Bästa anti-skallhalsbandet

kolblakkur

Trådstartare
Planen är att sälja mitt hus och skaffa en lägenhet men då blir problemet att jag har två små bjäbbor. Om det går att träna bort? Absolut. Men kommer de att stå och skälla när de hör någon röra sig i ett trapphus? Troligtvis, eftersom de är vana vid att larma när någon rör sig vid huset. Kommer de göra det ännu mer när jag inte är hemma? Garanterat. Så jag behöver anti-skallhalsband att slänga på dem när jag vill att de ska hålla snattran och t.ex inte skälla på en stackars granne eller skälla för att en av katterna inte vill leka med dem - när jag inte är hemma.

Nu vill jag alltså ha ett anti-skallhalsband som INTE reagerar på att den andra hunden skäller. Dvs bara den hunden som skäller ska få ta konsekvensen. Finns det ens? Kan ni rekommendera något?
 
Planen är att sälja mitt hus och skaffa en lägenhet men då blir problemet att jag har två små bjäbbor. Om det går att träna bort? Absolut. Men kommer de att stå och skälla när de hör någon röra sig i ett trapphus? Troligtvis, eftersom de är vana vid att larma när någon rör sig vid huset. Kommer de göra det ännu mer när jag inte är hemma? Garanterat. Så jag behöver anti-skallhalsband att slänga på dem när jag vill att de ska hålla snattran och t.ex inte skälla på en stackars granne eller skälla för att en av katterna inte vill leka med dem - när jag inte är hemma.

Nu vill jag alltså ha ett anti-skallhalsband som INTE reagerar på att den andra hunden skäller. Dvs bara den hunden som skäller ska få ta konsekvensen. Finns det ens? Kan ni rekommendera något?
Ska man inte ha dom under uppsikt när man har på sådant..?
 
Planen är att sälja mitt hus och skaffa en lägenhet men då blir problemet att jag har två små bjäbbor. Om det går att träna bort? Absolut. Men kommer de att stå och skälla när de hör någon röra sig i ett trapphus? Troligtvis, eftersom de är vana vid att larma när någon rör sig vid huset. Kommer de göra det ännu mer när jag inte är hemma? Garanterat. Så jag behöver anti-skallhalsband att slänga på dem när jag vill att de ska hålla snattran och t.ex inte skälla på en stackars granne eller skälla för att en av katterna inte vill leka med dem - när jag inte är hemma.

Nu vill jag alltså ha ett anti-skallhalsband som INTE reagerar på att den andra hunden skäller. Dvs bara den hunden som skäller ska få ta konsekvensen. Finns det ens? Kan ni rekommendera något?
Fast du har ju inte ens flyttat än. Tala om att måla Fan på väggen, de kanske vänjer sig vid ljuden i huset hur snabbt och lätt som helst? :) Skaffa en övervakningskamera med mikrofon istället.
 
Fast du har ju inte ens flyttat än. Tala om att måla Fan på väggen, de kanske vänjer sig vid ljuden i huset hur snabbt och lätt som helst? :) Skaffa en övervakningskamera med mikrofon istället.
Oj, jag tror jag känner mina hundar faktiskt 🙃 vad ska jag med en mikrofon till? Sitta och hålla koll på mina hundar medan jag arbetar? Har ett jobb att sköta.
 
Vem har sagt att jag inte gjort det?

Jag antog att du inte hade nagot "stopp" for skallandet fran din forsta post dar du sager att de kommer att skalla nar de hor nagon i trapphuset.

Har man ett stopp pa skall och en camera med mikrofon sa ar det bara att saga stopp ... och de slutar. For vissa hundar kan det behova tranas med att man finns precis utanfor och om de inte slutar oppnar man och sager till pa skarpen ett antal ganger, men vanligtvis hor hunden vem det ar och slutar.
 
Jag antog att du inte hade nagot "stopp" for skallandet fran din forsta post dar du sager att de kommer att skalla nar de hor nagon i trapphuset.

Har man ett stopp pa skall och en camera med mikrofon sa ar det bara att saga stopp ... och de slutar. For vissa hundar kan det behova tranas med att man finns precis utanfor och om de inte slutar oppnar man och sager till pa skarpen ett antal ganger, men vanligtvis hor hunden vem det ar och slutar.
Okej, men nu frågade jag om anti-skallhalsband och inget annat.
 
Oj, jag tror jag känner mina hundar faktiskt 🙃 vad ska jag med en mikrofon till? Sitta och hålla koll på mina hundar medan jag arbetar? Har ett jobb att sköta.
Det tvivlar jag inte på, men ibland blir man ju överraskad! De kanske funkar finfint efter en vecka eller så av ljud som inte innebär att någonting spännande händer. Jag tänkte med microfon så att du hör om de skäller eller inte. Det är ju onödigt att ha på antiskall om de inte skäller tänker jag eftersom de flesta kan utlösas av andra saker, som hostningar och liknande. Jag tycker det är jätteskönt med kamera hemma när jag är på jobbet!
 
Sa vitt jag vet finns det inte halsband som bara reagerar pa den hunden som skaller ... och det ar totalt "counterproductive" om en hund far konsekvensen for att en annan hund skaller. Livet blir bara ganska elandigt och besvarligt for dem och de lar sig ingenting fran den ovningen.
 
och det ar totalt "counterproductive" om en hund far konsekvensen for att en annan hund skaller. Livet blir bara ganska elandigt och besvarligt for dem och de lar sig ingenting fran den ovningen.
jag vet, det är därför jag efterfrågar om det finns något som inte reagerar om den andra hunden skäller…
 
Letade för några år sedan efter halsband som jag kunde styra när det skulle vibrerar och dess delar ofta plats med antiskällhalsband så läste en hel del även om antiskällhalsband då.

Alla/ nästan alla hade rekommendation att använda korta perioder och under träningen. Att inte lämna hund ensam med halsband beror nog på att annat än skall kan utlösa halsbandet även om risken minskar om det är ett halsband som reagerar på vad den känner och kombination av ljud.
 
En bekant med schäfer använde antiskallhalsband med citron, hunden lämnades ensam med kamera på. Den skällde konstant till det var slut i patronen, sen kunde den skälla bäst den ville efter det. Skulle aldrig lämna flera hundar tillsammans om någon av dom har sånt halsband på.
 
En bekant med schäfer använde antiskallhalsband med citron, hunden lämnades ensam med kamera på. Den skällde konstant till det var slut i patronen, sen kunde den skälla bäst den ville efter det. Skulle aldrig lämna flera hundar tillsammans om någon av dom har sånt halsband på.

Föräldrarna hade ett sånt halsband som balla ur med... hunden blev rejält rädd och det blev ännu värre.
Det va främst när folk knacka på så vi var hemma o där när de hände
 
Min DSG larmar i sommarstugan men inte här hemma i lägenheten.
Sen har jag jobbat på att hon ska va trygg.
Du kan hänga tyg innanför ytterdörren t.ex så dämpas ljud, ha dem i ett rum längre från ytterdörren mm
 
När min valp (nu unghund) började vara hos mina föräldrar som bor i lägenhet så tyckte hon först att det var asmysko, speciellt med det där att hon hörde dörrar som öppnades och stängdes utan att någon kom in. Vilket ledde till en del skällande, men det har lagt sig rätt fort och hon har lärt sig att det låter av människor som inte kommer hos dem och reagerar inte. Nu är hon väldigt ung, så hennes inlärningskurva är väldig hög, kombinerat med att vi generellt har jobbat med att hon inte ska skälla som en defaultreaktion redan från början. Men att utgå från att du kommer behöva använda icke-rekommenderade metoder är inte toppen.
 
Min DSG larmar i sommarstugan men inte här hemma i lägenheten.
Sen har jag jobbat på att hon ska va trygg.
Du kan hänga tyg innanför ytterdörren t.ex så dämpas ljud, ha dem i ett rum längre från ytterdörren mm
Ja, jag har redan tittat på ljudisolerande tyg till ytterdörren och tänkte ha radio på hemma när jag är iväg, för att dölja ljud i trapphuset osv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 610
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 187
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 265
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp