Ensam i dubbelsäng - ett stort täcke eller två små?

Ett stort eller två små täcken i dubbelsäng?

  • Ett stort

    Röster: 74 38,1%
  • Två små

    Röster: 112 57,7%
  • Annat (vad?)

    Röster: 8 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    194
Till en början ligger jag i mitten under två täcken och fryyyser. Sen rullar jag oftast över på ena sidan med ett täcke, det andra hamnar bredvid. Somnar så, och sen flyttar jag, täckena och de två extrakuddarna runt i sömnen. Alltid en happening vilken sida av sängen jag vaknar på 🙂

Jag ser framför mig hur jag hela tiden skulle tycka att det andra täcket ligger i vägen 😄
 
Kan vi även prata lite om kuddar i den här tråden? Jag har fyra, till mig själv. Två som ligger vid huvudändan även på natten, eftersom jag stökar runt en del när jag sover och vill ha nära till kudde hela tiden. En mellan knäna eftersom ryggen mår bättre när jag somnar så, och en bakom ryggen för mysfaktor. Under natten tappar jag ofta bort de två, men letar rätt på dem om jag vaknar till.

Och ja, sova borta är jobbigt om jag bara får en enda kudde och fantastiskt om jag sover i hotelldubbelsäng med MASSA kuddar :love:
/Mvh Fullt normal.
Jag har sex stycken kuddar. Två hotellkuddar som alltid är vid sänggaveln, två tempurkuddar som jag sover på (de ligger bredvid varandra så oavsett vilket håll jag vänder mig ligger den en sån där) och så två kuddar för att ha bakom ryggen eller krama 😁
 
Ja, jag sover på ena sidan. Hur skulle jag använda hela tänker du? Sova i mitten? Växla sida? (Ligga tvärs över? 😁)
Menar du att inte alla snurrar omkring i sängen och brer ut sig på all tillgänglig yta?:confused::angel:😅

Jag är något av en propeller i sängen, byter position och plats hela tiden och älskar dessutom att sova på mage med ben och armar utsträckta åt alla håll. Gärna lite diagonalt också, känns bättre:D
 
Senast ändrad:
I ett fall där man bor och sover ensam i en dubbelsäng, är det bäst med ett stort täcke eller två små (normalstorlek)?
Tänker både praktiskt och estetiskt. Motivera gärna era svar!
Sorry bara läst halva tråden, vilket jag kanske får äta upp men...

i trådstarten utgås från att en person bor och sover ensam men ändå har en dubbelsäng.
Mina tankar är - varför ha två täcken om man sover och bor ensam? Det förutsätter väl tillfälliga, men väldigt frekventa sängkamrater? Varför annars ha en oanvänt täcke som tar upp plats i sängen??

För egen del skulle jag inte ha två täcken utan istället ha ett extratäcke i garderoben att ta fram om det behövs.

Ett megastort täcke skulle jag inte klara. Jag har fullt sjå att manövrera mitt vanliga täcke, jag snor runt och bökar med täcket i nån timme innan jag till slut somnar.
 
Jag har en 160-säng, och oftast dubbelsängstäcke. Tycker det är både snyggare och skönare med ett täcke som är större än sängen, och skulle känna mig lite sorglig om jag hade ett extra "bara för att". Tyvärr finns det ju inte riktigt matchande storlekar, så mina fantastiska påslakan är 240. :angel: Sover givetvis mitt i sängen, annars hade det varit meningslöst med en stor säng. :D

(Minst fyra kuddar för att bädda snyggt och palla upp den kroppsdel som behöver det.)
 
Sorry bara läst halva tråden, vilket jag kanske får äta upp men...

i trådstarten utgås från att en person bor och sover ensam men ändå har en dubbelsäng.
Mina tankar är - varför ha två täcken om man sover och bor ensam? Det förutsätter väl tillfälliga, men väldigt frekventa sängkamrater? Varför annars ha en oanvänt täcke som tar upp plats i sängen??

För egen del skulle jag inte ha två täcken utan istället ha ett extratäcke i garderoben att ta fram om det behövs.

Ett megastort täcke skulle jag inte klara. Jag har fullt sjå att manövrera mitt vanliga täcke, jag snor runt och bökar med täcket i nån timme innan jag till slut somnar.

Jag har två täcken åt mig själv och sedan har särbon sina täcken (ja, i plural ;)) både här och hemma hos sig. Vi gillar täcken :D
 
Jag sover längst ut på kanten när jag sover själv. Rör mig knappt alls, behöver bara rätta till täcket när jag går upp, lakanet är helt slätt 😁
Exakt samma här. Den position jag somnade i är också den jag vaknar i. Det mesta täcket flyttas är när jag viker undan det för att kliva upp 😅
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 033
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 604
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 943
Senast: ako
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 939
Senast: Halona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp