Bukefalos 28 år!

Equal rights

Nä. Det var bara bullshit för att leda bort debatten från den självklara rätten för vuxna människor att få gifta sig med dem de vill.

Det låter som att du missat att det till stor del är libertarianska tankesmedjor, politiker och medborgare som lyft frågan. Organisationer och människor självklart inte vill att staten ska blanda sig i vilken vuxen människa en annan vuxen människa får gifta sig med.
 
Det låter som att du missat att det till stor del är libertarianska tankesmedjor, politiker och medborgare som lyft frågan. Organisationer och människor självklart inte vill att staten ska blanda sig i vilken vuxen människa en annan vuxen människa får gifta sig med.

Nej, jag läste på och det var en tydlig pseudodebatt, för att missleda.
 
Varför ska andra ta sig friheten att bestämma över vem man får gifta sig med? Mind your own business god damnit! ^^ Det är en fin sak att göra med den man älskar helt enkelt, kan de inte inse det?
 
Nej, jag läste på och det var en tydlig pseudodebatt, för att missleda.
Det var vad jag också kom fram till.

Jag tycker det är rätt likt dig, @Blue , att hugga tag i den typen av vinklingar och sedan driva dem med stort allvar. Samtidigt som du hävdar att argumenten inte är dina, utan någon annans. Det sista skulle kunnat vara sant, men då har vi ändå mönstret att just du så ofta ser dig nödsakad att återge dem. Det är ju inte på något sätt din medborgerliga plikt att vidarebefordra påståenden från obskyra grupperingar på någon sorts obildad, populistisk högerkant. Ej heller är det ett tecken på att du skulle vara nyanserad och saklig. Det är ett mönster. Och ett djävligt trist sådant.
 
Älskar argumentet att barn ska ha rätt till både en mamma och en pappa. Kanske man istället skulle tillfråga de föräldralösa barnen som adopteras bort hur de känner? Rätten till en familj borde väl vara rimligare i så fall.

Jag har även i en diskussion fått höra argumentet att barnen kommer bli mobbade. Från en förälder. Lär era egna ungar att inte mobba och vettiga värdegrunder istället, hur svårt ska det vara?!
 
Just ja, rätten till en mamma och en pappa kom upp i ovannämnda diskussion också. Då tog jag upp exemplet med Jonas Gardell och Mark Levengood som har två barn ihop med ett lesbiskt par, för då borde ju det vara helt FANTASTISKT för barnen, som har TVÅ mammor och TVÅ pappor! Kom väl därefter fram att det visst var homosexualiteten personen hade problem med och inte hur många föräldrar av olika kön ett barn bör ha.

Sen kan väl jag personligen tycka att giftermål är något helt annat än adoption, men det är väl också så att vi i Sverige i regel inte längre lägger lika stor vikt vid giftermål som många andra länder, utan att det till stor del är en praktiskt grej om man lever ihop med nån.
 
Älskar argumentet att barn ska ha rätt till både en mamma och en pappa. Kanske man istället skulle tillfråga de föräldralösa barnen som adopteras bort hur de känner? Rätten till en familj borde väl vara rimligare i så fall.

Jag har även i en diskussion fått höra argumentet att barnen kommer bli mobbade. Från en förälder. Lär era egna ungar att inte mobba och vettiga värdegrunder istället, hur svårt ska det vara?!
Och alla de - heterosexuella - pappor som inte träffar sina barn. Hur ska vi se på det? Jag lutar åt att de är det större problemet här. Risken att samkönade par skulle få barn som de inte vill ha, framstår som minimal.
 
Samtidigt som du hävdar att argumenten inte är dina, utan någon annans.

Jag tror du missförstod mig. I inlägg #21 säger jag inte något i stil med "det är inte bara jag som hävdar det utan även X och Y" för att ge något argument mer tyngd. Mitt argument är att det finns människor och organisationer som helt uppenbart inte är emot samkönade äktenskap som lyft yttrandefrihetsfrågan. Därför kan det inte rimligtvis stämma att det bara att ett försök att missleda, och det gäller oavsett om de har rätt eller fel i själva sakfrågan.

Min syn på resten av det du skriver är såklart en annan, i övrigt har jag inte lust att besvara ett inlägg av karaktären "du är såhär och såhär och det är jävligt dåligt".
 
Här i Australien pågår en folkomröstning just nu om Oz ska tillåta same sex marriage och både ja- och nej kampanjer ser du överallt och på tv.
?

Vill bara klargora att det som pagar nu har nere I Australien INTE ar en folkomrostning utan en folk OPIONSUNDERSOKNING som regeringen spenderar I runda slangar $120 miljoner sedan kommer det att bli omrostning I senaten och parlimentet. Man kan bara hoppas att senatorena och the members of parliament kommer att folja folkets vilja.
Tyvarr ar den liberala regeringen incl. Statsministern for fega att ta ett beslut sjalva eller gora en riktig fokomrostning.
Jag ar medborgare och jag har rostat JA och skickade tillbaka kuvertet samma dag som det kom.

//Krusan som INTE gillar australiensisk politik!!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp