Ensam häst förblir ensam - är för gammal

Sv: Ensam häst förblir ensam - är för gammal

Kör förbi den där hästen varje dag på väg till stallet och förutom att den är krubbitare och har en rätt liten hage så ser den förvisso ut att må rätt bra. Men jag har lite svårt att fatta varför dom har den kvar, det är ju ingen som rider på den eller gör något annat med den, den bara går där i sin hage. Antar att det är barnens gamla häst för så vitt jag minns så fanns det barn som red på den för så där 15-20 år sedan. Det är iaf sorgligt att se den när man kör förbi.

Då är det väl definitivt på tiden att hästen får sällskap när den fått gå ensam så länge. Ibland begriper jag mig inte på varför människor har djur. De borde väl sålt hästen för många år sedan. :cry:

*kl*
Men om ägaren ändå funderar på o låta hästen vandra vidare finns ju ingen anledning till o skaffa sällskapshäst

Man kan tycka att ägaren borde tänka över att låta hästen somna in, men att den står ensam kanske den trivs med. Vet av flera hästar som inte kan gå med andra. Utan trivs bäst ensam, dock så rids dom och pysslas med . Finns katter och hundar nära.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 464
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter att en hästägare anmälts gjorde länsstyrelsen en kontroll på fastigheten och fann då brister i hästhållningen. Ägaren får nu ett...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt... 2 3
Svar
44
· Visningar
10 704
Senast: Hyacinth
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst gick genom isen på långfredagen. När räddningstjänsten kom till platsen hittade den en sadlad häst med vatten upp till omkring...
Svar
0
· Visningar
1 141
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka