Epilator till underlivet

Var har jag spätt på normen om att alla gillar oralsex?
Jag har sagt att jag tror att det är ett vanligt inslag, inte att alla gillar det? Jag har också skrivit att det självklart finns personer som inte vill ge/få eller både och.
Oralsex är ett vanligt inslag inte minst i icke-heterosex. Men även en icke-hetero kan ju ogilla oralsex.
Du har väl ändå fått svar på din fråga, att även vi som inte är helrakade har oralsex och att det inte har med hår eller inte hår att göra.

Inte du enskilt, men i de svar som du och några andra skrivit så tycker jag att det var formulerat som att det självklara är att man har oralsex i ett förhållande. "De flesta har väl", "har haft sedan urminnes tider" osv, vilket inte har någonting alls att göra med er inställning till hår i munnen, vilket var den ursprungliga frågan. Det är liksom inte något konstigt eller udda att inte vilja ha oralsex, oavsett anledning till det, det är mest det jag tycker är viktigt att lyfta fram.

För dig har hår i munnen ingen betydelse har jag förstått nu, ja. När du uttalar dig som "vi som inte är helrakade" så förlitar jag mig inte lika mycket på att det gäller för alla. (Och varför just helrakade blev utvalt förstår jag inte, det finns ju många grader mellan helrakning och friväxande...)

Jag fortsätter att tro att det är olika för olika personer.
 
Tillägg: Nu läste jag att någon annan tror att det beror på oerfarenhet om man ogillar mycket hår vid oralsex, och det får man väl tro om man känner sig bättre så, men jag håller inte med. Jag tror att det främst handlar om preferenser.
Nja, det var inte riktigt så jag menade. Mer en tanke att de som gillar att ha oralsex trots hår nog hittar en teknik för att inte få hår i munnen. Men för de som överlag tycker det är otrevligt med hår där spelar ju inte det nån roll.
 
Nja, det var inte riktigt så jag menade. Mer en tanke att de som gillar att ha oralsex trots hår nog hittar en teknik för att inte få hår i munnen. Men för de som överlag tycker det är otrevligt med hår där spelar ju inte det nån roll.

Ok 👍 (Det lät som att du menade att de som inte gillar hår vid oralsex inte har lärt sig rätt teknik än)
 
Alltså om fittan är hårig och håret hamnar i munnen är det ju bara att hålla undan håret med händerna, som en gardin typ. Det är ju inte det utanpå som ska slickas på utan där det inte finns hår.

Sedan förstår jag inte varför det har blivit så himla komplicerat helt plötsligt. På den tiden innan antihår-modet kom hade vi massa oralsex utan att tänka en tanke på att det var hår i vägen. Känns som detta har blivit ett psykologiskt problem istället.
 
Alltså om fittan är hårig och håret hamnar i munnen är det ju bara att hålla undan håret med händerna, som en gardin typ. Det är ju inte det utanpå som ska slickas på utan där det inte finns hår.

Sedan förstår jag inte varför det har blivit så himla komplicerat helt plötsligt. På den tiden innan antihår-modet kom hade vi massa oralsex utan att tänka en tanke på att det var hår i vägen. Känns som detta har blivit ett psykologiskt problem istället.
Riktigt så enkelt är det inte om man har ordentligt hårväxt. Inte en chans att min partner kan få bort allt hår med en hand.

Att kalla det för psykologiskt problem att man har en preferens gällande hår var magstarkt. Varför tänker du att det skulle räknas som det?
 
Inte du enskilt, men i de svar som du och några andra skrivit så tycker jag att det var formulerat som att det självklara är att man har oralsex i ett förhållande. "De flesta har väl", "har haft sedan urminnes tider" osv, vilket inte har någonting alls att göra med er inställning till hår i munnen, vilket var den ursprungliga frågan. Det är liksom inte något konstigt eller udda att inte vilja ha oralsex, oavsett anledning till det, det är mest det jag tycker är viktigt att lyfta fram.

För dig har hår i munnen ingen betydelse har jag förstått nu, ja. När du uttalar dig som "vi som inte är helrakade" så förlitar jag mig inte lika mycket på att det gäller för alla. (Och varför just helrakade blev utvalt förstår jag inte, det finns ju många grader mellan helrakning och friväxande...)

Jag fortsätter att tro att det är olika för olika personer.
Det känns som att du inte riktigt läser det jag skriver, och lägger in mycket egna tolkningar.

Vissa gillar hår, andra gillar inte hår. Vissa gillar oralsex, andra gillar inte oralsex. Vissa bryr sig om hår i munnen, andra inte. Jag tror inte det finns någon större korrelation mellan underlivsfrisyr och oralsex, förutom för enskilda individer (någon tycker det är äckligt med hår i munnen, någon annan gillar känslan av att bli slickad när hen är helrakad etc).
 
Riktigt så enkelt är det inte om man har ordentligt hårväxt. Inte en chans att min partner kan få bort allt hår med en hand.

Att kalla det för psykologiskt problem att man har en preferens gällande hår var magstarkt. Varför tänker du att det skulle räknas som det?

Två händer då. Svårt att beskriva i text. Den som får oralsex kan också hålla undan håret med två händer.

Vad jag menar är att det sitter i huvudet att hår är ett sådant stort praktiskt problem. Jag tror att det hårfria modet har fått folk att tycka att hår är äckligt, i vägen osv.
 
Det där med hår är ju inte nödvändigtvis helt binärt heller, det finns ju ett spann mellan slätt och storbuskigt. Skäggtrimmeransat 5-10-15 mm minimerar hår-i-mun och plitor även om en och annan kanske upplever att det kliar.
Verkligen inte. Jag trimmar och rakar, men är inte hårlös. Det finns ju ett spann!
 
Två händer då. Svårt att beskriva i text. Den som får oralsex kan också hålla undan håret med två händer.

Vad jag menar är att det sitter i huvudet att hår är ett sådant stort praktiskt problem. Jag tror att det hårfria modet har fått folk att tycka att hår är äckligt, i vägen osv.
Det är inte särskilt aptitligt med hår i munnen när man äter heller.
 
Två händer då. Svårt att beskriva i text. Den som får oralsex kan också hålla undan håret med två händer.

Vad jag menar är att det sitter i huvudet att hår är ett sådant stort praktiskt problem. Jag tror att det hårfria modet har fått folk att tycka att hår är äckligt, i vägen osv.
Nä. Hand nummer två är upptagen med annat.
 
Jag tänker att problemet med ett hårigt underliv vid oralsex är ungefär lika stort som problemet med en skäggig man vid oralsex/hångel. Vissa kan verkligen inte tänka sig att hångla med en skäggig man och andra föredrar med hår och en del tycker nöjet överskuggar eventuella hårrelaterade störningsmoment.
För mig är det viktigaste att min partner inte lägger sig hur jag har min underlivsfrisyr, på samma vis som jag förutsätter att hen inte lägger sig i resten av min kropp oavsett vad hen har för kroppsliga preferenser.
 
Två händer då. Svårt att beskriva i text. Den som får oralsex kan också hålla undan håret med två händer.

Vad jag menar är att det sitter i huvudet att hår är ett sådant stort praktiskt problem. Jag tror att det hårfria modet har fått folk att tycka att hår är äckligt, i vägen osv.
Fast nä, jag är nog ganska okej med hår i övrigt men fy sjutton vad hemskt det är att få hår i munnen. Framförallt om det kommer långt bak på tungan. Väldigt obehagligt.
 
Fast nä, jag är nog ganska okej med hår i övrigt men fy sjutton vad hemskt det är att få hår i munnen. Framförallt om det kommer långt bak på tungan. Väldigt obehagligt.
Som jag skrev tidigare så kan ju huvudhår hamna där när man duschar så det finns ju inget sätt att vara helsäker på att det är hårfritt. Å jag håller med att det är lite äckligt. Men det är bara att ta ut det fort.
 
Det känns som att du inte riktigt läser det jag skriver, och lägger in mycket egna tolkningar.

Vissa gillar hår, andra gillar inte hår. Vissa gillar oralsex, andra gillar inte oralsex. Vissa bryr sig om hår i munnen, andra inte. Jag tror inte det finns någon större korrelation mellan underlivsfrisyr och oralsex, förutom för enskilda individer (någon tycker det är äckligt med hår i munnen, någon annan gillar känslan av att bli slickad när hen är helrakad etc).

Ja, det är ju det jag också framför, att vissa bryr sig om hår i munnen och andra inte. Och det var ju just enskilda individers åsikter jag frågade efter. Eftersom detta inte direkt är något jag diskuterar med folk jag möter på stan så tyckte jag att denna tråd var ett bra ställe att fråga andra om. Men istället måste jag försvara min inställning, som att det är sämre än att inte bry sig, och som att jag påstått att ingen kan gilla att ha oralsex med hår. Det var en fråga!
 
Det där med hår är ju inte nödvändigtvis helt binärt heller, det finns ju ett spann mellan slätt och storbuskigt. Skäggtrimmeransat 5-10-15 mm minimerar hår-i-mun och plitor även om en och annan kanske upplever att det kliar.

Precis! Att trimma gör stor skillnad jämfört med en friväxande buske.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 152
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 186
Senast: Sirap
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp