Enkla stigläder

Centaur

Trådstartare
Vad finns det för olika enkla stigläder? Alltså såna med spännet nere vid foten, som dessa:
http://www.prestigeitaly.com/download/a19-2.jpg

Dom måste finnas i brunt och ska helst matcha denna sadel någorlunda.
childeric1.jpg

Har letat men dom jag hittat har inte varit tillräckligt långa. Mätt från fästet till stigbygeln så har jag 70cm långa läder..

Senast ändrad:
Sv: Enkla stigläder

Har du köpt ny sadel nu? vad blev det för någon? då måste du ju shoppa en massa saker i samma färg som nya sadeln;)

det är en childeric, kolla tråd på dressyr.

nää inte en massa... :p men stigläder och möjligtvis en gjord om jag hittar nån som är nåt att ha. men alla är typ hårda eller så har dom fel färg.

childerics egna gjord är super-trevlig!

Kostar lite men det är det värt! mjukt o fint läder och bred anläggningsyta..

En sån önskar jag mig :love: men det kan jag nog se mig om i himlen efter :angel:

Wintecs är mjuka (tycker jag iaf) och finns i 80cm, har för mig att jag sett två bruna nyanser.

Om du inte hittar nåt passande varför inte ta vanliga läder och sätt spännet ner till och gör egen strut.
Funkar kalas och det synd ingen skillnad, bara lite mer jobb att ändra längden.

Alt. om du hittar nåt som du tycker är för hårt så lägg dem i olivolja över natten så kommer de vara allt annat än hårda.

men dom skaver väl på en lädersadel eftersom dom är i syntet? har kollat på bates webbers men dom är lika ljusa som prestige.

hittade några på plprodukter, ska höra om dom går att få i brunt..

Jag har haft syntet till lädersadel, läder till syntetsadel och det har inte gett skav i nån kombination.

Jag har Wintec Webbers. Köpta på Häst och ryttare i Flyinge, ca 800 tror jag de kostade. Är mörkt bruna, inte som de på din bild:eek:
Mina är i läder.
Annars är Childerics jättefina.

Jag köpte ett par childeric stigläder hos ellen, men när jag provade dem så visade det sig att dom var på tok för långa, och dessa är 70cm. De är aldrig använda, bara provade. Hör av dig om du är intresserad :) paulinn.olsson@hotmail.com Mvh/ Pauline

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har problem med knän och fotleder, får en malande smärta runt knäskålen, och i bland även fotknölen. Har relativt långa stigläder...
Svar
15
· Visningar
1 916
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skrotvärde bil
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur