Entrapment av epiglottis

neywaz

Trådstartare
Ja det är just det min fölunge har, finns det någon som har erfarenhet om detta och vill/kan berätta lite mer? :) Utsikter för framtiden etc? Är detta ärftligt?

Frågade veteriärerna allt men de kunde inte svara på något alls....

Sv: Entrapment av epiglottis

Är det den där lilla söta :love: saken som har det? *nyfiken*
//Jenny :banana:

Min enda erfarenhet av detta var på en travare som efter operation, en bit av gomseglet togs bort, aldrig hade problem av det igen och tävlade på som vilken vanlig häst som helst.

Hej!

Tack ALLA för svar! :)

Nu har jag fått veta mera genom olika källor och troligen är att den växer bort. I dagens läge är den inte heller överdrivet stor, och han har inga problem förutom ljudet som uppkommer.

Vad jag hört nu så är det inte ärftligt heller så det var skönt, men omnågon har någon annan kommentar så vill jag gärna höra! :)

Till zamantha - ja det är min lille gris som har det ;)

Camilla

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 300
Senast: Bregen
·
Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka