eps.-fil i Gimp

Micks

Trådstartare
Nu behöver jag er hjälp!
Jag har en vit logga i eps-format som jag vill lägga till en mörk bakgrund på. Men hur jag än försöker så blir hela bilden färgad istället.

Jag använder mig av gimp, har Ghostscript installerat och har nu försökt få till detta i 2 dagar... :cool:

Sv: eps.-fil i Gimp

Tycker det låter lite som att du är i fel lager och jobbar, eller något liknande. Alternativt att det bara finns ett lager.

Du bör ha ett fönster som heter typ "Lager, Kanaler, Slingor, Ångra ...", i detta fönster ska det finnas ett eller flera lager. Har du bara ett, högerklicka i det fönstret och välj "Nytt lager", annars vänsterklicka på bakgrundslagret och sedan bara att färga det mörkt.

Nix, jag använder mig av lager och har gjort precis som du skriver.

När jag ska öppna filen ser det ut såhär
namnls_153797477.png

Kan det vara något där som är tokigt?

Borde inte vara något problem där. Lyckas tyvärr inte få GIMP att hitta GS, så kan inte testa själv.

Borde inte, nej, men problem har jag :p
Åh så irriterande...
Ska jag behöva ta hem photoshop och se om det vill fungera där?

Ett alternativ skulle kunna vara att leka med "trollstaven", alltså markeringsverktyget som går efter färg. Kanske kan ge ett halvbra resultat.

Fast det går ju inte när Gimp har fått för sig att min eps-fil är helt vit :(

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 162
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
742
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
833
Senast: Unafraid
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 604
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka