Sv: Epilepsi hos 3 år 8 månader gammal tik
Jag har en groendal tik som snart går in på sitt 11 år! Hon har Ep vilket vi upptäckte en dag för ca 6 år sedan. Vi hittade henne på gårdsplanen liggandes.
Veten tog en massa blodprover på henne och det visade sig att hon hade Borelia. Hon fick en kraftig behandlig för att bli av med detta å hon var sedan av med det nästan ett helt år innan det åter vände med besked!
Hon kan ha 1-2 anfall i veckan om hon inte får sin medecin! Vilket är jätte jobbigt för henne sista hon hade höll på i 9 min.

Hon har det oxå väldigt jobbigt efteråt, hon är jätte förvirrad känner inte igen sina nära å kära runt sig å kan sitta rätt upp å ner å yla!

Än så länge funkar hon på sin Fenemal 1 tab om dagen, då funkar hon prexis som vanligt. Hon är med mig ute när jag rider i skogen, på jobbet mm.
Det här är en omplacerings hund som har tävlat å varigt aktiv i alla grenar innan vi tog hand om henne, (problem hund sa de) hon har oxå fått 3 kullar valpar! För oss var det jätte konstigt att man ville placera om en sådan underbar hund! Nu flera år senare så har vi förstå och oxå fått höra varför......
Synd bara att uppfödaren & ägaren inte berättade för oss att hon hade Ep, så vi kunde hjälpt henne tidigare......