Equiline flughuva

Centaur

Trådstartare
Någon som har den? Den med grönt nät.
Jag undrar hur den är i storleken, och om den finns i x-full?
Har Jacsons och Hööks luvor i samma modell, men dom är lite för små..

Sv: Equiline flughuva

Tror bara att den finns i full, men jag tycker den är stor i storlekarna.
Öronen är stora vilket funkar bra till min elefant:crazy:

Ah det låter bra. :) Det är öronen som är problemet på dom han har, stretchtyget drar i öronen så hans stackars öron blir nästan böjda...

Mm det brukar just vara öronen, min ena har elefantöron så det är bara equilien som funkar:p

Jag har den, eller rättare sagt HADE den tills min valack tog sönder den.
Jag såg både cob och full tror jag, men valde full för att den inte skulle sitta åt och skava.
Öronen var jättelånga typ 5 cm för mycket men den var rätt trång annars över ansiktet så full blev perfekt där men öronen blev fel

HW har iaf JÄTTEöron på sina flugluvor. Ponnyerna ser heltokiga ut :rofl: Deras öron tar bara upp typ hälften av luvans öron men sitter bra över huvudet.

ja, den finns i extra full. Kollade på dom idag i butiken här i Sundsvall och det var bara en massa x-full kvar. Vet dock inte hur dom är i storleken.

Fast pratar alla om olika saker nu? Jag uppfattade det som att Centaur syftade på de gröna nätflughuvorna. Alltså sådana man har i hagen.

mm precis jag menar såna man har i hagen. :) men det låter ju bra, får satsa på en sån. någon som vet en nätaffär som säljer dom? pm'a gärna!

hw funkar inte, nätet är för tjockt så att hästarna inte ser. alla mina hästar visar att dom ogillar den sortens huvor. samma med bucas etc...

mm, mina vågar knapt gå när dom har på sig sina bucas huvor... går sakta och snubblar ofta. :crazy:

Haha, skämt o sido, han var snäll dagen efter utan huva oxå. Och de springer som tokar :eek:

Fast jag personligen tycker de verkar jätteläskiga. Våra egna kan gå nakna än, mkt skönt!

Jag har använt Bucas-huvorna till både min ponny och nu till min häst. Ingen verkar ha några problem att se genom dem, och jag tycker själv att jag ser bra genom dem också..

Men du känner ju dina hästar bäst.. :)

haha jamen gud förlåt :rofl: :bow:

haha missuppfattning, missuppfattning :D hur jag kunnat missupfatta det förstår jag dock inte, för det står ju tom. flughuva i rubriken ser jag nu. jag får skylla på att det var sent och att jag inte läste ordentligt

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
235
Senast: sweep
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
244
Senast: Jeps
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 604
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka