Bukefalos 28 år!

Ensam kanin

M

M-Meduza

Igår förmiddag hittade jag min älskade hankanin död i buren.. :cry: Antagligen hade han precis dött... Honan satt inne i lekstugan (hanen låg ute i rastgården) men kom fram när ja kom och nuffsade på sin kompis...

Dom fann varandra direkt förra sommaren när jag tog hand om honan från en som haft henne till avel.. Hanen kastrerade jag där innan..

Men nu är hon ensam och jag letar som en tok efter en kastrerad hane. Minns att när ja letade hona och skulle kastrera min fanns det massa..

Många vill att kaninerna ska vara inomhus jämt.. men anser att kaninerna har det bättre i lekstuga med utomhusdel på ca 6kvm och på sommaren 12 kvm där dom kan vara fria och få vara kaniner och inte någons kelgris..

Närmaste jag hittat är 40 mil bort...

Ingen som vet något barn som tröttnat på sin kastrerade hane..:angel:
 
Sv: Ensam kanin

Usch vad trist! Min älskade Jamorahanne gick bort igår (läs måndag 11/4). När min äldre dotter tog in honom för att borsta honom så var han väldigt loj. Ville inte äta utan låg bara i hennes famn. När hon skulle springa på toa så la hon honom i mitt knä, då började han rycka och jag förstod att nu är det snart över. Så jag la ner honom på golvet, ropade på döttrarna och vi satt med honom tills han slutade andas. Det var jättejobbigt för vi har haft honom i snart 6 år (han skulle bli 7 år i maj) så han har ju blivit en del av våran familj. Men jag tröstar mig med att han fick ett bra liv och dog omgiven av kärlek. Nu är ju yngsta dotterns kanin ensam, men pga makens allergi så törs vi inte skaffa fler kaniner.

Jag hoppas du hittar en kastrerad hanne till din hona.
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 599
Senast: KesoNeso
·
Övr. Djur 1) Finns det något bra, seriöst och framför allt unnigt kaninforum (FB-grupp el dyl) som kan rekommenderas? 2) Kanske någon här på Buke...
Svar
3
· Visningar
1 245
Senast: Blyger
·
Övr. Djur Min första tråd om kaniner:) jag har en fråga, vi ska kastrera vår hane, som alltid har bott ensam. Dock ville vi ha en till, vi valde...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: Twister2007
·
Däggdjur Hej! Vi har en kastrerad hane på 2.5 år och en hona på 2. De har bott i hop i ett år snart och trivs fint och mår bra. Jag är lite velig...
Svar
7
· Visningar
2 168
Senast: Twister2007
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp