Epona hotas av IOK

Sv: Epona hotas av IOK

Är det alltså förbjudet att stå i en park och filma?

Oavsett så förstår jag faktiskt inte varför inte de ryttare som använder sig av HF bara kan stå för det???

Suck vad är tanken?
Om det inte syns finns det inte
eller :confused:
Sådana här dumheter gör ju att folk tappar förtroendet för sporten och att djuren tas om hand på ett bra sätt. Dags att FEI tar och tvättar sin smutsiga byk nu och tar tag i problemet och att IOK inte stöder FEIs flathet.

Men jösses så dumt! :mad: :confused:

Jag tycker Epona gör ett bra jobb, förstår egentligen inte varför inte framridningen också kan vara offentlig. Inte med publik såklart, men det kan gott filmas. Jag skulle gärna se hur tävlingsryttarna värmer sina hästar. :d

Beklämmande eftersom de nu inte kan påstå att det är "ögonblicksbilder" eller hästar som blivit skrämda. Klart de försöker att göra allt för att dölja den obehagliga sanningen.

Här är iaf videon för er som inte har sett den: http://youtu.be/3refcSYM_V4

Jag tycker inte att IOK behöver hetsa upp sig för att de gjort fel o det visas väldigt kort inslag som dessutom måste visas i repris för att få material.

Hur många s. rör det sig om?

Vad säger regeln- att hästen inte får dippa näsan alls eller under x antal minuter?

Parzival ser mer ut som fulkrok.

Epona är som Djurens Rätt o kommer inte att förglömma från D.
Inte filmar de sina egna....

Om du läser under klippet så står detta som förklaring;
When we see pictures of dressage horses with extremely flexed necks, are we looking at moments in time? Random split seconds where a horse is tossing its head or biting a fly? In the week of the 2012 London Olympics, photos were released of dressage horses being hyperflexed or ridden in so-called "rollkur". The defense: Moments in time. The riders didn't mean to ride this way. The horse spooked. This video was taken at the schooling arena in Greenwich Park on Wednesday the 8th of August 2012. Judge for yourself whether still images purporting to document rollkur are misleading or not.

Each clip is shown once at normal speed, once in slow-motion and once as a still image/moment in time for comparison.

Men jösses så dumt! :mad: :confused:

Jag tycker Epona gör ett bra jobb, förstår egentligen inte varför inte framridningen också kan vara offentlig. Inte med publik såklart, men det kan gott filmas. Jag skulle gärna se hur tävlingsryttarna värmer sina hästar. :d

Håller med, jag tycker uppvärmningen är minst nästan lika intressant som själva tävlingen.

Eponatv är mycket tydlig med vad de vill visa med klippet så när en person kommenterar som nedan;

Typical hyperemotional responses. People, if you'd read my original reply, you' MIGHT understand that I don't condone Rollkur -- what I was saying was, the video does not show the timeline that the FEI would consider abusive. No time code/date on the video, so we have no wa of knowing HOW LONG this riding went on.

BTW, Anky's horse is now 18 or 19 years old and still looks good. Sorry to say, but he may be living proof there's no harm done. That said, rollkur is not MY idea of dressage.

aniranch

Så svarar EponaTV;

Hi again, aniranch. We did not claim FEI rules were broken. It is virtually impossible to break FEI rules, as we have previously shown, and these riders participated in the freestyle final the following day, so clearly, they were not breaking the rules or they would have been disqualified. But when the hyper flexion photos came out last week, the FEI said they were "misleading" as if such riding had not taken place in Greenwich. It was this claim which we went to investigate

I mina ögon ett mycket tydligt svar och inte det minsta aggressivt utan mest ett krasst konstaterande.

kl

jag tycker Epona är bra, på så sätt att de filmar och visar upp hur det ser ut när ryttarna tror att ingen ser. De måste ju dessutom VETA att de kan stå nånstans och filma - Epona är knappast okända bland topp-ryttarna...

Det som är bra och "allmänt accepterat" får man ju se i reportage, tidningar, osv ändå. Om det man ser på Epona-filmerna är bra eller dåligt, mot regler eller inte, får man väl själv avgöra - men jag tycker det är bra att det kommer ut. Att jag sen kanske inte håller med om allt de skriver är förstås en annan sak, jag läser sällan själva texterna faktiskt...

För övrigt tycker jag nästan det vore ännu mer intressant att se framridningen än själva tävlingen :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter La Biosthetique Sam är tillbaka i den internationella hetluften. Valacken, som är regerande världs- och olympisk mästare, har inte gjort...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På tisdagen höll Internationella Olympiska Kommittén (IOK) ett möte där de tog beslut om vilka idrotter som de anser ska finnas med vid...
Svar
0
· Visningar
694
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Danmark får ytterligare ett dressyrekipage till OS utöver de tre ekipage som ingår i nationslaget. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
493
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Siril Helljesen blir Norges första dressyrekipage i ett OS sedan 1956, då hon nu är officiellt uttagen till London. Norskan har gjort...
Svar
0
· Visningar
570
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka