Bukefalos 28 år!

Ensamhetsträning

fijja

Trådstartare
Har tre hundar, två av dem klarar sig utmärkt själva utan problem. Men min pudel gör det inte.

Min sambo och jag jobbar aldrig samtidigt så det är i princip alltid någon hemma. Dom få gånger hundarna behöver vara ensamna så gnäller han och ylar. Nu bor vi i hus så han stör ju inga grannar, men skulle ju kännas bättre om han var lugn såklart.
Det som är besvärligast är väl att det ev stundar en flytt till lägenhet.

Han är väldigt mammig och är orolig om jag inte är hemma, även om någon annan är det, dock så låter han ju inte illa då.

När jag går så är han rätt lugn. Jag kan gå ut, ner i tvättstugan utan att han bryr sig nämnvärt, men han förstår ju att jag är i närheten.

Problem ett:
Han är tyst tills jag går. Det är först när jag kommer tillbaka som det skälls och ylas. Men jag tror han låter under tiden också. Funderar på om jag ska gå ut, starta bilen och köra i väg en bit och smyga tillbaka och se?
Men hur gör jag då om det ylas och skälls? Hur går jag vidare?

Problem två: Jag jobbar natt. Men sambon är ju hemma då, hunden sover lugnt hela natten. Men när han hör bilen parkera så går han bananas. Skäller, ylar och hoppar på dörren.
Flyttar vi till lägenhet så antar jag att han kommer göra såhär så fort porten öppnas och det funkar ju inte :S
Hur får jag bort detta??
 

Liknande trådar

Hundträning Planen är att sälja mitt hus och skaffa en lägenhet men då blir problemet att jag har två små bjäbbor. Om det går att träna bort...
2
Svar
32
· Visningar
3 106
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 328
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 711
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 409
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp