Epilator till underlivet

Jag tror de flesta som är sexuellt aktiva har oralsex ibland, oavsett frisyr.

För egen del är jag långt ifrån vildvuxen, så kan inte svara för den sidan. Däremot bryr jag mig inte nämnvärt om hur killar gör med sin behåring utan ger glatt oralsex oavsett.

Jag har fått intrycket av att det varierar rätt mycket huruvida man gillar att ge och få oralsex. Och om man inte vill ha det alls, så förstår jag mer att håret inte spelar någon roll för en.
 
Jag har könshår på inre sidan av blygdläpparna. Inte behåring, som på utsidan, men strån finns där absolut.

Men detta är inget jag brukar fråga andra så jag vet inte, kanske jag som är konstigt skapt...?
Då är vi minst två. Med skillnaden att jag är ordentligt hårig även där.
 
Jag hade nog tur när jag dejtade män (kring 30-40). De flesta verkade inte ha något emot att jag inte var rakad. Vissa sa till och med att de föredrog det. Märkte dock på deras reaktioner att orakat tillhör det ovanliga. Var dock två män som vägrade oralsex pga detta, men de blev inte långvariga.

Jag förstår inte hur rakad fitta kan tillhöra det vanliga. Huden är så känslig därnere. Bara att raka bikini linjen ger prickar och kliande så jag skulle aldrig drömma om att raka mer än där. Jag skulle heller aldrig någonsin vaxa någonstans. Fy vilken smärta (ja jag har testat, dock ej underliv)!

Jag tänker som så, att hålla kroppen hårfri är en kamp man aldrig kan vinna och jag vill använda min tid till viktigare saker i livet. Men verkar som jag tillhör en utdöende art ;).
Jag är som du, kan absolut inte raka. Det blir katastrof.

Men rätt många jag pratat med verkar tycka det är helt oproblematiskt att hålla det renrakat. Nu menar jag rent praktiskt. Varken plitor, irriterad hud eller annan irritation och att det görs som en del av duschrutinen.
 
Fast vi är ju håriga! Kampen för en hårlös kropp känns som en kamp som aldrig tar slut.
Och för det så måste man tycka om det och acceptera och låta vara? Ska vi sluta färga håret med bara för att vi är födda med en annan hårfärg? Sluta sminka oss för vi är ju födda utan smink. Eller för den delen ska vi gå nakna? Vi är ju håriga och då behöver man väl inga kläder. Då döljer vi ju dessutom våra kroppar. Det är ju bara löjligt. Varför kan man bara inte få gilla en kropp som är rakad? Varför måste man tycka om det naturliga? Jag har aldrig gillat hår. Jag tyckte det var jätteläskigt när jag var liten när jag såg nakna kroppar med hår på könen och under armarna. Håriga män var jag livrädd för. Och nej det är ingen norm som har lärt mej det. Jag såg inte en rakad kropp förrän jag gick mellanstadiet så det fanns inte ens i min fantasi.
 
Jag hade nog tur när jag dejtade män (kring 30-40). De flesta verkade inte ha något emot att jag inte var rakad. Vissa sa till och med att de föredrog det. Märkte dock på deras reaktioner att orakat tillhör det ovanliga. Var dock två män som vägrade oralsex pga detta, men de blev inte långvariga.

Jag förstår inte hur rakad fitta kan tillhöra det vanliga. Huden är så känslig därnere. Bara att raka bikini linjen ger prickar och kliande så jag skulle aldrig drömma om att raka mer än där. Jag skulle heller aldrig någonsin vaxa någonstans. Fy vilken smärta (ja jag har testat, dock ej underliv)!

Jag tänker som så, att hålla kroppen hårfri är en kamp man aldrig kan vinna och jag vill använda min tid till viktigare saker i livet. Men verkar som jag tillhör en utdöende art ;).
Sista stycket är min filosofi när det kommer till smink. Lägger tiden på för mig viktigare saker än sminka mig.
 
Jag minns faktiskt inte hur en enda penis jag varit intim med har sett ut. :confused: Det har ändå varit ett gäng så jag antar att det inte spelar någon roll för mig, detsamma med kvinnor. Jag tror inte att jag provat på extremen åt något håll faktiskt, varken helt renrakat eller jättemycket hår. Det hade jag kanske kommit ihåg.
Har ingen stark åsikt utöver min egen upplevelse av att raka mig och det gör jag aldrig igen. Jag fick typ sitta med en kyld youghurtburk mellan benen i två veckor! :arghh: Jag kan dra av under armhålorna på sommaren när det är varmt men rör sällan benen... om jag inte ska ha strumpbyxor, för då tycker jag att det kan se lite lustigt ut.
Så själv hade jag aldrig gått så hårt åt mitt stackars underliv som med vax eller elipator. Jag blir typ tårögd bara av att tänka på det! 😅
 
För mig är mängden behåring vid könet väldigt nära kopplat till huruvida det blir oralsex eller inte. Jag skulle inte vilja ge mig själv oralsex om jag hade långa, grova hårstrån där, så alltså ser jag till att inte ha det. Och förväntar mig samma resonemang hos min partner.

Ni som föredrar att låta busken växa fritt och att partner ej ska ha synpunkter på det, har ni oralsex?
Män med skägg, då? Det är ju rätt inne nu, med helskägg. Skulle du kyssa honom (om det är män du gillar)? Det är ju ingen jättestor skillnad på buske upptill eller nertill, tänker jag. Hår som hår, så länge det är rent.

Själv tycker jag INTE om skägg på män, men nertill kvittar det, även vid oralsex.

En väninna till mig älskar skäggstubb. Hon brukar dyka upp alldeles rosaröd kring hakan!

((Ursäkta ts för en lite urspårad tråd...)
 
Män med skägg, då? Det är ju rätt inne nu, med helskägg. Skulle du kyssa honom (om det är män du gillar)? Det är ju ingen jättestor skillnad på buske upptill eller nertill, tänker jag. Hår som hår, så länge det är rent.

Själv tycker jag INTE om skägg på män, men nertill kvittar det, även vid oralsex.

En väninna till mig älskar skäggstubb. Hon brukar dyka upp alldeles rosaröd kring hakan!

((Ursäkta ts för en lite urspårad tråd...)
Menar du helskägg ala 70talet? Nej tack för min del.
 
Män med skägg, då? Det är ju rätt inne nu, med helskägg. Skulle du kyssa honom (om det är män du gillar)? Det är ju ingen jättestor skillnad på buske upptill eller nertill, tänker jag. Hår som hår, så länge det är rent.

Själv tycker jag INTE om skägg på män, men nertill kvittar det, även vid oralsex.

En väninna till mig älskar skäggstubb. Hon brukar dyka upp alldeles rosaröd kring hakan!

((Ursäkta ts för en lite urspårad tråd...)

Utseendemässigt tycker jag att det kan vara väldigt snyggt med ett välansat helskägg. Men det blir inget hångel då 🙂 Det blir pussar rakt på munnen, av samma anledning som du nämner - jag gillar INTE att bli riven i ansiktet. Lite tråkigare än om man kan hångla, och för mig rätt lika med korrelationen hårigt där nere - oralsex. Vid oralsex tycker jag dock att det är störigt när man får hår i munnen, och det tycker jag inte är ett problem med skägg på samma sätt.
 
Män med skägg, då? Det är ju rätt inne nu, med helskägg. Skulle du kyssa honom (om det är män du gillar)? Det är ju ingen jättestor skillnad på buske upptill eller nertill, tänker jag. Hår som hår, så länge det är rent.

Själv tycker jag INTE om skägg på män, men nertill kvittar det, även vid oralsex.

En väninna till mig älskar skäggstubb. Hon brukar dyka upp alldeles rosaröd kring hakan!

((Ursäkta ts för en lite urspårad tråd...)
Ganska stor skillnad eftersom läpparna är hårfria och det är dem man pussar på. Är inte skägget väldigt vildvuxet så hånglar man inte med skägget.

Mitt hår täcker iaf ALLT i underlivet. Ska man dit med munnen så blir det att hångla med håret.
 
För mig är mängden behåring vid könet väldigt nära kopplat till huruvida det blir oralsex eller inte. Jag skulle inte vilja ge mig själv oralsex om jag hade långa, grova hårstrån där, så alltså ser jag till att inte ha det. Och förväntar mig samma resonemang hos min partner.

Ni som föredrar att låta busken växa fritt och att partner ej ska ha synpunkter på det, har ni oralsex?
Ja åt båda hållen :D och folk har nog haft oralsex långt före sent 90-tal när det började bli populärt att vara helt hårlös.
 
Ja vid utväxten men inte när det är nygjort. Vaxning håller ju sig längre än rakning och blir inte lika stickigt. Det bästa är om det är naturligt glest med hår eller hårlöst
Min upplevelse är att det brukar vara i typ 12 timmar efter rakning och har man då energiskt sex eller annan gnidig aktivitet under den tiden så kommer plitorna från helvetet efter det. Vaxade man så varade det i någon vecka innan håren började växa ut åt alla möjliga håll dessutom.
 
Min upplevelse är att det brukar vara i typ 12 timmar efter rakning och har man då energiskt sex eller annan gnidig aktivitet under den tiden så kommer plitorna från helvetet efter det. Vaxade man så varade det i någon vecka innan håren började växa ut åt alla möjliga håll dessutom.
Hade velat vaxa men vågar inte. Kör med pincett där jag kommer åt och om jag orkar. Rakning är om det ska gå snabbt fort och lätt. Vaxade benen ett tag och var nöjd tills håren började gå av och inte följde med och huden blev irriterad och började klia. Vaxade även armhålorna med bra resultat tills huden åkte med. Inget behagligt, så jag håller borta från vax numera
 
För mig är mängden behåring vid könet väldigt nära kopplat till huruvida det blir oralsex eller inte. Jag skulle inte vilja ge mig själv oralsex om jag hade långa, grova hårstrån där, så alltså ser jag till att inte ha det. Och förväntar mig samma resonemang hos min partner.

Ni som föredrar att låta busken växa fritt och att partner ej ska ha synpunkter på det, har ni oralsex?
Jag är väldigt vildvuxen, ansar inte ens, och den enda partner som hade lite problem med att få hår i munnen vid oralsex var min första som var oerfaren, så kanske är det en övningssak.

Nu är det inte viktigt för mig med oralsex, men de flesta partners jag haft har gärna velat ge mig för att de gillar det (att ge alltså) och busken verkar inte vara nåt hinder.

Känner inte heller alls igen det där med att få frågor om ifall jag är rakad eller inte. Tror aldrig det hänt mig faktiskt och då appdejtade jag ändå jättemycket ett tag för några år sen. Nån enstaka har kommenterat hårigheten när vi legat, men inte på nåt negativt sätt.

Så visst, normen finns, men den är nog inte så allmän som en del tror. Håriga ben däremot är en helt annan grej.
 
Hade velat vaxa men vågar inte. Kör med pincett där jag kommer åt och om jag orkar. Rakning är om det ska gå snabbt fort och lätt. Vaxade benen ett tag och var nöjd tills håren började gå av och inte följde med och huden blev irriterad och började klia. Vaxade även armhålorna med bra resultat tills huden åkte med. Inget behagligt, så jag håller borta från vax numera
Plockar du hela kroppen med pincett? Hur långtid tar det?
 
Ja åt båda hållen :D och folk har nog haft oralsex långt före sent 90-tal när det började bli populärt att vara helt hårlös.

Ja, jag har inte trott att man inte har haft oralsex sedan urminnes tider 🙂 Att jag ställde frågan var för att det blir lätt otydligt vad man faktiskt svarar på i såna här spretiga trådar, och jag ställde därför en direkt fråga jag var nyfiken för att få svar på andelen det ena/det andra.

Det blir ju skillnad om anledningen till att man låter håret växa fritt för att man inte har sex (det svaret säger ju inte om man ansat/tagit bort det OM man haft sex) och när man svarar att man har sex och att håret inte stör en.

Jag ställde däremot inte frågan i en tro att ingen vill ha oralsex med hår.

Tillägg: Nu läste jag att någon annan tror att det beror på oerfarenhet om man ogillar mycket hår vid oralsex, och det får man väl tro om man känner sig bättre så, men jag håller inte med. Jag tror att det främst handlar om preferenser.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 195
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 190
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 363
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp