Enormt stort tygstycke

MJLee

Trådstartare
Min soffa (förutom att jag inte får på överdraget på divanen) är i ganska risigt skick. Den är kanske 12 år gammal och två katter i rad har klöst och rivit på den. Plus att det har spillts en hel del. Att köpa ny soffa är inte aktuellt och jag behöver forsla bort den gamla med proffs eftersom den väger ca ett ton (fö så passar den perfekt där den står storleksmässigt) så är lite tveksam till att ge upp. Sååå, är det någon bukefalist som vet var man kan köpa ett enormt stort tygstycke för att lägga över det. Soffan är alltså 225 cm lång, ca 1 m bred med tre kuddar + en divan som är ca 1.30 cm lång. Dessutom måste det täcka ner nästan till golvet eftersom ffa Megara käkar på den med stor aptit.

Lösningar, tips? Helst något som inte kostar en förmögenhet.

Hjälp! 🙈 :arghh:
 
Jag hade en risig soffa, köpte ett enormt sängöverkast som jag tror var kanske 270x270 cm stort och lade på. Om man puttar in lite kring kuddarna och så, så blir det faktiskt ganska snyggt.
Kan det vara något? Tror den jag köpte kostade 800kr eller något.
 
Min soffa är inte lika stor men ser ut som skrutt, jag har helt sonika slängt på ett sängöverkast menat för 180-säng (tror det är 250x250?) för att dölja det fula. Du skulle nog behöva minst två för att täcka ordentligt, men det kanske kan funka?
 
Min soffa (förutom att jag inte får på överdraget på divanen) är i ganska risigt skick. Den är kanske 12 år gammal och två katter i rad har klöst och rivit på den. Plus att det har spillts en hel del. Att köpa ny soffa är inte aktuellt och jag behöver forsla bort den gamla med proffs eftersom den väger ca ett ton (fö så passar den perfekt där den står storleksmässigt) så är lite tveksam till att ge upp. Sååå, är det någon bukefalist som vet var man kan köpa ett enormt stort tygstycke för att lägga över det. Soffan är alltså 225 cm lång, ca 1 m bred med tre kuddar + en divan som är ca 1.30 cm lång. Dessutom måste det täcka ner nästan till golvet eftersom ffa Megara käkar på den med stor aptit.

Lösningar, tips? Helst något som inte kostar en förmögenhet.

Hjälp! 🙈 :arghh:
Säger som andra - sängöverkast.

Hittar du till vettigt pris går det att sy ihop två eller bara lägga omlott.
Finns en hel del om man googlar
 
Ja får åka till IKEA, hittade några ok 230x250, om man köper två eller tre borde det fungera. Kan kanske stoppa ner skarvarna mellan kuddarna.

Tänker inte köpa annat än IKEA soffor när den här har gett upp anden så länge Megara bor här. Så jag kan köpa nya överdrag med jämna mellanrum.
 
Det blir nog bra med ett par överkast. För övrigt är det inte så ovanligt att folk skänker bort soffor mot hämtning. När soffan ska bort så kan du ju såga isär den i mindre delar.
 
Jag tror också att överkast är en bra lösning. Går ju att köpa flera i olika storlekar för att pussla ihop så de täcker divan, ryggkuddar osv.

Jag täckte våran soffa under renovering med dra-på-lakan. De satt riktigt bra och med tre stycken lyckades jag täcka hela soffan med alla dess kuddar. Inte så snyggt med det löser problemet för stunden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp