Bukefalos 28 år!

Ensilage som luktar starkt

S

Silly

Vi har ensilage från 2005 som vi fodrar med tills vidare. Eftersom det varit varmt någon dag då och då har vi spritt ut balen så att de inte ska bli dåligt. Idag tyckte jag ändå att det luktade väldigt starkt om ensilaget, alltså, det lukta som ensilage men mera jäst (tror jag), starkare lukt iallafall. Kände på det och det var inte varmt. Är det något fel på det eller går det att fodra med? har ingen erfarenhet av ensilage sen tidigare...

Finns det hästar som inte tål ensilage? Vad ska man kolla efter då?

//Silly
 
Sv: Ensilage som luktar starkt

Jag fodrar med hösilage så länge det inte luktar illa och är mögligt.
Jästen du kände kan vara början till mögel.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 578
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
516
Senast: Takire
·
L
  • Artikel
Dagbok Hela juli tills nu har varit skit jobbigt som är för flera andledningar. Men det MEST jobbiga är att det var ett år sen som den värsta...
2
Svar
21
· Visningar
1 652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp