Jag har använt equitape på min häst, gick över till vanlig kinesiotape när rullen tog slut. Superfrustrerande att få tejpen att sitta, kunde tejpa i stallet och den hade börjat lossna när jag kom ut till ridhuset 🙃

Har samma erfarenhet att tejpen inte sitter.

Märkte inte skillnad på hästen, men där visade sig skadan vara en annan än först bedömt. Sambon tycker däremot tejpen funkar på honom.

Min har ordinerats av sjukgymnasten på kliniken, på olika ställen. En gång blev hon tejpad över korset, tror den satt i 4 veckor! Helt otroligt! Medan den under magen ramlade av innan jag sadlat! Tydligen är det lite teknik...man ska inte dra i den. O ren päls! Equitape (märket) sitter sämre än den fr Biltema (ändå hyfsad) Den bästa är den man kan köpa på kliniken! Kommer inte ihåg märket. Tycker det är bra ( om den sitter alltså), men man måste veta hur o varför man tejpar!

Liknande trådar

Foder & Strö Undrar om det är någon tävlingskarens i Equi Jewal?
Svar
1
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 375
Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
14
· Visningar
1 120
Senast: Hellas
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka