Equipe hoppsadel

gylle

Trådstartare
Vet att det finns en modell av Equipen som är extremt lik Amerigo CC men blir inte klok på om det är Oxer eller Grand Prix när jag kollar på bilderna ser ju mkt lika ut. Någon som vet vilken av dem det är eller annars vad som skiljer dessa två ? Sedan nästa sak hur är de i sitsstorleken (gärna jämfört med Amerigo men även jämfört med andra) ?

Sv: Equipe hoppsadel

Equipe är inte så små i storlekarna som italienska brukar vara. Jag hade ÅF ute hos mig, och hon sa att en av sadlarna jag provade var en 17,5 men jag är helt säker på att det stod 18" i den. Så om den bara var en 17,5 var den stor, om det däremot avr en 18" så var den normal i storleken.
Provade en 17" med, och den kändes som en vanlig 17".

Dock är tyngdpunkten långt fram i sätet, så jag tyckte den avr väldigt obekväm. Jag provade islandssadeln och fälttävlans dressyrsadeln i olika läder.
Amerigo har inte tyngdpunkten lika långt fram, och jag tycker dom är lite bekvämare att sitta i. De har även mjukare säten än Equipe har.

Passformen skiljer sig från Amerigo, så prova innan du köper... De är oockså kortare än Amerigo.

Sv: Equipe hoppsadel

Mitt val står också mellan Equipe och Amerigo är ni nöjda med era såna sadlar vad skiljer dem åt förutom stoppning. (de tillverkas på samma fabrik) Har Amerigo i dressyr sadlen. Jag ska rida även lite fälttävlan förhoppningsvis så jag måste ha lite stöd.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men... 2
Svar
26
· Visningar
1 744
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 541
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka