TyvĂ€rr har jag inte varit smart nog att hitta pĂ„ roligare kommandon för dem utan lĂ€gga tass i hand Ă€r "tass" och slicka nosen "slick" och sĂ„ vidare. Men det Ă€r kanske en övning i sig att byta namn pĂ„ tricksen? 😅

Kan rĂ€kna upp de han kan för inspiration Ă„t nĂ„gon fler. Men mĂ„nga tricks Ă€r redan nĂ€mnda som sagt 😊

Buga
RĂ€cka tassen
Sitta kanin
Vinka
Dubbelvinka (sitt kanin och vinka med bÄda tassarna)
Titta Ät höger (försökte lÀra honom att skaka pÄ huvudet men lyckades inte)
LÀgga föremÄl i bytta
Flytta saker frÄn en bytta till en annan
Krafsa
High five
LĂ€gg dig (ligg)
Ligg sida
Rulla (kan han bara ute? 😅)
Fnys! (OcksĂ„ bara ute 😅)
Skall
Snurra
GÄ runt (som U) föremÄl
HÀmta saker (Àr ej bra pÄ ordförstÄelse nÀr det gÀller föremÄl dock)
Nos i kopp
Alla fyra tassar i en bunke
Alla fyra tassar pÄ liten yta, t.ex. liten bok
Bit - (matte i handen/armen, i föremĂ„l eller nĂ„gons tĂ„r. Biter egentligen inte, gapar bara runt det han "biter", ibland med morr 😄)
Vifta pÄ svansen... dock Äker tungan lÀtt ut i en slick pÄ nosen hÀr ocksÄ.
Morra
Kan han backa? Backa uppför trappa? Backa med bakbenen upp pÄ vÀggen/dörren/annan slÀt yta? Bra magmuskeltrÀning ocksÄ, förutom tricktrÀning.
Sen tycker jag det ger mycket att sĂ€tta ihop trick. Typ snurr utĂ„t (frĂ„n mig) pĂ„ ena sidan, byt sida genom mina ben, snurr utĂ„t pĂ„ andra sidan, gĂ„ ett varv runt mig, snurr inĂ„t (mot mig), byr sida framför eller bakom, snurr inĂ„t pĂ„ andra sidan, osv sĂ„ lĂ€nge vi orkar 🙂
 

Liknande trÄdar

HundtrÀning Balder Àr drygt 1,5 Är och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebÀr att han aldrig fÄtt nÄgon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 643
Senast: Pilot
·
HundhÀlsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det Àr inte slipped tendon, han Àr dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 649
Senast: Takire
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta lĂ„nga inlĂ€gg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjĂ€lper att sortera ut mig sjĂ€lv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 199
Senast: geting
·
HundhÀlsa En lÄng historia. Malinois hane pÄ nu snart 2Är som förra Äret i oktober fick svÄrt att gÄ pÄ hÄrda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 386

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

  • Skadade hĂ€star och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • UppdateringstrĂ„d

Omröstningar

Tillbaka
Upp